• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BASIK: Bezne doma (Termostat, budik, hudba), na ceste (Hudba, volani, cteni sms) i v praci :D
    (pouzivam Siri a v AJ)

    A pouzivam to presne k takovejm zbytecnejm ukonum, jako se tu resi s tlacitkama - nastav hlasitost na X, prehraj dalsi skladbu, rekni mi kdy mam dalsi meeting, nastav alarm, posli sms/zavolej ...

    Nicmene mimo doma to pouzivam jen kdyz kolem nikdo neni/mam plny ruce a to hlavne proto, ze nechci mluvenim s virtualni asistentkou otravovat okoli. Koneckoncu i kdyz telefonuju, tak jsem zvyklej chodit mimo lidi.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BASIK: android auto, obcas na rozptyleni pri dlouhe ceste - ale jen cizina. Kdyz si odmyslim problemy s navigaci pro neanglicka jmena, tak zbytek funguje fajn.... Co se tyka samotneho vestaveneho infotainmentu, tak to je imho mrtve... Pri dnesnim stylu soft developmentu jsou obcasne updaty nutnost a k tomu je potreba OTA ...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Jde to tusim zmenit, uz jen kvuli Indii, kde to znamena tusim damske prirozeni :)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: V Google mapách hlasové ovládání funguje dobře, pokud je jazyk nastavený napevno. Pokud tam mám Češtinu i Angličtinu najednou a má to rozpoznávat automaticky sám, tak občas blbě rozpozná jazyk, který po něm něco chci.

    V autech jsem to nezkoušel, ale, pokud máš ve Škodovce ženu nebo dceru Lauru, tak je to konečná:D
    KEB
    KEB --- ---
    TEAPACK: ano přesně tohle
    FORTRESS: mě taky napadlo. Seber lidem na sídlištích, kde je nabíječka na auto něco jako bigfoot, jejich spalovaky a priblizis se czexitu o pěkných pár kroků.

    Něco jiného je zakázat prodej novychz a něco jiného je zakázat prodej ojetých, naštěstí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Ale tak zase přidáváte slidery a gesta a podobný píčoviny :)

    Bohužel mi spousta z toho přijde jako inovace pro inovace, viz třeba u Volkswagenu skvostný "dotykový tlačítka".
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Proto ty tlacitka rusime, aby to jednodussi nebylo :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BASIK: Ne a neznám nikoho, kdo by to běžně dělal. Vlastně jo, jeden kolega novinář používá hlasový ovládání u škodováckejch navigací.

    V ničem co není Škodovka, jsem to nikoho používat neviděl. Třeba proto, že nic kromě Škodovky (a tím pádem asi i VW) neumí česky.

    A i anglicky to stojí zahovno. Párkrát jsem to zkoušel z profesní zvědavosti a zmáčknout tlačítko je VŽDYCKY jednodušší než se dohadovat s autem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, máš pravdu, víš o tom, jak lidi používají auta, víc než motorističtí novináři a lidi z automobilek.
    BASIK
    BASIK --- ---
    Tak trochu prilejem :D pouzivate nekdo vazne hlasovy ovladani (at uz v aute nebo jinde?). Vzdycky se pobavim u recenzi z carwow nad testem jakyhokoliv takovyho systemu i rodilym anglicanem. Proc to automobilky furt tlacej? To to lidi fakt vyzadujou?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Kam se to hrabe na flame kdysi na Pandore o tom, kolik odstinu sedi podporuje Handspring Visor.
    Tenkrat to chodilo mailem, na konci se sice diskutujici nedohodli, ale prislo pres 2500 mailu k tomuto tematu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Zacina to trosku pripominat Rimmerovi zazitky s kostkama nebo Bubbovi zpusoby vyuziti krevet
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    prosim, jeste vic informaci k tem tlacitkum
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to budu asi nejake fosilie co isto aj u sluchatiek pripojenych k telefonu ovladaju hlasitost na telefone v kapse miesto toho aby sahli po tlacitku co maju pri uchu, ja kolecko na hlasitost nepouzivam nikdy, iba zena mi vzdy stisuje hudbu v aute a ja si to potom nenapadne na volante zvysujem :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Spousta lidí prostě nerada používá ovládání na volantu a používá ovládání u zdroje zvuku. Nevím proč to tak je, ale je to tak.

    Nastavování klimy na volantu jsem v životě neviděl, výška volantu je na volantu tak nějak vždycky, z principu :)

    Další level je "kolečko" jako iDrive u BMW, který ti umožňuje celej infotainment ovládat pohodlně jednou rukou bez natahování se.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    neviem naco mi bude kolecko niekde u saltrpaky, ked kolecko na volante je multifunkcne a defaultne moze ovladat napr. hlasitost a v inych pripadoch vysku volantu alebo teplotu klimy, podla toho co zrovna nastavujem
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Pochop, že se bavíme o ovládacích prvcích, který ještě nedávno byly úplně ve všech autech a teď pořád jsou v těch dražších.

    Podívej se na interiér BMW, na množství HW ovladačů v něm, a zamysli se nad tím, proč to takhle je v BMW, který je drahý, kdežto ve Škodovce, která je levnější, je jich výrazně míň a v Citroenu, kterej je ještě lacinější, je na dotykáči i ovládání manuální klimatizace.

    Chápeš?
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: a nebo budou muset zhoršit spalováky, viz citát od vedle...
    "I have always wished that my computer would be as easy to use as my telephone. My wish has come true. I no longer know how to use my telephone."
    (Bjarne Stroustrup)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: pochop, že když bude na každou píčovinu (a že jich stále přibejvá) v autě mechanickej ovladač, tak to tam bude vypadat jak v kokpitu letadla a bude se to blbě ovládat. proto se dávaj konfigurovatelný mechanický ovládací prvky na volant a na všechno ostatní stačí touchpanel. a nebo si taky můžeme hrát na to, že auto, který se samo řídí nedokáže poznat když řekneš "volume up". to je fakt jak u blbejch tady.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Ale dokud elektromobily nebudou jediný povolený, budou muset bejt lepší.

    A pokud by byly horší a EU zakázala spalovací motory, tak to bude mnohem spíš konec EU než spalovacích motorů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam