COMODOR_FALKON: Ano, pokud už máš tlačítko, který tam chceš použít, tak ho nemusíš znovu vyvíjet a testovat. Což je taky důvod, proč třeba Peugeot používá snad ještě teď páčku pod volant, kterou poprvé dali do 307 někdy před skoro 20 lety.
Ano, teoreticky by se dalo udělat očesaný auto z kvalitnějších komponent, jehož hlavní výhoda bude, že dlouho vydrží.
Kdyby někdo takový auto chtěl, tak ho někdo vyrábí. Nechce, tak nevyrábí.
A ne, nestálo by to 30 tisíc. Posunout kvalitu celý věci prostě nestojí 30k, i když to může změnit o 30k cenu vyrobení jednoho auta.
Hint:
Pokud máš jako totální outsider, který danýmu oboru nerozumí a nemá v něm žádnou kvalifikaci, dospěješ k přesvědčení, že jsi vymyslel něco, na co tisíce špičkových manažerů a vývojářů v daným průmyslu nepřišly, tak to patrně není tím, že bys byl chytřejší než oni a měl pravdu, ale bude to o tom, že oni vědí něco, co ty ne a tvůj nápad je píčovina.
Totéž platí k tlačítkům u dotykových infotainmentů. Můžete tady mlít desítky příspěvků plných fantasmagorických sraček o tom, proč by to nemělo mít na cenu vliv a proč by výrobce neměl řešit, jestli někam dá nebo nedá čtyři tlačítka navíc, ale faktem prostě je, že levnější auta mívají infotainmenty bez tlačítek a dražší je mívají s tlačítkama. A důvodem je opravdu to, že řešení bez tlačítek je levnější.
U drahých aut někdy přicházejí alternativy, kdy třeba k dotykovýmu displeji máš místo tlačítek druhej dotykovej displej někde jinde, kterej částečně eliminuje některý problémy (typicky třeba displej ve spodní části středovýho panelu, kde jsou normálně tlačítka, jako třeba u Range Roveru Velar – kde má mimo jiný i ty HW kolečka, kterýma debata začala), a je sice z ergonomickýho hlediska furt horší než ty tlačítka, ale někdy vyhrajou designéři, protože je to na pohled cool.
Deal with it.