• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Tesla nie je automobilka, Tesla je automobilka a energeticka spolocnost a zrovna ta energetika je vec, ktora bude v buducnosti podla mna rast rychlejsie nez automobily
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Robinhood není fond, ale appka (a nejde jen o RH, ale i o eToro a podobně). Prostě obrovskej vliv malejch investorů, který "nasedají na vlnu".

    Situace, kdy automobilka, jejíž roční světová výroba dosahuje cca poloviny produkce jednoho modelu Fordu pro jeden trh, je hodnotnější než 12 největších automobilek světa, prostě není normální.

    To by musela mít výhled získat třeba 50% automobilovýho trhu, a to se nikdy nestane. Maximálně 10-20% světovýho trhu, na víc Tesla nemá, leda by se spojila s normální automobilkou a začala auta dělat normálně.

    Elon je druhej André Citroen.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: A navíc je tu ještě to, že Euro 7 je prostě zbytečný. Rozdíl mezi emisema malýho benzínovýho auta a elektromobilu není zas takovej, aby něco tak zásadního změnilo, když si chudej člověk ještě v roce 2025 koupí jednu Fabii a v roce 2035 už si stejně koupí elektrickou, protože bude lepší a levnější.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: symtě Bobeš, až vymyslej způsob, jak deseti miliardovej fond zvládne vytvořit 700miliard virtuální nadhodnoty, tak se vykašlaj na psaní o Octaviích a daj se na finance, tam ho čekaj zářnější zítřky!
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: nahnědlýho antiekodementa si zvolili soudruzi v jůesej přenaposled a výsledek známe všichni....
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ja myslim ze to nebude tak dramaticky, ale nemam kristalovou kouli ani patent na rozum

    Navic si nemyslim ze ti nahnedli by s tim neco udelali a taky si nemyslim ze kvuli tomu vystoupime z EU. Ale je fakt ze lidskou hloupost se nevyplaci podcenovat :)) (viz Nemecko 1930-33)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: A nebo to bude zásadní spouštěč třeba k tomu, že si lidi zvolí nahnědlý antieko dementy, celá podpora elektromobility půjde do háje a vrátíme se k naftě.

    A v roce 2025 opravdu nebude použitelný EV za půl mega, teď je problém ho udělat za 800. A to tam furt nejsou ty marže.

    V roce 2030 už to bude něco jinýho, v roce 2035-2040 nejspíš i levný elektromobily budou realistický.

    Ale je prostě potřeba tam nevytvořit úplně zbytečnou pauzu třeba 5 let, kdy si chudej člověk nekoupí auto, a nesestřelit si autoprůmysl, protože jinak taky nebude mít kdo potom vyrábět ty dostupný elektromobily.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KULA: Tohle se ale zdaleka všechno nestalo ve 2020, zatímco nárůst hodnoty (z 90 na 700 dolarů) nastal celej právě v roce 2020. Což vypadá spíš jako vliv Robinhoodu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: a nebo to bude auto co dnes stojí 300 tisíc, dojezd bude 350km (jo, já znám to tvoje, 50km rezerva, 50km topení, 50km pokles v zimě... :D ) a marže bude dost na to aby stačilo automobilce se zahojit na vyšších modelech. Prodeje aut klesnou (to je dobře), auta budou muset vydržet dýl (na Kubě by uměli vyprávět), čecháčci si trošku zafrlflají že nemají na nové turbíčko a karavána pojede dál
    KULA
    KULA --- ---
    BOBASH: neřekl bych, že se nic nestalo. Tesla měla jednu fabriku, teď je na 3 kontinentech. Jako snad jediná využívá poslední průmyslově dostupné baterie, zatímco ostatní mají strategii "až se to trhem ověří a ideálně bude přebytek".
    Zároveň posun v logice autopilota je za poslední 3 roky....no úplně jinde. Má strategii, vznikají modelové řady, které se pasují na potřeby a ekonomickou skupinu odběratelů.
    Já teda mezi no-brain-fans nepatřím. Cenu akcií ale chápu pro výše zmíněné důvody.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: 500 tisícový plug-in v roce 2025 nejspíš nebude existovat, nebo na něm bude prd marže, nebo to bude auto který dneska stojí 250 tisíc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ano, přesně tak to je. Viz JYRKA:
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Nemám s Teslou osobní problém, spoustu věcí na ní obdivuju. Mám problém s nekritickýma fanouškama Tesly, kteří v ní vidí absolutní dobro a přelom ve všem.

    Tržní valuace Tesly nemá s realitou nic společnýho, za dobu, kdy narostla na skoro desetinásobek se nic zas tak důležitýho nestalo.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: bacha, těch 2021 Toyoty je prototyp. Produkce tak 2023-24, jsem se dozvěděl: https://www.youtube.com/watch?v=G01xv1RyRVw
    Dobrý tam jsou i ty zmíněný challenges, které neví, jak a jestli vyřešili..
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Baterka je za 130 tis jen ve vyrobnich cenach, ne nakladovych.
    Zaruku a vyvoj za automobilku Agrofert dotovat nebude
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Uvědomuješ si, co jsi právě napsal..?

    "Když z auta za 300 tisíc vyhodí motor a dají tam 50 kwh baterku za 130 tisíc, tak bude stát milion"
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: solid state tu pisu ze VW uvazuje 2025 a Nissan 2028, Toyota mozno skor ked s tym zacala ako prva

    Toyota ready to unveil solid-state battery EV in 2021 | Autoblog
    https://www.autoblog.com/2020/12/19/toyota-solid-state-battery-ev-prototype-2021/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla samozrejme na kazdem aute vydelava, akorat zaroven investuje takova kvanta ze se to na zisku neprojevuje. A je to tak spravne, kdyz chce dobehnout v prodejich VW a toyotu
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: chápu, že máš s Teslou osobní problém, ale tvrdit, že nevydělává v okamžiku, kdy má větší hodnotu, než zbytek automobilovýho průmyslu na světě dohromady je... jak bylo to slovo, chucpe?
    Ano, Tesla dojí, kde může. Stejně jako jakejkoliv jinej korporát na světě, nikdo nezbohatnul na tom, že platil víc, než musel.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tohle je zase takový stěžování si z důvodu že si chceš stěžovat. Při změne paradigmatu prostě tyhle věci nastávají. Můžeme je nějak sociálně pomenšit, ale z principu to takhle prostě je, bylo a bude.

    A rozhodně neplatí že zmizí celý segment trhu. Někteří lidi si kupují levnější auto i když by měli na to dražší a ty peníze použijí na něco co zas tolik nepotřebují. Další věc je inflace. Za 10 let ti prostě všechno o 20% zdraží. Dále - ve větších městech nebudou lidi potřebovat tolik aut (carsharing i kdyby nahradil 10%, tak to k něčemu bude) a vesnice se vylidňují.

    Všechny tyhle efekty se kumulují a nakonec zjistíš, že 500 tisícový plug-in v roce 2025 je normálně prodejný, sice s marží 10% místo 25% (ty čísla jsou příklad aby ses toho zase nechytal, že teď je marže 17% a potom bude 3%), což taky není na škodu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Protože když nový malý auto přestane bejt finančně smysluplný a výrobce ho přestane vyrábět, celej segment trhu, kterej kupoval nový malý auta, nebude mít co kupovat. A ojetiny tím samozřejmě zdraží, protože větší poptávka.

    Aby šestiletá ojetina ID.2 nebo Zoe, musí nejdřív šestiletá ID.2 existovat vůbec a šestiletá Zoe existovat v nějakým počtu schopným nahradit ICE.

    "Zvyknout na nový způsob a nebo nebudou jezdit" – jo, ty lidi si určitě zvyknou a vůbec s tím nebudou mít problém.

    JIMIQ: V roce 2025 nebude 50% podíl EV ani omylem, možná 50% podíl plug-inů, ale i to těžko. A pořád to neřeší to, že ten podíl budeš mít z naprostý většiny u drahejch aut. Zkus vysvětlit celý společenský vrstvě, která jezdí Daciema a Fabiema, že od teď budou jezdit sockou, protože se někdo v Evropě rozhodl z nějakejch důvodů který jim jsou dost vzdálený (klima atd.), že se budou vyrábět jen drahý auta.

    Jsem si jistej, že to půjde skvěle...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam