SHEFIK: Neříkám, že to nepůjde nikdy, ale bude to asi tak poslední typ aut, u kterýho to bude dávat smysl. V nejbližších 10 letech je to kravina.
1) To cestování – jo, možná pár Holanďanů používá obytňák na krátký tripy. Pár Čechů taky jezdí s obytňákem na Mácháč. Kdo si koupí obytňák o milion dražší než normální obytňák, kterej ale nedojede na dovolenou?
2) Ad cesta na Sardinii – asi ti moc nejde matika. Na Sardinii je to téměř 1 600 kilometrů. Nebudeš dělat zastávku v Rakouskejch Alpách, ale na Dolním Dvořišti. A v Salzburgu další. A potom ještě tak 5 dalších, než tam dojedeš. To nikdo normální nechce dělat – a už vůbec ne kvůli tomu kupovat dražší auto.
3) Soláry ti s dojezdem takový těžký mrchy neudělají nic, co by stálo za řeč.
4) Jel jsi někdy elektromobilem? JEL JSI NĚKDY AUTEM? Nikdo normální nejede na krev ani s autem na benzín, rozhodně ne s obytňákem někde na cestách. Navíc dojezd elektromobilu se může strašně měnit v závislosti na podmínkách (najdi si pár měsíců zpátky moje historky s eCrafterem, když jsem se vydal na dálnici a dojezd spadnul o 30%).
5) Nabíjení z nějakýho dalšího auta je zhruba stejně kreténská situace jako odtah, v některých případech (na dálnici) i víc, protože to bude trvat několik hodin.
Závěr:
Je to opravdu asi nejblbější možná aplikace pro elektromobily. Ano, až nebudou existovat žádný spalovací dodávky, co by z nich šly dělat obytňáky, tak se začnou dělat elektrický. A možná to předtím někdo postaví a pár jich prodá lidem, co jim to bude připadat cool. Ale jinak budou obytný auta fakt ty úplně poslední na řadě.