OMNIHASH: Třeba McLaren F1, ve své době nejdražší auto na světě, měl světla z autobusu. Lotus Esprit V8 měl zadní světla z Toyoty Corolla, zrcátka z Citroenu, volant z Pontiaku, páčky pod volantem tuším z Opelu, tlačítka na středovým panelu z nějakýho dalšího krámu od GM a tak dále.
LOPIK: Nejde jen o panel vs. samostatný tlačítko, jde o to, že třeba tlačítko na okna je poměrně složitá věc, protože většinou nemá dvě polohy, ale čtyři (nahoru/dolů, dojezd nahoru/dolů).
A vtipná věc třeba u toho Jaguara je, že má dojezdy jen dolů a tuším že jen na předních oknech. Takže přední okna stáhneš jedním delším stisknutím, ale při vytahování musíš tlačítko celou dobu držet. Moje podobně starý BMW mělo dojezdy nahoru i dolů na všech oknech. Dneska už jsou dojezdy běžný u většiny aut, ale ty levný je pořád mají jenom na předních oknech nebo jen u řidiče.
A to je rozdíl jen v tom, jak složitý tlačítko tam bude. Přesto to byl ve vývoji auta ZA TŘI MILIONY (v roce 2000, takže po započítání inflace o zhruba jako Model S Ludicrous Mode) problém dát tam tlačítka, který jsou trochu chytřejší.
Rozdíl jestli budu nebo nebudu mít pod displejem ještě panel tlačítek (levnější auta) nebo nějakej otočnej ovladač jako je iDrive, už je brutální.
Jinak pro
OMNIHASH:
COMODOR_FALKON: a další – nevím, jestli jste někdy iDrive viděli, ale je to tohle:
A je to (spolu s ekvivalenty od Mercedesu a Audi) naprosto nejlepší způsob, jak ovládat infotainment. Ta kulatá věc se umí kroutit nebo se s ní dá klikat do všech čtyř stran, na horní plošku se navíc dají prstem psát písmena, ty tlačítka před kolečkem umožňují rychlý přecházení mezi funkcema, který se dá udělat čistě po hmatu. Komfortu ovládání s tímhle se naprosto žádnej touchscreen nemůže nikdy rovnat.
Proč to nemají všichni? Protože tohle už není tlačítko za pět korun, ale systém ve výrobních nákladech třeba za X tisíc. A u všech aut pod úrovní třeba Rolls-Royce, Bentley a Ferrari, se drasticky šetří, kde to jen jde.