SHEFIK: Kvůli způsobu použití obytnýho auta.
1) Obytný auto jezdí obvykle na dovolenou, což obvykle bejvá někam daleko. Pokud někdo jezdí obytňákem jen na Mácháč, tak ok. Ale typicky se obytňákem jezdí stovky až tisíce km daleko. A jezdí se po dálnici.
Ten e-Transit má dojezd 217 mil (350 km) dle WLTP. To je ale realizovatelný po městě. Na dálnici bude mít dojezd 250 km když hodně (soudím podle osobní zkušenosti s e-Crafterem, kterej je podobně velkej, podobně vysokej a propad dojezdu byl u něj drastickej). A to se bavím o dodávce, obytňák má úplně na kokot aerodynamiku, to bude ještě horší.
S tím, že člověk potřebuje nějakou rezervu, protože když dojde elektrika v obytňáku, tak jsi poměrně dost v píči (odtahování elektromobilů obecně je problém, odtahování obytňáku je KURVA PROBLÉM), tak máš mezi nabíječkama MAXIMÁLNĚ 200 km.
2) Obytný auto jezdí sice dlouhý trasy, ale většinou je nejezdí časo a tudíž celkově najede málo. Takže úspory, ať už ekonomický nebo ekologický, se projevujou hrozně pomalu. U toho Crafteru jsem počítal, že se má šanci reálně zaplatit třeba za 3 roky, pokud bude jezdit fakt intenzivní rozvozy po městě.
U obytňáku se to při stávajících cenách baterek nezaplatí nejspíš nikdy.