OMNIHASH: To ne, ale vývoj počítačový hry je věc náročností a velikostí potenciálního finančního průseru o několik řádů jinde než vývoj auta.
Kolik dneska stojí vývoj počítačový hry? Nižší desítky milionů dolarů?
Vývoj auta stojí jednotky miliard dolarů za danej model, v případě, že vyvíjíš něco, co bude sdílený napříč modelovou řadou, nebo vyvíjíš platformu pro víc modelů, pohybuješ se spíš v desítkách miliard dolarů, plus gigantický logistický náklady a podobně.
Třeba když vyvíjíš infotainment pro Volkswagen, tak to znamená, že vyvíjíš něco, co budou mít po celou jednu generaci modelů v sobě všechny nebo téměř všechny Volkswageny, Škodovky a Seaty, plus část produkce Audi (větší Audi mají už svůj systém MMI s kroutítkem na středovým tunelu).
Typická životnost takovýho systému je 5-10 let, takže se tu bavíme o řádově nižších desítkách milionů vyrobených aut.
Ano, ve srovnání s tím je rozdíl mezi špičkovým herním studiem a bandou studentů z FELu víceméně zanedbatelnej.