• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Nedávno jsem viděl Passata z 80. let stát vedle Octavie III. Bylo to hodně zajímavé porovnání a ten Passat fakt nevypadal jako o třídu větší auto :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Ještě doplním že u drahých sportovních / supersportů jsou neodpočtový auta skoro neprodejný.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Dnešní váží tak 1 200 a hlavně je větší, má vyšší čelní plochu atd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jak říká Jyrka, kdyby dnešní Fabka byla velká jako jedničková Fabka nebo dokonce jako VW Polo z osmdesátých let, a ne jako před patnácti lety o třídu větší Golf, a kdyby jí stačilo Euro 4, tak by možná žrala ne 4 ale 3 litry.

    Tady je možná na místě vysvětlení – emisní normy Euro 4, 5, 6 atd. regulují emise věcí jako NOx, HC, CO atd., a snížit tyhle emise znamená zvýšit spotřebu, protože potřebuješ spalovat bohatší směs.

    A že se nepodařilo zlepšit motory za 120 let? I před 50 lety měl motor o výkonu dnešní Fabie třeba tři litry a žral jako tři Fabie.

    Auta udělaly obrovskej pokrok, akorát většina ho jde do bezpečnosti (jsou těžší), ekologie v místě provozu (motory jsou nastavený tak aby nevypouštěly NOx, ne aby žraly minimum) a především do komfortu, dynamiky a dalších věcí, co lidi chtějí.

    Dnešní Superb je prostornější, rychlejší a líp vybavenej než před 20 lety nejluxusnější Mercedes.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Prvni Fabia vazila 1135 (nyni je tusim tesne pod tunu) a mela emise 142g/km v NEDC

    SKODA Fabia specs & photos - 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 - autoevolution
    https://www.autoevolution.com/cars/skoda-fabia-2000.html#aeng_skoda-fabia-5-doors-2000-12-16v
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JIMIQ: Podívej se na hmotnost Fabie teď a Fabie před lety. A emise taky žerou výkon + zvyšujou spotřebu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Pro porovnani - Karoq v dieslu umi jit na 126g/km
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ted jsem se dival a dost me udivuje ze i nejmensi fabka ma emise 119g/km. To mi pripada silene moc. A nechapu ze za 120 let vyvoje se ten motor nepodarilo vyrazneji zlepsit, aniz by tim trpela cena vozu (protoze dat misto ocele karbon umi kazdej :)) )
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: A přihoď k tomu povinnou bezpečnost. Všechny ty povinné asistenční systémy tvoří daleko větší procento ceny u malého levného auta, než u drahého SUV.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Obecně je to prostě o tom, že lidi jsou ochotný platit velký peníze spíš za velký auta. Prodat drahý malý auto je strašně těžký – teoreticky to jde, ale pak to musí bejt sporťák a i jejich prodeje upadaj.

    Když máš prodat drahou technologii PHEV, která se víceméně nedá nacpat do auta levnějšího než je 800k - milion korun, aby to nějak dávalo smysl, musí to bejt dražší auto.

    Současná situace vede k tomu, že když vyrobíš Volkswagen Polo, který žere pět litrů, je levný a má nízkou ekologickou stopu výroby, protože je jednoduchý, tak téměř nevyděláš.

    Když vyrobíš VW Tiguan, což je sice menší, ale furt nenažraný SUV, a dáš do něj PHEV (což VW začne dělat hádám příští rok, možná už tenhle), tak vyděláš jako na čtyřech Polech (nebo na čtyřech ID.3) a ještě dostaneš eko-kredity, protože jsi pod 50 g/km.

    Lidi navíc chtěj SUV.

    Takže prostě jako VW přestaneš bez náhrady vyrábět Polo (což už se děje, jeho konec je ohlášenej) a budeš chrlit víc Tiguanů (v současnosti druhý nejprodávanější auto na DE trhu).

    Výsledek debilně nastavených regulací a popularity SUV je to, že průměrný emise ICE auta (včetně hybridů) za posledních 10 let VZROSTLY. Cokoliv jsme nahnali technologiema jsme zabili tím, že jezdíme většíma a většíma autama.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ale hovno.

    Lidi jsou všichni stejný a ve všech příjmových skupinách mají stejnou potřebu mít většího ptáka, tedy SUV, než soused.

    Akorát zaměstnanec si tu X5 nekoupí novou, ale dotaženou z Německa.

    Zaměstnanců, který mají cash na auto za milion a víc, je mizivý množství. Lidi co jsou bohatý nejsou zaměstnanci.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale BEV pro Frantu Vomáčku, co kupuje vojetiny, to nebudou ještě třeba 20 let. A ty ojetiny s Euro 4 mu dojdou (když pominu, že je trošku proti smyslu všech těch Euro 6 a 7, aby lidi jezdili starýma autama).

    Takže bude jezdit ojetinama, co budou. A když kvůli nesmyslnýmu zvýhodnění PHEV budou na trhu akorát nenažraný SUV, bude jezdit tím.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Hlavně by si měl položit otázku, zda jde skutečně o pravdivé tvrzení a nebo jen o tvrzenì, které "není zcela lživé"...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Přesně... Trochu mne zaráží, že si zjevně vůbec neuvědomuješ, že tím podporuješ to, co jsem napsal.

    Tj. že firmy a ičaři nakupují "efekt", který má vydržet po dobu odpisu kupní ceny z daní.

    Soukromník naopak nakupuje nové vozidlo zpravidla s tím, že to bude leštěnka na dalších 10 let, což logicky vede k specifickému výběru.

    Těch pár soukromníků na leasingu toho moc nevytrhne, ale samozřejmě by bylo zajímavé znát i jejich žebříčky...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak by si mali polozit otazku preco investori sypu peniaze do tesly a nie prave do ich firmy...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ale emisne predpisy sa tykaju NOVYCH aut, do tej doby moze franta v poho jazdit tou euro4 ojetinou co kupil zo svojho platu 40 hrubyho a za ktoru zaplatil nejaku ekologicku dan 10k alebo kolko to dnes je
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Automobilky se nekopou do prdele, jak ukazoval i nedávno linkovanej článek tady, tak aby vůbec mohly prodávat EV, ořezávají na nich marže třeba na čtvrtinu. Nemůžeš je donutit najednou prodávat všechno EV, protože nejsou Tesla žijící z velký části z peněz investorů.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Míjíš problém.

    BEV časem tak levný, aby si je Franta Vomáčka, co vydělává 40 hrubýho, mohl koupit, budou.

    Ale bude to trvat třeba deset let.

    Do tý doby musí Franta Vomáčka něčím jezdit.

    Tím, že emisní předpisy likvidujou levný malý a úsporný auta, jako je Škoda Fabia, a ty postupně mizí z trhu, nebude si moct Franta Vomáčka koupit novou Fabii.

    Nový BEV si taky nekoupí, protože když měl na Fabii, tak má z BEV tak leda na Twizzy a ta je mu k hovnu. Elektrická Corsa, která je velká jako ta Fabia, stojí jako tři Fabie.

    Takže si koupí něco ojetýho. A protože těch ojetých Fabií taky moc nebude, tak si koupí to, co bude na trhu, tedy to, co předpisy nutí výrobce dělat. Což bude patrně nějaký PHEV.

    Jenomže abys vyrobil PHEV, který je technologicky strašně drahý, musíš ho draze prodat. Mohl bys vyrobit PHEV Fabii, ale stála by stejně jako PHEV Superb, a kdo by si koupil Fabii za milion. Takže to bude Superb, nebo Kodiaq.

    A reálně to bude žrát víc než ta litrová Fabia. Třeba dvakrát víc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: ičař je soukromník ve smyslu, že je to člověk, který si kupuje auto sám pro sebe.

    Auta na efekt si pořizují lidi obecně, bez ohledu na to, jak pracujou. Ale když si zaměstnanec chce pořídit auto na efekt, tak obvykle není nový A ZA HOTOVOST, protože novou si může dovolit leda tak Fabii.

    Lidi, který si můžou dovolit nový větší SUV a ještě navíc ZA CASH, prostě obvykle nejsou zaměstnanci a vice versa, zaměstnanci si obvykle nemůžou dovolit nový větší SUV.

    Zaměstnanců, který mají něco "na efekt" znám hodně. Ale nemají to nový, protože zaměstnanci si obvykle nemůžou dovolit, a už vůbec ne za hotovost.

    Statistickej bias je tady danej tím, že zaměstnanci jsou obecně chudší než živnostníci, a že AUTO NA LEASING JE FIREMNÍ.

    Nevím, jestli jsi ten koncept pochopil, ale když si kupuješ auto na splátky (což je obvykle leasing a ne úvěr), tak i když si ho kupuješ jako Franta Vomáčka pracující v masokombinátu jako řezník, TAK JE TO FIREMNÍ AUTO.

    Registrovaný totiž není na "Frantu Vomáčku", ale třeba "Volksgwagen Financial Services, s.r.o.". Na Frantu Vomáčku se to auto přepíše až ho doplatí.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: vsak ale velku cenu BEV predstavuje baterka, az tieto zlevnia tak sa to musi zakonite premietnut aj do ceny vozidla, teda pokial sa ta nebudu snazit predajci osulit ako sa bezne deje, ten zakaz fosilov a prisnejsie emisne limity akurat prinutia automobilky, aby sa prestali kopat do prdele a konecne predviedli seriozne EV a nie nejake kockopsy, ktore urobili iba kvoli tomu, aby sa vosli do emisnej kvoty
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam