MINER: S megem se posrali v kině, ale reálná cena battery packu pořád může být ve středních stovkách tisíc. Nezapomeň, že těch 100 dolarů za kWh je nákupní cena pro automobilku. Náhradní baterku do iPhone taky koupíš dráž než kolik jí stojí vyrobit.
Ad úspory na servisu – jak říkáš, do 100 kkm nic moc. Mezi 100-200 km to bude signifikantní rozdíl ve prospěch EV. Mezi 200-300 kkm už spoustě dnes vyráběných EV začnou odcházet baterky, který efektivně ukončí životnost toho auta v době, kdy ICE ještě může mít 100 tisíc kilometrů před sebou (nebo víc).
Ad malý auta – není to o tom, že by je nikdo nevyráběl, je to o tom, že malý auto na elektriku není levnější než velký auto na elektriku. Fabie je levnější než Kodiaq ne proto, že je menší, ale proto, že má tříválec, jednodušší převodovku, jednodušší podvozek, menší brzdy etc. etc. Elektrickej ekvivalent Fabie (Peugeot 208e, Opel eCorsa) furt stojí 800 tisíc i s bídným dojezdem. Fabie co dojede stejně jako Enyaq bude stát milion.
Takže ne, není to o tom, že na "velkejch se dá víc vydělat". Je to o tom, že něco jako Enyaq se dá prodávat a neprodělat, nebo neprodělat moc. Elektrický auto za půl milionu se v tuhle chvíli musí dotovat.
Za 5 let budou elektromobily atraktivní a použitelnou náhradou pro lidi co mají rozpočet milion plus. Jestli bude použitelný elektro pro lidi co mají rozpočet kolem půl milionu bych se skoro vsadil, že ne. Pod půl milionu nebude nic.
A protože možná nebude ani ICE pod půl milionu, tak můžeme mít trochu problém.