COMODOR_FALKON: Lidi, kteří mají čas a energii vytvářet šílený stránky a prapodivný občanský sdružení, nejsou lidi, který jsou schopný rozjet reálnej byznys. Ten typ co je Végr jsem viděl už mnohokrát, asi to bude milej a chytrej plán, ale trochu blázen, což se taky projevuje sbíráním elektrickejch Peugeotů 106 nebo co to má na tý fotce.
Jestli něco někdy přestavěl na elektřinu, tak to bude nějakej one-off hobby projekt a rozhodně ne nic, co by se dalo dělat komerčně. Firmy, co by byly schopný komerčních přestaveb na elektromobily, který dávají nějakej racionální smysl, nejsou u nás ani ve světě. Jsou firmy co přestavujou na elektřinu hračky pro bohatý nadšence, typicky starý Jaguary, klasický americký auta, elektrický Brouky nebo Porsche, prostě zajímavý a cenný starý auta. U těch to dává smysl proto, že si je stejně lidi kupujou kvůli tomu, že je to zajímavá hračka a ne z jakýhokoliv racionálního důvodu – všechno to jsou věci za miliony, obvykle s parametrama nepoužitelnýma pro normální provoz (dojezd 200-300 kilometrů při ceně srovnatelný s novým Modelem S).
Ekonomicky aspoň trochu viabilní velkosériový přestavby se možná chytnou, až se dostane do prodeje GM Performance eCrate, což je drivetrain z Chevy Bolt zabudovanej do balíčku, kterej pasuje místo osmiválce Chevy Small Block. Takže to bude ideální pro snadnou elektrifikaci starejch americkejch aut (když to pasuje místo chevy, půjde to napasovat i místo jinejch V8). Ale pořád to bude pro hobbisty. Odhadem tak půl až tři čtvrtě milionu za tu sadu, plus zachovalý starý auto, plus minimálně desítky hodin práce a máš jako výsledek auto v nejlepším případě z 90. let s parametrama dnešních levných elektromobilů.
Nevím, kde jsi přišel na to, že existujou nějaký firmy, který běžně přestavují elektrický auta. Je to možná pár nadšenců, ale realita nikde.