COMODOR_FALKON: Obecně je to prostě o tom, že lidi jsou ochotný platit velký peníze spíš za velký auta. Prodat drahý malý auto je strašně těžký – teoreticky to jde, ale pak to musí bejt sporťák a i jejich prodeje upadaj.
Když máš prodat drahou technologii PHEV, která se víceméně nedá nacpat do auta levnějšího než je 800k - milion korun, aby to nějak dávalo smysl, musí to bejt dražší auto.
Současná situace vede k tomu, že když vyrobíš Volkswagen Polo, který žere pět litrů, je levný a má nízkou ekologickou stopu výroby, protože je jednoduchý, tak téměř nevyděláš.
Když vyrobíš VW Tiguan, což je sice menší, ale furt nenažraný SUV, a dáš do něj PHEV (což VW začne dělat hádám příští rok, možná už tenhle), tak vyděláš jako na čtyřech Polech (nebo na čtyřech ID.3) a ještě dostaneš eko-kredity, protože jsi pod 50 g/km.
Lidi navíc chtěj SUV.
Takže prostě jako VW přestaneš bez náhrady vyrábět Polo (což už se děje, jeho konec je ohlášenej) a budeš chrlit víc Tiguanů (v současnosti druhý nejprodávanější auto na DE trhu).
Výsledek debilně nastavených regulací a popularity SUV je to, že průměrný emise ICE auta (včetně hybridů) za posledních 10 let VZROSTLY. Cokoliv jsme nahnali technologiema jsme zabili tím, že jezdíme většíma a většíma autama.