PSYCHO: Vymluvím.
Jestli jsi z Prahy, tak ti to vymluvím v praxi, zejtra si vyzvedávám BMW Z4. A teoreticky bych ještě zejtra nemusel vracet Škodu Karoq. Můžu ti názorně ukázat, proč třeba zadávání cíle do navigace je v tom Karoqu (touchscreen) za jízdy výrazně náročnější a nebezpečnější než u BMW s iDrive.
Jde o to, že u iDrive (nebo MMI nebo COMAND) mám ruku pořád na jednom místě, navíc tam, kde bych jí měl přirozeně. Tou rukou kroutím kolečkem/šoupu kolečkem/mačkám tlačítka a ovládám tím věci na displeji, kterej je sice dál ode mě, ale perfektně v mým zorným poli. Takže neměním pozici za volantem, nemusím koordinovat pohyb ruky a nesklopím pohled moc hluboko, takže líp zvládám sledovat silnici.
I třeba vyhledávání jména nebo cíle textově je jednodušší už když kroutím kolečkem v seznamu písmenek, a to by byla stará verze iDrive. Ta aktuální má nahoře plošku, kam prstem píšu písmena.
Ve srovnání s tím full-touchscreen řešení Škoda (mimochodem, jedno z nejlepších na trhu):
1) Musím se natáhnout k displeji.
2) Musím koordinovat pohyb prstu abych klikal na tlačítka/vyťukával název něčeho.
3) Ten displej je výrazně níž, mimo zorný pole – nejde totiž udělat aby se na něj dalo zároveň dosáhnout i byl v zorným poli.
Ve výsledku se na celou operaci musím soustředit výrazně víc a udělat to za jízdy je výrazně náročnější.
(jo a to BMW umí taky všechno na touchscreen, jen tě nenapadne to dělat)