BOBASH: vyroba nabijeciho kabelu je infrastruktura, ktera vydrzi a naklady se ti v case rozlozi na naprosty minimum, ale ty provozni naklady/energie sou proste u ICE vyssi, protoze:
1) vic dilu
2) pravidelny servis a vymeny po rekneme 60-80k km - rozvody, filtry, svicky, brzdovy desticky a kotouce a provoz ti proste vzdycky zere spoustu energie od vyroby, ores aktivity nutne zapojenejch lidi, distribuci, samotnou vymenu, likvidaci starych atd... ze se to ignoruje, neznamena, ze je to zanedbatelny
ty cesty na benzinku se prave imho snizi, protoze budes moct nabijet u lidlu, mcdonalda, obchodnim centru, u lampy, v garazi, na parkingu v praci atd. (nemluve o tom, ze prestanes jezdit do servisu :))
kdyz tenhle long tail detailu sectes, dostanes se proste nekam jinam. a je to dulezity z toho pohledu, ze nekdo argumentuje tim, ze bychom museli vyrabet vyrazne vic energie, abychom EV uzivili a na tu nemame prostor. imho to ale vubec tak zhavy nebude a nakonec bude potreba energie +- stejne a s rozvojem lokalnich PVE, asi hlavne mimo mesto, naopak muze dojit i k poklesu poptavky z tech soucasnejch centralnich zdroju