• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Norwegian Plugin Market Share Over 79% In October And PHEVs Stagnate
    https://cleantechnica.com/...07/norwegian-plugin-market-share-over-79-in-october-and-phevs-stagnate/

    Old school combustion vehicles are now barely above 10% of the market and quickly disappearing.
    KEB
    KEB --- ---
    PETER_PAN: počkáme si do prvního pořádnýho zahoření. Ale jinak máš až na pořizovací cenu pravdu :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jednak jako majitel Bentley už na vzdálenosti nad pár set kilometrů spíš lítáš, druhak jak píše COMODOR_FALKON: se tam prostě vrazí 120 kWh baterka, protože velký, drahý a těžký auto je to stejně, a protože je to Volkswagen, tak to bude kompatibilní s Ionity – Bentley bude patrně vycházet z techniky Taycanu. Takže tu baterku nabiješ na 80% za 20 minut nebo něco takovýho.

    A ve chvíli, kdy máš dojezd 600+ a dobíjení za takhle krátkou dobu, je ti to už jedno. Prostě si někde dáš kafe.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: tak su sucastou koncernu, takze to mozno dostali befelom zhora :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Tak hlavně do Bentleye se dá IMHO nacpat ta baterie, se kterou na jeden zátah dojedeš do Chorvatska, aniž by sis toho všimnul na hmotnosti nebo ceně vozu...
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: hlavně s Bentley většinou nepotřebuješ dojet na jeden zátah do Chorvatska, oceníš tichost a komfort, cenu moc neřešíš, a chceš mít něco na špičce vývoje.
    Mně to smysl dává.
    Bentley do nekupuji petrolheadi. 12 válec to má jen proto, že to musí mít vše top. A je jedno, jestli je to top spalovák nebo elektro..
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN: Kazdej kdo umi trochu pocitat a chape ze Evropa je nejvetsi jednotny trh na svete (vzhledem k obratu), tak zaroven chape ze prechod na elektromibily je v ramci dekad jednoznacna vec.

    I kdyby sme neresili zadne globalni enviromentalni problemy, tak nulove lokalni emise a vyrazne mene problematicke likvidace (vlivem dneska uz dokonale zvladnute recyklace baterii) a uplne jina logika servisu, jasne indikuji jakym smerem to pujde. Samozrejmne stale jeste nejsou elektromobily dokonale, ale kazda dalsi generace ma zasadne vyreseny nejaky problem.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Bentley mění strategii. Místo legendárních dvanáctiválců bude vyrábět jen elektroauta
    https://zpravy.aktualne.cz/...to-legendarnich-dvanactivalcu-bude/r~cebe9912200f11eba7deac1f6b220ee8/

    "V roce 2030 nebudeme vyrábět žádný benzinový motor," prohlásil při představení dalšího směřování Bentley jeho šéf Adrian Hallmark.
    KEB
    KEB --- ---
    SHEFIK: tady si Honda sere fo vlastního hnízda. To radši měli udělat něco jako škodovka Citigo než vrazit prachy rovnou muskovi.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Pobavil mě i CEO Avastu v posledním Forbsu. Majitel první tesly v ČR a už má druhou. "Mám taky ještě jeden spalovák protože s Teslou se nedá jezdit nikam daleko".
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Tady Mara popisuje vlastni zkusenosti s Teslou a jak “autopilota” prestal pouzivat. https://youtu.be/TxC1UN8eeCU
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Dokud nemáš 100% funkční Level 5 autonomii, kterou nebudeš mít ještě dlouho, tak jsou situace, kdy dojde na předání řízení mezi automatikou a řidičem, ty úplně nejdůležitější – protože to budou krizovky, který automatika nezvládne a pokud to nezvládne dobře předat řidiči, tak to skončí nehodou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Jo toje fakt. Sorry
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: AutoSputnik...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Zacnou byt nadbytecne v okamziku, kdy ta auta budou opravdu autonomni.
    Do te doby bez vyrazneho varovani snadno zpusobi nehodu
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Na základě čeho jsi k tomu dospěl...?

