• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: Teď ještě jaká bude realita:) Už někdo viděl toho jejich autopilota?
    Jinak ale asi doba, kdy Číňani zvládnout udělat dobrý auto se asi blíží, a NIO je nejslibnější. Jen bych byl rozlišoval mezi tvrzením a realitou…
    Na obrázcích to vypadá hezky. Rád bych se v tom projel. Mohl by to získat řeba BOBASH:)
    Nasazení solid-state at scale bude velká změna. Toyota už to taky ohlásila.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JIMIQ: tohle opravdu zavani konkurenci Tesly
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    German EV Market Reaches Escape Velocity - Record 27% Share in December
    https://cleantechnica.com/...8/german-ev-market-reaches-escape-velocity-record-27-share-in-december/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja tam v tom vidim nejaky nissan z350 alebo tak krizeny s teslou :)))

    Hyundai Ioniq 6 Sedan Rendering - Korean Car Blog
    https://thekoreancarblog.com/2021/01/06/hyundai-ioniq-6-sedan-rendering/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    ad mnou zminovana krize soucastek : [ PETER_PAN @ Elektromobily ] Pricemz za problem nemuze ani tak covid, jako celosvetova poptavka a limit vyrobnich programu s dostatecnou certifikaci.

    Škodovce chybí čipy, může to zkomplikovat výrobu aut - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/skodovce-chybi-cipy-muze-to-zkomplikovat-vyrobu-aut-40347282
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: v norsku sa to uz preklapa aj voci hybridom

    Electric cars rise to record 54% market share in Norway in 2020 | Reuters
    https://www.reuters.com/...ctric-cars-rise-to-record-54-market-share-in-norway-in-2020-idINKBN29A0ZL
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Netherlands December 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2021/01/netherlands-december-2020.html

    tak Nizozemsko pěkně. Ale prej bohužel kvůli zpřísnění dotací se čísla v novém roce zase sníží
    ------
    celoročně za 2020 - 21% BEV, 4% PHEV
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    doporucuju, worst case scenario vydrz baterky 3.27 milionu mil + vlastni auto vydelava prodejem elektriny a stabilizaci site. d9hnat Elona nebude lehky :)

    Tesla Just Changed Everything
    http://www.youtube.com/watch?v=9rwYNgkhXoA
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Asi jsi to myslel tak, že všichni Teslafans jsou ajťáci a technerdi. Což jsem neřekl. Řekl jsem, že jich je mezi fanoušky a majiteli Tesly výrazný zastoupení, ale zároveň taky existuje velký množství lidí, který Teslu prostě nebudou chtít právě kvůli těm věcem, kvůli kterým jí Teslafans chtějí.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    uz dlouho tu nebyly ty tlacitka, tak tady jeden moc peknej bez nich

    Mercedes-Benz unveils massive 'hyperscreen' inside the EQS electric sedan - Electrek
    https://electrek.co/2021/01/07/mercedes-benz-eqs-massive-hyperscreen-inside-electric-sedan/amp/

    DZODZO: Bobashovi sach mat dat nemuzes, uvidis, ze ti to vysvetli
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a potom ze vsetci ajtici a technerdi su teslafans, sach-mat BOBASH :D

    Why I Bought a Tesla - Tesla Model Y Review
    https://www.youtube.com/watch?v=CP0pR1M0-vo
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Sweden December 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2021/01/sweden-december-2020.html

    Tak ještě ti Švédi to kazí
    19% BEV, 30% PHEV za prosinec
    celoročně 10% BEV a 22% PHEV
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: TAk můžem jet k tobě na chalupu a zpátky, klidně ti dám výhodu známýho prostředí. Můžeš si i vybrat auto, pokud ho budu umět sehnat. Svoji cestu ti můžu nahrát na GoPro nebo vezmeme nezávislýho sudího, abych nepodváděl.

    Ale pokud se má porovnávat, jak kdo umí jezdit na spotřebu, musí to bejt stejný auto a stejná trasa, ideálně zahrnující všechny druhy jízdy. Proto jsem navrhoval z centra Prahy někam na venkov, aby tam bylo všechno.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: BOBASH: Což jsem náležitě využil k tomu, abych si vtiskl do paměti podobu interiéru a dynamiku tlumení nerovností a výmolů v silnici...
    (Silvestr se na tom tedy trošku podepsal...)

    100km je naopak velmi malý vzorek...

    S tím bych nedojel ani na chalupu a zpět (~cca 130km), což je zrovna případ reálného provozu, nikoliv umělý a nerealistický "polygon ve městě"...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ježděním s ID.3 jsme strávili víc času, než bys strávil ujetím 100 km tam a zpátky. Můžem to klidně zkrátit na 50 km jedna cesta, ujetých 100 km už je slušný vzorek.
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: mlatis hubou naprázdno, protože to co navrhujes ty je blbost, která řekne co? Za jezdíš tolik a za tolik? Hmmm pěkný, ale tvrdils, že bobash jezdí jako prase a proto mu to žere víc než má, že ty falkon na rozdíl od něj umíš jezdit úsporně.

    Dál ti nabídku to dokázat na jasně daných podmínkách, který by byly pro oba stejný, ale ty ne...


    Že do toho nepůjdeš jsem nepochyboval ani na minutu, ale čekal jsem od tebe ve výmluvách aspoň lepší výkon, tohle cis předvedl je bída.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: A taky to byl totální propadák, protože to nikdo nechtěl.

    Ve verzi 3L to stálo něco jako milion (tedy jako kdyby to dneska stálo tak milion a čtvrt) a bylo to auto velikosti Fabie. Akorát ten strašně hi-tech naftovej tříválec nabízel přesně takovou dynamiku a kultivovanost chodu, jakou by člověk čekal od naftovýho tříválce z roku 2000.

    Takže jsi za milion dostal auto, který je maličký, pomalý a zní jako traktor. A vypadá legračně.

    Lidi přišli, pokývali hlavou že je to hustý, že to žere tři litry, a pak si za stejný peníze koupili Audi A4 1.9 TDI, která žrala pět litrů, ale vypadala a jela jako auto.

    Totéž dneska, mohl bys udělat auto velikosti dostačující pro rodinu – dejme tomu ekvivalent velikosti první Octavie, mohl bys ho udělat tak, aby bylo lehoučký, efektivní, aerodynamický a žralo by tři litry.

    Nebo můžeš udělat za stejný peníze auto, který bude žrát šest litrů, ale bude větší, hezčí, pohodlnější a rychlejší.

    Hádej, který si lidi koupí?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Slavne Audi A2 umelo jezdit za 81-84g/km
    Audi A2 - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Audi_A2
    Sekce 1.2TDI “3L”
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Octavia IV je větší než Passat B5 (2000 - 2005).

    Jinak třeba můj Jaguar má vnitřní prostor tak někde mezi Fabií a Scalou...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Nedávno jsem viděl Passata z 80. let stát vedle Octavie III. Bylo to hodně zajímavé porovnání a ten Passat fakt nevypadal jako o třídu větší auto :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Ještě doplním že u drahých sportovních / supersportů jsou neodpočtový auta skoro neprodejný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam