• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ktovie ako by to dopadlo keby supercruise testuju mimo tie uzemia, ktore uz maju zmapovane, mohli by do hodnotenia zahrnut aj to ze supercruise ma byt ako subscription model na 3 roky...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: No a ony nejsou. Naopak jsou mnohem důležitější.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Něco legračního pro odlehčení;

    Z článku Auto.cz:

    "Na prvním místě skončil systém Cadillac Super Cruise v modelu CT6, který zvítězil ve třech z pěti kategorií: udržování řidiče v pozoru, jasná indikace bezpečného použití systému a nereagující řidič. Slavný systém Tesla Autopilot v Modelu Y zvítězil ve zbylých dvou kategoriích (schopnosti a výkon & jednoduchost používání), čímž si vysloužil druhé místo."

    Z diskuse:
    "Vítěz?
    Na první pohled mi ty dvě kategorie, které vyhrála Tesla, přijdou důležitější, než ty tři zbylé."
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nabíjecí stanice ČEZ vydaly meziročně o 53 % elektřiny víc | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/nabijeci-stanice-cez-vydaly-mezirocne-o-53-elektriny-vic

    2GWh, za 9 měsíců 2020, pouze stojany ČEZ (vloni celý rok pod 2GWh)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JYRKA: to mi pripomnelo
    Neural network racing cars around a track
    https://www.youtube.com/watch?v=wL7tSgUpy8w
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: He, a přitom je Lombard street téměř Mekkou autonomních aut. Každej to tam zkouší, protože taková ulice je asi jenom jedna na světě:) A navíc jí maj za humny:)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak mušky by se v tom samořízení ještě našly... :)
    Watch Tesla FSD Beta Attempt One Of The Curviest Steets On The Planet
    https://insideevs.com/news/452101/video-tesla-full-self-driving-bet-lombard-street/amp/
    A to ještě nejeli po středočeských okreskách bez pruhů
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Dobrý elektromobily budou ještě dlouho mít lepší zůstatkovou hodnotu než mají ICE, tak jako je to teď u Tesly.

    Hodnoty ojetých špatných elektromobilů (jakákoliv mrdka s malým dojezdem) půjdou strašně dolů. Teď se za ojetý Leafy nebo eGolfy furt platí hodně peněz, protože elektromobilů je na trhu málo a lidi co je chtějí nemají jinou levnou možnost. Až budou na trhu ojetý ID.3, Enyaqy a podobný věci, tak tyhlencty omezeně použitelný kraksny půjdou cenově dolů jak šutr.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Docela by mě to zajímalo jak se to bude kalkulovat a jaký bude druhotný trh pro neteslovské elektromobily. U Tesly si dokážu tu kategorii lidí představit. U nějakýho ježděnýho elektrogolfa nebo citiga moc ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: No a kdyby to byla Tesla, tak by tě to všechno stálo 5x tolik a musel bys do autorizáku.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: 19 let staré auto mám já (Suzuki Swift, r. 2001), s pár dní starou technickou...
    ...jezdím k automechanikovi v rodném maloměstě...
    ...napoaledy to teď před STK stálo 10k za tlumič (zkorodovaný prý tak, že je zázrak, že se kolo nevylomilo, prý málo jezdím) a brzdové kotouče (prý málo brzdím a neobrušuju rez...
    Jinak se mi zatím (po 89k) rozsypal jen výfuk, na jaře budu potřebovat nové pneu a od holubů se mi trochu leptá lak na střeše, což asi pořeším v létě na chalupě nějakým levnějším wrapem...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: V tuhle chvili mas pravdu, za 5 let uz bude trh kalkulovat s tim za kolik ma sansi ojetej elektromobil prodat a tim i cely poptavkovy segment autobazaru. Znam lidi co si kupuji skodovky neprotoze jsou to super auta, ale protoze maji mensi pokles ceny v prvnich letech nez lepsi auto za stejnou cenu.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    DZODZO: Průměrnej věk auta v ČR ani průměrnej nájezd auta v ČR je irelevantní. Trh se musí především řídit tím co chtěj lidi co daj za nový elektromobil v kategorii "mrdka" jeden milion korun, za důstojnej dva a půl milionu a za prestižní miliony tři až pět. Z principu nikoho nemůže zajímat člověk kdo si na elektromobil počká deset let za plotem autobazaru.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale to je právě ten problém, že s Teslou MUSÍŠ jezdit do autorizáku. Nejde to jinak. Tesla nedodává díly, neuvolňuje podklady pro aftermarket výrobu dílů, snaží se i omezit neautorizovaný zásahy do aut a rozhodovat i po koupi o tom, co si do něj můžeš nainstalovat.

    Navíc to jejich slavný "plynulý zavádění upgradů" znamená, že nikdo mimo autorizovanej servis nebude vědět, jakej díl do jakýho auta patří.

    Proto bych si Teslu nekoupil, protože jestli se tohle nezmění, tak desetiletá Tesla bude ve strašný nevýhodě proti desetiletýmu elektrickýmu VW nebo Fordu.

    Koupil by sis svoji Mazdu, kdybys věděl, že cokoliv se s tím stane, tak MUSÍŠ do autorizáku? Respektive že alternativa bude nějakej týpek co jailbreaknul počítačovej systém v Tesle a pokoutně rozebírá bouraný kusy, ale že nový díly asi neseženeš?

    Když je tvoje alternativa nový BMW nebo Porsche, tak ti je tohle jedno, až budeš kupovat desetiletou Teslu za 300 tisíc, tak ti bude fakt, že pokud na tom něco zdechne, budeš platit práci v autorizáku, dost odrazující.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: tak to sa pohybujem v inych vekovych hraniciach, ja pocitam auta co su 10-15 rokov stare, lebo ak je priemerny vek auta v CR 15 rokov, tak to je taka dost velka skupina
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Za 75 tisíc / 5 let jsem byl v servisu několikrát. Kromě prohlídek
    2x ťukanec , 1x nehoda , 1x odlítlej kámen a měněný čelní sklo, 1x reklamace vrzání dveří, reklamace vrzání střešního okna
    U druhýho auta 46tisíc / 5 let akorát reklamace klimatizace, výměna zadní poloosy.

    Lidi co jezděj do autorizáku i po zákonný záruce je hodně. Často kvůli prodloužený (až 7 let) nebo doufaj v kulanci od výrobce když maj vyplněnou servisku.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a tie autorizaky su take vytazene? lebo neviem ci existuje vela ludi, ktori budu s autom po zaruke jazdit do znackoveho servisu, ja som sa na to vysral, ked mi za opravu klimatizacie, kedy menili 1 trubicku nauctovali 15k :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Desetinásobně ani omylem. 20k, pokud chceš udržet nápravu v perfektním stavu a jezdíš něčím, co nevydrží. Běžný auta, běžný řidiči co nejezdí čistě po Praze, třeba 50k.

    Pointa je, že auto není jenom motor a rozbíjejí se na něm věci. A potřebuje servis. A automobilka, která už má servisy na to, aby servisovala svých 10 000 000 aut ročně, je na tom trochu líp než automobilka, která má na celou Evropu stejný množství servisních center jako má Škodovka v Praze.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: myslím, že tvůj odhad, že průměrný řidič v Praze musí něco měnit na nápravě co 20k, tedy nejméně při každém servisu, je mimo realitu. Možná až desetinásobně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam