DAN_F: Z kolika z těch aut jsi reálně jezdil, pokud možno delší dobu testovací jízdu u prodejce?
Moje poměrně omezená zkušenost (nižší stovky modelů, typicky týden ježdění, Tesla included) mi říká, že hlasitost je jedna z věcí, který je prostě lepší mít na kolečku, protože se používá velmi často.
Změnu hlasitosti na volantu má úplně všechno, spousta z toho na to kolečko. Spousta lidí stejně používá třeba ten debilní touchbar v Octavii (přestože ta má zrovna kolečka, a má je líp vymyšlený než Tesla.
Přítomnost kolečka ti pomůže, protože máš další místo, kterýho se zachytit. Nevím, kolikrát jsi zkusil cokoliv menšího trefit na displeji jedoucího auta, pokud nejedeš po dokonale hladký silnici, opravdu se obvykle potřebuješ "držet" něčeho, i když na ten displej čumíš.
Jediný, na čem se shodneme, je, že tlačítka a kroutítko někde jinde by byly ještě lepší. Zrušit celej spodek displeje a dát tam HW tlačítka na:
– hlasitost
– teplota vlevo/vpravo
– vyhřívání sedadel, vyhřívání oken
– defog režim AC
– auto režim AC, větrák
Ale to by bylo dražší, a tak to udělali takhle.
Správný řešení má v současnosti například BMW, nikdo jinej nemá ergonomii interiéru tak dobrou. Právě proto, že mají kromě velkých displejů i tlačítka, kroutítka, iDrive, na iDrive plošku pro psaní, gesta atd.
Čistě dotykový řešení je vždycky někde na škále od úplnýho průseru po slušný řešení, na kterým je ale vidět, že se šetřilo.