• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    OMNIHASH: Oni to ale fakt nezvladnou vyrobit - proto pouzivaj vsechny "mensi" automobilky od nejakyho Jaguara dolu packy kolem volantu z rozsirenejsich aut z koncernu.. A ani jedna z tech velkych si to nedela sama.
    Jinak samostatny tlacitko za tri koruny co tu probirate je v jakymkoliv aute tak mozna jedno nebo dve - na warning a pak na nejaky stahovani haku nekde vzadu v kufru, zbytek jsou panely, co stoji novy jako dil radove 10000 - 20000 kc - za kolik to od vyrobcu kupujou autokobilky nevim, takze je opravdu celkem rozdil tlacitka mit a nemit..
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    OMNIHASH: nikoli, je to odrazem fakt, ze trh "lidi, co si kupujou EV, protoze je to EV se pomalu ale jiste saturuje" a dochazi na dalsi duvody, proc si lidi koupej to ktery auto (vernost znacce, adekvatnosti k jejich stylu zivota, estetika) az po naprosto iracionalni vstupu, ktere nicmene paklize jsou definovany jako realne, jsou pak realne ve svych dusledcich :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Tahle debata je IMHO celej automobilismus v kostce. Sice po sto letech přecházíme (nebo ne) na kompletně novou technologii pohonu, ale největší problém je velikost touchscreenu a teze, že si firma vyrábějící vlastní motory nezvládne vyrobit/objednat hezčí tlačítka na vyhřívání sedaček...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    on mercedes i vlastnil nějakou dobu akcie tesly
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    mam pocit, že Model S měl (možná i má, ale cybertruck by měl mít už vlastní výrobu, někde to musk řikal) i vzduchové tlumiče z MB, ale za to nedám ruce do ohně.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Problém je v tom, že už zas točíš na mytické pikačovině zvané "dýzájn" jejíž proroci jsou přesvědčeni že změny zaoblení čehokoliv si všimne i někdo jiný, než motonovináři.

    Když na to přijde, mohli do toho Jaguára narvat třeba nějaká ta tlačítka "z Mercedesu" (tj. OEM čudlík #xxxxx), jako to udělala Tesla...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak k vašim teoriím:

    Ano, je možný udělat auto s mnohem míň zbytečnostma, než mají dnešní auta. Ano, je možný nacpat skoro všechno na touchscreen a neublíží to funkčnosti, ublíží to jen komfortu uživatele.

    Ale auto, který takhle vznikne, bude neprodejný kdekoliv mimo nejnižší cenovou kategorii. Projde to u Citroenu C3 nebo C4 Cactus, projde to u Dacie, ale neprojde to u auta za milion a víc, protože kupci auta za milion jsou zvyklí na nějaký věci.

    Elektromobily jsou většinou auta za milion a víc, a ještě dlouho nebudou dávat smysl laciný elektromobily, protože jsou vždycky mnohem dražší než ekvivalentní ICE auto.

    Kdyby nový auta kupovali lidi jako tady Falkon nebo ostatní zde přítomní, co, soudě podle dotazů a teorií, auta nejspíš nevlastní nebo minimálně nekupujou nový, tak by možná spousta vašich teorií fungovala. Ale Falkon si nikdy žádný nový auto nekoupí, takže bude muset počkat, až si ho koupí někdo jinej a pak mu ho prodá ojetý. A ten někdo si bude muset koupit nový auto a chtít za něj dát cenu novýho auta. A ten bude chtít věci, který komodorovi můžou přijít nesmyslný.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Třeba ovládání oken a zrcátek. Páčky pod volantem jsou taky MB, nebo aspoň bývaly, včetně voliče převodovky (jízdních režimů) napravo. A někdo tvrdil že je snad z MB celej volant.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Model S, ze ktore tlacitka ma z Merglu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Děkuju ti, že jsi mě poučil, jak vypadají tlačítka v mým autě. Škoda, že jsi svoje znalosti nesdílel v Jaguaru před 20 lety, prodali by o hodně víc XJ, kdyby jim génius tvého kalibru poradil, jak mají udělat kvalitnější prvky v interiéru. Pro Jaguar to byl dost zásadní problém, ale byla to moc malá značka na to, aby si mohla dovolit lepší tlačítka, páčky pod volantem a podobně.