    Mě víceméně všechny 3 přijdou jako nadbytečné. Zcela nadbytečné.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ktovie ako by to dopadlo keby supercruise testuju mimo tie uzemia, ktore uz maju zmapovane, mohli by do hodnotenia zahrnut aj to ze supercruise ma byt ako subscription model na 3 roky...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: No a ony nejsou. Naopak jsou mnohem důležitější.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Něco legračního pro odlehčení;

    Z článku Auto.cz:

    "Na prvním místě skončil systém Cadillac Super Cruise v modelu CT6, který zvítězil ve třech z pěti kategorií: udržování řidiče v pozoru, jasná indikace bezpečného použití systému a nereagující řidič. Slavný systém Tesla Autopilot v Modelu Y zvítězil ve zbylých dvou kategoriích (schopnosti a výkon & jednoduchost používání), čímž si vysloužil druhé místo."

    Z diskuse:
    "Vítěz?
    Na první pohled mi ty dvě kategorie, které vyhrála Tesla, přijdou důležitější, než ty tři zbylé."
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nabíjecí stanice ČEZ vydaly meziročně o 53 % elektřiny víc | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/nabijeci-stanice-cez-vydaly-mezirocne-o-53-elektriny-vic

    2GWh, za 9 měsíců 2020, pouze stojany ČEZ (vloni celý rok pod 2GWh)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JYRKA: to mi pripomnelo
    Neural network racing cars around a track
    https://www.youtube.com/watch?v=wL7tSgUpy8w
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: He, a přitom je Lombard street téměř Mekkou autonomních aut. Každej to tam zkouší, protože taková ulice je asi jenom jedna na světě:) A navíc jí maj za humny:)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak mušky by se v tom samořízení ještě našly... :)
    Watch Tesla FSD Beta Attempt One Of The Curviest Steets On The Planet
    https://insideevs.com/news/452101/video-tesla-full-self-driving-bet-lombard-street/amp/
    A to ještě nejeli po středočeských okreskách bez pruhů
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Dobrý elektromobily budou ještě dlouho mít lepší zůstatkovou hodnotu než mají ICE, tak jako je to teď u Tesly.

    Hodnoty ojetých špatných elektromobilů (jakákoliv mrdka s malým dojezdem) půjdou strašně dolů. Teď se za ojetý Leafy nebo eGolfy furt platí hodně peněz, protože elektromobilů je na trhu málo a lidi co je chtějí nemají jinou levnou možnost. Až budou na trhu ojetý ID.3, Enyaqy a podobný věci, tak tyhlencty omezeně použitelný kraksny půjdou cenově dolů jak šutr.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Docela by mě to zajímalo jak se to bude kalkulovat a jaký bude druhotný trh pro neteslovské elektromobily. U Tesly si dokážu tu kategorii lidí představit. U nějakýho ježděnýho elektrogolfa nebo citiga moc ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: No a kdyby to byla Tesla, tak by tě to všechno stálo 5x tolik a musel bys do autorizáku.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: 19 let staré auto mám já (Suzuki Swift, r. 2001), s pár dní starou technickou...
    ...jezdím k automechanikovi v rodném maloměstě...
    ...napoaledy to teď před STK stálo 10k za tlumič (zkorodovaný prý tak, že je zázrak, že se kolo nevylomilo, prý málo jezdím) a brzdové kotouče (prý málo brzdím a neobrušuju rez...
    Jinak se mi zatím (po 89k) rozsypal jen výfuk, na jaře budu potřebovat nové pneu a od holubů se mi trochu leptá lak na střeše, což asi pořeším v létě na chalupě nějakým levnějším wrapem...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: V tuhle chvili mas pravdu, za 5 let uz bude trh kalkulovat s tim za kolik ma sansi ojetej elektromobil prodat a tim i cely poptavkovy segment autobazaru. Znam lidi co si kupuji skodovky neprotoze jsou to super auta, ale protoze maji mensi pokles ceny v prvnich letech nez lepsi auto za stejnou cenu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam