DZODZO: Míjíš problém.
BEV časem tak levný, aby si je Franta Vomáčka, co vydělává 40 hrubýho, mohl koupit, budou.
Ale bude to trvat třeba deset let.
Do tý doby musí Franta Vomáčka něčím jezdit.
Tím, že emisní předpisy likvidujou levný malý a úsporný auta, jako je Škoda Fabia, a ty postupně mizí z trhu, nebude si moct Franta Vomáčka koupit novou Fabii.
Nový BEV si taky nekoupí, protože když měl na Fabii, tak má z BEV tak leda na Twizzy a ta je mu k hovnu. Elektrická Corsa, která je velká jako ta Fabia, stojí jako tři Fabie.
Takže si koupí něco ojetýho. A protože těch ojetých Fabií taky moc nebude, tak si koupí to, co bude na trhu, tedy to, co předpisy nutí výrobce dělat. Což bude patrně nějaký PHEV.
Jenomže abys vyrobil PHEV, který je technologicky strašně drahý, musíš ho draze prodat. Mohl bys vyrobit PHEV Fabii, ale stála by stejně jako PHEV Superb, a kdo by si koupil Fabii za milion. Takže to bude Superb, nebo Kodiaq.
A reálně to bude žrát víc než ta litrová Fabia. Třeba dvakrát víc.