    Stejně jako je dneska třeba Jaguar nebo Volvo moc malá značka na to, aby si mohla dovolit vývoj a výrobu systému kombinujícího touchscreen s HW ovládáním, jako má BMW, Audi a Mercedes.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Třeba změnu teploty nebo zapínání/vypínání výhřevu sedadel používají lidi docela často a bývají dost nasraní, že je to na displeji, kde se to prostě používá blbě. Zkus si za jízdy trefit na tlačítko 1x1 cm na touchscreenu, kterej je ještě navíc obvykle v místě, kde je na něj dobře vidět a ne v místě, kde na něj pohodlně dosáhneš.

    Proto jsou taky ergonomicky trochu menší průser sekundární touchscreeny na středovým panelu jako u Taycanu nebo níže zobrazenýho Velaru.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: uz to tady padlo. jak bezny uzivatel pouziva tlacitka v aute? obcas blikacky (to je jedine kde tlacitko dava i z bezpecnostniho hlediska smysl a samozrejme tlacitka na ovladani oken na dverich), zapinaj klimosku, nastavujou teplotu, posti hudbu nebo radio, pripadne nastavujou navigaci. tohle jsou hlvni usecasy palubnich touchpanelu a fakt je uplne fuk, kdyz se rozpoznavani hlasu obcas u tehle funkci netrefi a musis povel zopakovat. hw talcitka pro klimosku opravdu jsou touchpanelem naprosto nahraditelne, stejne jako tlacitko vyhrivnai zadniho okna nebo sedacky. vsechno co nema bezpecnostne kriticky vyznam nebo to nemackas kazdou minutu jako treba blinkry, nema opodstatneni pro hw ovladani i kdyby byl duvod proste jen design.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ty tlačítka jsou OEM a jsou v podstatě všechna stejná, liší se jen pouzdro, které je afaik u některých verzí vyměnitelné. Pokud majitele Jaguarů štvaly, tak si mohli nechat (přes aftermarket) sehnat buď pouzdra, případně jsou-li zalitá, tak celá tlačítka a nechat je vyměnit.
    (A když na to přijde, dnes je možné si ta pouzdra nechat vytisknout na 3D tiskárně)

    Jo a u těch tlačítkových pouzder je pro OEM nejdražší ta potřeba nových forem do lisů.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KEB: Na backendove casti konektivity nove projekty. Bavi me to
    KEB
    KEB --- ---
    JYRKA: co přesně tam děláš můžeš to víc specifikovat?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KEB: To plati vseobecne. Ten pocit, jak nastupujes do novy firmy a po tydnu mas dojem, ze to tam delaji vsichni spatne a ty to zmenis...
    Naposledy jsem tenhle pocit mel ve Skodovce, kdyz jsem po pul roce na projektu mel dojem, ze tomu rozumim. Ted jsem tam roky tri a furt nic nevim :)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: Pokud máš jako totální outsider, který danýmu oboru nerozumí a nemá v něm žádnou kvalifikaci, dospěješ k přesvědčení, že jsi vymyslel něco, na co tisíce špičkových manažerů a vývojářů v daným průmyslu nepřišly, tak to patrně není tím, že bys byl chytřejší než oni a měl pravdu, ale bude to o tom, že oni vědí něco, co ty ne a tvůj nápad je píčovina.

    Tohle bude kus velké pravdy. Oni na to mají armádu lidí, která ví. Těžko tady nouma jako já nebo jiní, objeví ameriku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U jakýho auta?

    Jinak typický auto má na palubní desce něco mezi 10 (minimalismus) a třeba 50 tlačítky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Ktore tlacitka? Packy pod volantom? Lebo na dashboarde moc tlacitok neni
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Kolik aut jsi viděl zevnitř ty a kolik já?

    Mimochodem, třeba v mým Jaguaru jsou tlačítka na stahování oken z Fordu Mondeo. Jsou pěkně hnusný a majitele Jaguarů dost sraly, protože sráží dojem z interiéru.

    Proč tam jsou tlačítka z Mondea?

    Protože si Jaguar v tý době nemohl dovolit vyvinout a vyrobit hezčí tlačítka.

    Podotýkám, že to auto stálo nový cca 3 miliony.

    (z podobnýho důvodu jsou v Modelu S tlačítka z Mercedesu, který ale aspoň nejsou nekvalitní shit)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam