• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JIMIQ: Základní fail - do těch 16km dojezdu není započtena energie těch 4L benzínu...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: vzdyt ano, spravne by to tak byt melo.

    jako orientacni ukazatel tohohle lifecyclu muze slouzit cena (bez dane), protoze tam mas veskery tyhle predchozi kroky promitnuty. takze pro orientacni srovnani ekonomicnosti, kterou se snazi pan pocitat bych srovnal naklady na 100km elektrickyho auta a naklady na 100km ice

    pro uplne srovnani to vyzaduje full studii. na internetu se jich par vali, dle energetickych mixu jednotlivych zemi
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: kdysi jsem to hledal, a myslím, že výroba benzínu se na emisích podílela asi třetinou nad rámec spotřeby. Jestli vás to zajímá, jsou studie, které to řešily. Našel jsem je prostě Googlem. Už si to bohužel nepamatuju přesně ale..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHEFIK: tak pokial sa porovnavaju iba pohonne hmoty akoze elektrina a benzin tak asi jo, lebo to by si potom aj u elektriny musel ist do uhelnych alebo uranovych bani :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    imho ten zakladni problem tehle uvahy jsou jabka a hrusky.

    lifecycle ropy nezacina u rafinace v CR...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no ne, tohle je takovej bonus. Že za prvé ušetříš emise napřímo a k tomu ještě vlastně nespotřebuješ ekvivalent v elektřině, protože něco se ušetří tou rafinací

    Když si teda vezmeš reálnější 6l pro nafťák a 7l pro benzín ve městě, tak je to 2,5kWh bonus na 100km (i po započtení vedlejší produkce, ale ne čistě výrobu benzínu z ropy)

    v té tabulce je uvedeno že rafinérky v Česku spotřebují ročně 3,5TWh, to je jeden dukovanský blok
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JIMIQ: To je magorinec. Jednak po meste zadne normalni auto nejezdi 4l/100km. A hlavne o tohle prece nejde, jde o celkovou energetickou narocnost provozu a CO2[g]/km.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    z FCB

    Po plodné debatě ohledně "nájezdu" českého řidiče předhazuji toto:
    Tvrdí se, že na výrobu jednoho litru benzínu je potřeba 1,2-1,5 kWh energie. Nicméně nikde není řečeno jaké. Proto jsem opět otravoval Český statistický úřad, aby mi pomohl s ověřením/vyvrácením těchto dat. Dostal jsem veřejně přístupnou tabulku přeptal se ochotných pánů na ČSU jestli to co vidím je správně (nebylo :) ) a když jsem měl potvrzené informace dal jsem se do výpočtu. Dle dat co máme naposledy z roku 2018, tak české rafinérie spotřebují na výrobu 1 l benzínu cca 4 kWh a na výrobu 1 l nafty cca 4,6 kWh energie. NICMÉNĚ tato energie jde ze značné části z "vlastních zdrojů" tedy z ropy samotné a "odpadů" jako je rafinerský plyn a petrolejový koks. Elektrické energie je potřeba cca 0,35 pro benzín a 0,4 kWh/1 l pro naftu. Samozřejmě výsledek by se mohl rapidně změnit pokud bychom uvažovali, že jediným produktem celé rafinace je benzín, respektive nafta a zbytek jsou odpady, které se nějak daří využívat. V tom případě by se elektřina zvedla na 0,58 a 0,66 kWh/1 l a celková energie na 6,7 a 7,5; ale to už jsou spekulace a machinace s daty a do toho já nedělám. Takže POKUD počítáme pouze výrobu benzínu v ČR tak pokud máte velmi úsporné městské auto co jezdí za 4 l/100 km, tak díky elektrické energii co byla spotřebována v rafinérii na výrobu těch 4 l ujedete v městském úsporném elektromobilu maximálně 16 km.

    https://www.facebook.com/photo?fbid=5166022726771984&set=gm.2864762267180458
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    profesionalni soferi sa tomu nebrania

    Dakar 2021 | Blíží se konec spalovacích motorů. Loprais by mohl jet příští rok s elektromotorem - Sport.cz
    https://www.sport.cz/...onec-spalovacich-motoru-loprais-by-mohl-jet-pristi-rok-s-elektromotorem.html
    PER2
    PER2 --- ---
    Sion Live Presentation I Sono Motors
    http://www.youtube.com/watch?v=OhlHJ9FA7q0
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNNY: Někde jsem tam viděl i nějakýho s baterkou z Německa. Tomu bych dal možná přednost :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNNY: Link?
    JOHNNY
    JOHNNY --- ---
    BOBASH: Jj
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNNY: A ta je s baterkou? Ze začátku ty Kangoo byly bez baterky všechny, vždycky se pronajímala.
    JOHNNY
    JOHNNY --- ---
    BOBASH: Jo, hodil jsem spatnej link ale ta druha nabidka je o neco malo drazsi ale jinak v zasade identicka
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNNY: Jo hele, a víš o tom, že těch 6 200 eur to stojí bez baterky a ta se pronajímá, což navíc nevím, jestli u českýho Renaultu půjde?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Akorát teda Kangoo Z.E. první generace s 22 kWh baterií bude s poklesem na 80% původní kapacity už fakt jen na krátký trasy.

    Udávanej dojezd za plný kapacity baterie je 170 kilometrů, což je ještě podle NEDC. Takže reálně tak 150 po městě, kdyby to mělo vyjet z města a jet víc než 50 km/h, tak 100-120 kilometrů.

    Uber 20%, uber rezervu aspoň 10-20 kilometrů, protože nechceš jít na krev (a nemůžeš používat veřejný nabíječky v případě nouze) a pokud těch 8 měsíců nebude od jara do podzimu, tak uber vytápění a pokles kapacity baterie. Jsi na reálným dojezdu tak 70 km a akčním rádiu 35 km.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JOHNNY: Not bad... Cca u 80%, tj. po cca 10 letech od výroby, by se měla degradace výrazně zpomalit, asi na třetinu...

    Pokud budeš na auto hodný - nenecháš ho promrzat a nabití se bude držet mezi cca 20-80%, tak bude degradovat ještě pomaleji...

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak to zní skvěle
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam