• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    sem rad, ze se zas rozproudila diskuze, clovek se leccos dozvi. a o traktorech urcite zajmavejsi nez o tlacitkach, ale ze i traktor povede ke konfliktum sem netusil :))
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    zrovna u traktoru co jezdí pomalu není blbost počítat spotřebu z hmotnosti, ale je blbost tu spotřebu brát z běžného osobního auta, protože tam hmotnost vlívá asi jen z 1/3
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Nevím, co je u traktoru "pracovní rychlost". Jestli tím myslíš rychlost, při který vykonává nějakou práci (třeba oře), tak tě ujišťuju, že při práci opravdu žádnej traktor nejezdí takhle rychle. Naopak na silnici umí moderní traktory jezdit klidně 50 km/h.

    Počítat spotřebu z hmotnosti je píčovina, u čehokoliv. Možná kromě výtahu.

    Nabíjet ze zásuvky na 220 V se dá minimálně 7 kW.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    snad z tych cinskych EV aspon pre europsky trh odstrania tie smirovatka, ktorych volaju "asistenti", toto je proste creepy :)

    Nio Nomi
    https://www.youtube.com/watch?v=0XJK-oAcVvc
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Psal jsem "pracovní rychlost".

    Co se týče zbytku:
    Nabití za cca 5-6 hodin z běžné zásuvky = 6h*2,7kW=16,2 kWh
    Standardní EV má spotřebu nejméně 1 kWh/100kg/100km
    500kg traktůrek by tak vycházel cca 5 kWh/100km, resp. range cca 320km
    Udávají pracovní dobu 10 hodin, tj. 32km/h
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: A na to jsi přišel jak? Už jen od pohledu je to normální menší traktor, velikosti třeba starýho Zetoru, pod tunu a půl to vážit nebude. A zvedák to má na tunu, viz technický údaje.

    Omezení rychlosti u traktoru je taky píčoviny, jel jsi někdy v poslední době za moderním traktorem, ty kluku z vesnice?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SHEFIK: Vypadá to dobře, akorát z těch dat, co jsou k dispozici, to je spíš zahradní traktůrek o celkové hmotnosti do 500kg, cca 16(20) kwh baterií a pracovní rychlostí cca 30 km/h
    (tím posledním si nejsem jist, jestli je reálné, zvlášť uvážíme-li dřívější rychlostní limit pro traktory 25 km/h - zkusím se zeptat kamaráda.)
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    SHEFIK:
    tak na biofarmu dobry. nemusis potom zrat naftu a motorovej olej.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    levnejsi nez Tsla .)

    Monarch představuje elektrický robotický traktor za milion | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/monarch-predstavuje-elektricky-roboticky-traktor-za-milion
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jestli to půjde na českej trh, tak předpokládám, že se budou hodně snažit a určitě budou mít i pressovej fleet. Takže bych se k tomu nejspíš dostal. Otázka je, nakolik je to vaporware.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tak toho autopilota beru s rezervou ale funkcni solid state s 360Wh/kg je super. Otazka je pocet cyklu
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: Teď ještě jaká bude realita:) Už někdo viděl toho jejich autopilota?
    Jinak ale asi doba, kdy Číňani zvládnout udělat dobrý auto se asi blíží, a NIO je nejslibnější. Jen bych byl rozlišoval mezi tvrzením a realitou…
    Na obrázcích to vypadá hezky. Rád bych se v tom projel. Mohl by to získat řeba BOBASH:)
    Nasazení solid-state at scale bude velká změna. Toyota už to taky ohlásila.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JIMIQ: tohle opravdu zavani konkurenci Tesly
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    German EV Market Reaches Escape Velocity - Record 27% Share in December
    https://cleantechnica.com/...8/german-ev-market-reaches-escape-velocity-record-27-share-in-december/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja tam v tom vidim nejaky nissan z350 alebo tak krizeny s teslou :)))

    Hyundai Ioniq 6 Sedan Rendering - Korean Car Blog
    https://thekoreancarblog.com/2021/01/06/hyundai-ioniq-6-sedan-rendering/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    ad mnou zminovana krize soucastek : [ PETER_PAN @ Elektromobily ] Pricemz za problem nemuze ani tak covid, jako celosvetova poptavka a limit vyrobnich programu s dostatecnou certifikaci.

    Škodovce chybí čipy, může to zkomplikovat výrobu aut - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/skodovce-chybi-cipy-muze-to-zkomplikovat-vyrobu-aut-40347282
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: v norsku sa to uz preklapa aj voci hybridom

    Electric cars rise to record 54% market share in Norway in 2020 | Reuters
    https://www.reuters.com/...ctric-cars-rise-to-record-54-market-share-in-norway-in-2020-idINKBN29A0ZL
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Netherlands December 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2021/01/netherlands-december-2020.html

    tak Nizozemsko pěkně. Ale prej bohužel kvůli zpřísnění dotací se čísla v novém roce zase sníží
    ------
    celoročně za 2020 - 21% BEV, 4% PHEV
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    doporucuju, worst case scenario vydrz baterky 3.27 milionu mil + vlastni auto vydelava prodejem elektriny a stabilizaci site. d9hnat Elona nebude lehky :)

    Tesla Just Changed Everything
    http://www.youtube.com/watch?v=9rwYNgkhXoA
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam