JIMIQ: Diesel gate zajímá regulátory, uživatelům je vesměs celá dieselgate úplně jedno.
Dieselgate byla o tom, že diesely od VW měly vyšší emise NOx, což je uživatelům vesměs buřt, protože oni to nedejchaj. Naopak spousta lidí nechtěla "fix" na Dieselgate, protože snížit NOx obvykle znamená zvýšit spotřebu nebo snížit výkon (režim spalování, kdy jsou nejnižší emise NOx, není efektivní z hlediska poměru výkon/spotřeba, tím pádem mimochodem hon za nízkými NOx emisemi zvyšuje CO2 emise).
Diesely ustupujou jen u malejch/levnejch aut, kde je reálně zabily emisní předpisy Euro 6 a vyšší, protože už nejde splnit emise NOx bez použití drahých řešení jako jsou DPF nebo AdBlue (vstřikování močoviny).
U větších aut a zejména SUV jsou diesely pořád dominantní, protože u naftovýho motoru tolik nezávisí spotřeba na zátěži, což má za následek, že naftový auto tolik nežere, i když je velký a/nebo těžký (typicky SUV) nebo jezdí naložený (typicky dodávka), nebo jezdí rychle.
Hybridy fungujou jen ve městech a do jistý míry na okreskách, jakmile jezdí auto na dálnici/silnicích první třídy a pohybuje se typicky na delších trasách, je hybrid proti dieselu pořád bez šance.
Normální firma si pořád koupí jako služebáky Octavie nebo Superby v dieselu, protože pro obchoďáka, kterej jezdí mezi městama, je PHEV jen benzínový auto se čtvrttunou zátěže v kufru, normální člověk, kterej chce rodinný SUV, si pořád koupí X5 30d a ne X5 30e, pokud primárním účelem toho auta není vozit děti do školky na 20 km trase (aby se využily výhody PHEV), protože benzínový hybridní SUV žere na dálnici zhruba stejně jako nehybridní osmiválec, dodávka nebo pickup jsou pořád na benzín.