• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    JOHNNY
    JOHNNY --- ---
    BOBASH: Jj
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNNY: A ta je s baterkou? Ze začátku ty Kangoo byly bez baterky všechny, vždycky se pronajímala.
    JOHNNY
    JOHNNY --- ---
    BOBASH: Jo, hodil jsem spatnej link ale ta druha nabidka je o neco malo drazsi ale jinak v zasade identicka
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNNY: Jo hele, a víš o tom, že těch 6 200 eur to stojí bez baterky a ta se pronajímá, což navíc nevím, jestli u českýho Renaultu půjde?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Akorát teda Kangoo Z.E. první generace s 22 kWh baterií bude s poklesem na 80% původní kapacity už fakt jen na krátký trasy.

    Udávanej dojezd za plný kapacity baterie je 170 kilometrů, což je ještě podle NEDC. Takže reálně tak 150 po městě, kdyby to mělo vyjet z města a jet víc než 50 km/h, tak 100-120 kilometrů.

    Uber 20%, uber rezervu aspoň 10-20 kilometrů, protože nechceš jít na krev (a nemůžeš používat veřejný nabíječky v případě nouze) a pokud těch 8 měsíců nebude od jara do podzimu, tak uber vytápění a pokles kapacity baterie. Jsi na reálným dojezdu tak 70 km a akčním rádiu 35 km.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JOHNNY: Not bad... Cca u 80%, tj. po cca 10 letech od výroby, by se měla degradace výrazně zpomalit, asi na třetinu...

    Pokud budeš na auto hodný - nenecháš ho promrzat a nabití se bude držet mezi cca 20-80%, tak bude degradovat ještě pomaleji...

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak to zní skvěle
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Reálně Škoda dodala zhruba tak nula Enyaqů. Mají hádám 600 přihlášených, ale nemyslím, že nějaký prodaly – jen je registrovali, nejspíš na dealery a nějaký svoje firemní flotily, aby je měli reglý ve 2020 kvůli emisním povolenkám.

    Jinak denní kapacita by měla být 350 aut, takže necelejch 130 tisíc ročně. Vzhledem k problémům s čipama a nejspíš pomalýmu náběhu výroby si myslím, že to nebude tolik, ale 100 tisíc za 2021 bych viděl reálně. Od 2022 podle mě stihnou vyrábět těch 130 tisíc a hádám, že je prodaj všechny na rok dopředu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Volkswagen brand triples deliveries of all-electric vehicles in 2020 | Volkswagen Newsroom
    https://www.volkswagen-newsroom.com/...rand-triples-deliveries-of-all-electric-vehicles-in-2020-6751

    VW 134k elektromobilů za 2020, dají letos mego?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    https://i.redd.it/wmpeq0zuwva61.jpg

    Škoda dodala 600 enyaqů za 2020. Kolik to bude letos? 50k je možných?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JOHNNY: Baterie by měla vydržet tak 200 000 km, než jí nějak zásadně klesne kapacita, po 50 bude jak nová. Nižší desítky kilometrů to v pohodě ujede, reálnej dojezd s tou 22 kWh baterií bude hádám něco málo přes 100 km.

    Jo a bacha, neumí to rychlý nabíjení na veřejných nabíječkách.
    JOHNNY
    JOHNNY --- ---
    Ahoj,
    poprosil bych mistni experty o radu - shanim elketro dodavku, kterou bych vyuzival v Praze tak 8 mesicu v roce na prevazeni nakladu. Trasa se temer nemeni a jde o cca 5km, ktere se jezdi temer denne a velmi sporadicky se vyjizdi nekam dal v ramci nizsich desitek kilometru.

    Koukam po necem takovym - https://suchen.mobile.de/...tml?fbclid=IwAR3aasTh6ONWpXS03OzbTioQzWh9GT3btzdlA1lb6Z2NlJz3jsp0fkB-2LM

    Jde mi zejmena o baterii a jestli po 50k km uz neni mrtva a pak jestli vam to vubec dava smysl a ja si to nemaluju vsechno ruzovejma barvama? :)

    Diky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Třeba u traktoru bude mít mnohem větší vliv to, jestli jede po silnici nebo v rozoraným poli, než to, jestli má tunu nebo tři.

    DZODZO: Jo, sorry, 7,2 kW jde z průmyslový zásuvky na 230 V, z normálních 220 V jde skutečně 2,3 kW. Ale web výrobce neříká nic o tom, o jakou zásuvku jde, jen volty, že jde o běžnou domácí si domysleli na Hybrid.cz.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: minimalne 7kW z 220V zasuvky? to mas ale wallbox a nie zasuvku ne? klasicka zasuvka by pri takom zatazeni asi zacala vytekat ze zdi :) ak mas 32A istic tak je to maximalne, minimalne si mozes snad nastavit, aspon u tesly je tusim 1kW, neviem ako to ide/nejde nastavit u inych
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Faktem je ze o tom traktoru toho vime hodne malo a vicemene vsechno je fabulace tedka :-D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    sem rad, ze se zas rozproudila diskuze, clovek se leccos dozvi. a o traktorech urcite zajmavejsi nez o tlacitkach, ale ze i traktor povede ke konfliktum sem netusil :))
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    zrovna u traktoru co jezdí pomalu není blbost počítat spotřebu z hmotnosti, ale je blbost tu spotřebu brát z běžného osobního auta, protože tam hmotnost vlívá asi jen z 1/3
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Nevím, co je u traktoru "pracovní rychlost". Jestli tím myslíš rychlost, při který vykonává nějakou práci (třeba oře), tak tě ujišťuju, že při práci opravdu žádnej traktor nejezdí takhle rychle. Naopak na silnici umí moderní traktory jezdit klidně 50 km/h.

    Počítat spotřebu z hmotnosti je píčovina, u čehokoliv. Možná kromě výtahu.

    Nabíjet ze zásuvky na 220 V se dá minimálně 7 kW.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    snad z tych cinskych EV aspon pre europsky trh odstrania tie smirovatka, ktorych volaju "asistenti", toto je proste creepy :)

    Nio Nomi
    https://www.youtube.com/watch?v=0XJK-oAcVvc
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Psal jsem "pracovní rychlost".

    Co se týče zbytku:
    Nabití za cca 5-6 hodin z běžné zásuvky = 6h*2,7kW=16,2 kWh
    Standardní EV má spotřebu nejméně 1 kWh/100kg/100km
    500kg traktůrek by tak vycházel cca 5 kWh/100km, resp. range cca 320km
    Udávají pracovní dobu 10 hodin, tj. 32km/h
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: A na to jsi přišel jak? Už jen od pohledu je to normální menší traktor, velikosti třeba starýho Zetoru, pod tunu a půl to vážit nebude. A zvedák to má na tunu, viz technický údaje.

    Omezení rychlosti u traktoru je taky píčoviny, jel jsi někdy v poslední době za moderním traktorem, ty kluku z vesnice?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam