BOBASH: Ani nevím, kde začít. V první řadě proto, protože jestli něco splňuje definici slova gimmick, tak tohle. Máš spoustu mnohem důležitějších funkcí, u kterých by haptický feedback měl mnohem větší přínos, než u nastavování hlasitosti, které jde navíc u většiny moderních aut nastavit na volantu, což je výrazně komfortnější placement (a jeden z mála, které se skutečně dají používat "poslepu", jak se tu často rozebírá). Takže, máš ovladač s haptickým feedbackem, na neesenciální funkci, v podstatě dedikovaný na používání spolujezdcem. A tuhle zbytečnost nalepíš na displej, kde ti bude staticky 100 % času zabírat prostor, se kterým bys jinak mohl dynamicky nakládat a tím pádem omezí jednu z největších výhod virtuálního rozhraní, tedy variabilitu (například pro budoucí aktualizace s lepším rozhraním). Zároveň je to umístěné v ploše dotykového displeje, takže když na to budeš poslepu sahat, reálně hrozí že se dotkneš čehokoliv dalšího v tom virtuálním clusteru ovládacích prvků a i když se budeš koukat a tu ruku položíš správně, tak ve chvíli, kdy tlačítko držíš ze stran a otáčíš s ním, pořád hrozí, že se koncem prstů stejně budeš dotýkat displeje, takže v okolí dialu bys měl mít ideálně nějakou plochu, ve které nebudeš moct omylem nic udělat (což ubírá další prostor). A pak se musíš ptát, jaký benefit má to přímé navázání dvou rozdílných ovládacích prvků (což samo o sobě není optimální) na sebe? Potřebuješ snad mít při točení fyzickým dialem, určeným na dedikované ovládání něčeho, co vyhodnocuješ sluchem, bezprostřední vizuální odezvu činnosti, kterou právě provádíš? A aby to nevypadalo blbě, musíš to dát doprostřed displeje, tudíž samotná ergonomie a dosažitelnost se zhoršuje čistě na úkor vzhledu, protože je to prostě gimmick. Ale jo, vypadá to exotičtěji, než jakýkoliv rotary dial, umístěný kdekoliv jinde, kde na něj řidič dosáhne líp, který bude plnit úplně stejnou funkci a bez všech těchhle downsides :)