• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Proto ty tlacitka rusime, aby to jednodussi nebylo :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BASIK: Ne a neznám nikoho, kdo by to běžně dělal. Vlastně jo, jeden kolega novinář používá hlasový ovládání u škodováckejch navigací.

    V ničem co není Škodovka, jsem to nikoho používat neviděl. Třeba proto, že nic kromě Škodovky (a tím pádem asi i VW) neumí česky.

    A i anglicky to stojí zahovno. Párkrát jsem to zkoušel z profesní zvědavosti a zmáčknout tlačítko je VŽDYCKY jednodušší než se dohadovat s autem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, máš pravdu, víš o tom, jak lidi používají auta, víc než motorističtí novináři a lidi z automobilek.
    BASIK
    BASIK --- ---
    Tak trochu prilejem :D pouzivate nekdo vazne hlasovy ovladani (at uz v aute nebo jinde?). Vzdycky se pobavim u recenzi z carwow nad testem jakyhokoliv takovyho systemu i rodilym anglicanem. Proc to automobilky furt tlacej? To to lidi fakt vyzadujou?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Kam se to hrabe na flame kdysi na Pandore o tom, kolik odstinu sedi podporuje Handspring Visor.
    Tenkrat to chodilo mailem, na konci se sice diskutujici nedohodli, ale prislo pres 2500 mailu k tomuto tematu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Zacina to trosku pripominat Rimmerovi zazitky s kostkama nebo Bubbovi zpusoby vyuziti krevet
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    prosim, jeste vic informaci k tem tlacitkum
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to budu asi nejake fosilie co isto aj u sluchatiek pripojenych k telefonu ovladaju hlasitost na telefone v kapse miesto toho aby sahli po tlacitku co maju pri uchu, ja kolecko na hlasitost nepouzivam nikdy, iba zena mi vzdy stisuje hudbu v aute a ja si to potom nenapadne na volante zvysujem :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Spousta lidí prostě nerada používá ovládání na volantu a používá ovládání u zdroje zvuku. Nevím proč to tak je, ale je to tak.

    Nastavování klimy na volantu jsem v životě neviděl, výška volantu je na volantu tak nějak vždycky, z principu :)

    Další level je "kolečko" jako iDrive u BMW, který ti umožňuje celej infotainment ovládat pohodlně jednou rukou bez natahování se.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    neviem naco mi bude kolecko niekde u saltrpaky, ked kolecko na volante je multifunkcne a defaultne moze ovladat napr. hlasitost a v inych pripadoch vysku volantu alebo teplotu klimy, podla toho co zrovna nastavujem
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Pochop, že se bavíme o ovládacích prvcích, který ještě nedávno byly úplně ve všech autech a teď pořád jsou v těch dražších.

    Podívej se na interiér BMW, na množství HW ovladačů v něm, a zamysli se nad tím, proč to takhle je v BMW, který je drahý, kdežto ve Škodovce, která je levnější, je jich výrazně míň a v Citroenu, kterej je ještě lacinější, je na dotykáči i ovládání manuální klimatizace.

    Chápeš?
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: a nebo budou muset zhoršit spalováky, viz citát od vedle...
    "I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone."
    (Bjarne Stroustrup)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: pochop, že když bude na každou píčovinu (a že jich stále přibejvá) v autě mechanickej ovladač, tak to tam bude vypadat jak v kokpitu letadla a bude se to blbě ovládat. proto se dávaj konfigurovatelný mechanický ovládací prvky na volant a na všechno ostatní stačí touchpanel. a nebo si taky můžeme hrát na to, že auto, který se samo řídí nedokáže poznat když řekneš "volume up". to je fakt jak u blbejch tady.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Ale dokud elektromobily nebudou jediný povolený, budou muset bejt lepší.

    A pokud by byly horší a EU zakázala spalovací motory, tak to bude mnohem spíš konec EU než spalovacích motorů.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Samotná platforma. Přidej vývoj všech modelů na ní postavených – ten v tom zahrnutý není.

    Navíc MEB poměrně masivně vychází z MQB pro spalovací auta (podobná koncepce náprav, téměř stejná palubní elektronika etc.), která spolu s autama na ní postavenýma stála cca 60 miliard dolarů.

    Source:
    Volkswagen Group MQB platform - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    To rozhodně zvýší popularitu EU mezi dělným lidem ;)
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Nizsi desitky milionu nebo taky okolo $250M. Zalezi o jakych hrach se bavime.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: elektromobil je nemusí přesvědčit že je lepší... stačí když EU zakáže výrobu spalovacích motorů v osobácích a aby se zastavil bazarový trh, tak napálí všemu spalovacímu eko daň a problém je vyřešen.

    ono se to už i děje, GB do 10 let nebude prodávat nic míň než hybridy, Euro7 je taky nastavený tak, že bez hybridu už to taky neprojde a ještě to bude muset mít bubny...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: a není to málo Antone Pavloviči? Celá MEB platforma vyšla na sedm a je to imho největší R&D investice v automotive v EU za posledních 10 let. Nebudene si tu hrát na alternativní realitu, kdy každý auto vzniká na zelený louce a nesdílí 80% vnitřností s dalšíma x modelama, že ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: To ne, ale vývoj počítačový hry je věc náročností a velikostí potenciálního finančního průseru o několik řádů jinde než vývoj auta.

    Kolik dneska stojí vývoj počítačový hry? Nižší desítky milionů dolarů?

    Vývoj auta stojí jednotky miliard dolarů za danej model, v případě, že vyvíjíš něco, co bude sdílený napříč modelovou řadou, nebo vyvíjíš platformu pro víc modelů, pohybuješ se spíš v desítkách miliard dolarů, plus gigantický logistický náklady a podobně.

    Třeba když vyvíjíš infotainment pro Volkswagen, tak to znamená, že vyvíjíš něco, co budou mít po celou jednu generaci modelů v sobě všechny nebo téměř všechny Volkswageny, Škodovky a Seaty, plus část produkce Audi (větší Audi mají už svůj systém MMI s kroutítkem na středovým tunelu).

    Typická životnost takovýho systému je 5-10 let, takže se tu bavíme o řádově nižších desítkách milionů vyrobených aut.

    Ano, ve srovnání s tím je rozdíl mezi špičkovým herním studiem a bandou studentů z FELu víceméně zanedbatelnej.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam