• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ne nebyly... Tomu ostatně nasvědčuje i situace, kdy "zavedené automobilky" teprve v posledních letech uvádí na trh nějaké BEV, zpravidla nevalné kvality, jen aby nepůsobily "až tak trapně" ve srovnání s Teslou.

    Rozdíl je i v tom, že zatímco Musk slíbí produkt za rok a je za tři, tradiční automobilky setrvale slibují přelom za ~5 let, tak ten přelom né a né přijít a krom vizí na rok 2050 z toho je maximálně nějaká hračka, v nejlepším případě s technologickým levelem prvního Tesla Roadsteru...

    Asi jsou všichni vytíženi dyzajnováním tlačítek o 2mm delších, než jsou ty OEM...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Zatím jen celoevropskou, ale BMW, Ford, VW, Hyundai (a tuším někdo další) mají Ionity.
    DZODZO: Ionity není od jiných společností, vlastní to přímo ty automobilky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale pořád to jsou jednotky procent z obratu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Kdo ma celosvetovou sit nabijecek?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    How Fleets Will Propel The Consumer EV Market
    https://cleantechnica.com/2021/02/01/how-fleets-will-propel-the-consumer-ev-market-2/

    Electric vehicles are superior to their combustion engine counterparts in terms of both cost and emissions. They are more efficient, cheaper to operate, cheaper to maintain, and longer lasting while boasting zero emissions and low noise. During the second half of the 20th century, electric motors displaced combustion engines across every industrial process for the same operational advantages that EV drivers are realizing now.

    An individual EV owner may save more than a thousand dollars annually on fuel and maintenance costs over a comparable combustion vehicle while reducing their individual carbon footprint. For a fleet of a thousand round-the-clock buses, trucks, or rideshare vehicles operating at 50,000 miles per year or more over the course of ten years, the savings escalate quickly into the millions.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ziadna ina nema taku siet nabijaciek a rastucu takym tempom, vsetko to maju nejake joint projekty od inych spolocnosti, ale myslel som skor staticke utility-scale uloziska nieco ako hornsdale power reserve
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RAGNAROK: Ne, elektromobily by tu byly v úplně stejnou dobu. Respektive spíš by tu byly dřív, protože automobilky by nemusely nalejt miliardy euro do vývoje čistších spalovacích motorů, který za chvíli stejně přestanou dělat, a mohly by se soustředit na elektromobily.

    Podle mě byla zbytečná už šestka, u pětky se to mělo zarazit a spíš se soustředit na elektromobilitu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Hm, má nabíječky. To mají jiný automobilky taky.

    A vyrábí soláry, který jsou jednotky procent obratu.

    Tesla je pořád automobilka a pokud se něco zásadního nezmění, bude to dál automobilka.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Tesla nie je automobilka, Tesla je automobilka a energeticka spolocnost a zrovna ta energetika je vec, ktora bude v buducnosti podla mna rast rychlejsie nez automobily
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    BOBASH:
    timhle stylem by ty elekromobily byly za 100 let.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Robinhood není fond, ale appka (a nejde jen o RH, ale i o eToro a podobně). Prostě obrovskej vliv malejch investorů, který "nasedají na vlnu".

    Situace, kdy automobilka, jejíž roční světová výroba dosahuje cca poloviny produkce jednoho modelu Fordu pro jeden trh, je hodnotnější než 12 největších automobilek světa, prostě není normální.

    To by musela mít výhled získat třeba 50% automobilovýho trhu, a to se nikdy nestane. Maximálně 10-20% světovýho trhu, na víc Tesla nemá, leda by se spojila s normální automobilkou a začala auta dělat normálně.

    Elon je druhej André Citroen.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: A navíc je tu ještě to, že Euro 7 je prostě zbytečný. Rozdíl mezi emisema malýho benzínovýho auta a elektromobilu není zas takovej, aby něco tak zásadního změnilo, když si chudej člověk ještě v roce 2025 koupí jednu Fabii a v roce 2035 už si stejně koupí elektrickou, protože bude lepší a levnější.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: symtě Bobeš, až vymyslej způsob, jak deseti miliardovej fond zvládne vytvořit 700miliard virtuální nadhodnoty, tak se vykašlaj na psaní o Octaviích a daj se na finance, tam ho čekaj zářnější zítřky!
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: nahnědlýho antiekodementa si zvolili soudruzi v jůesej přenaposled a výsledek známe všichni....
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ja myslim ze to nebude tak dramaticky, ale nemam kristalovou kouli ani patent na rozum

    Navic si nemyslim ze ti nahnedli by s tim neco udelali a taky si nemyslim ze kvuli tomu vystoupime z EU. Ale je fakt ze lidskou hloupost se nevyplaci podcenovat :)) (viz Nemecko 1930-33)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: A nebo to bude zásadní spouštěč třeba k tomu, že si lidi zvolí nahnědlý antieko dementy, celá podpora elektromobility půjde do háje a vrátíme se k naftě.

    A v roce 2025 opravdu nebude použitelný EV za půl mega, teď je problém ho udělat za 800. A to tam furt nejsou ty marže.

    V roce 2030 už to bude něco jinýho, v roce 2035-2040 nejspíš i levný elektromobily budou realistický.

    Ale je prostě potřeba tam nevytvořit úplně zbytečnou pauzu třeba 5 let, kdy si chudej člověk nekoupí auto, a nesestřelit si autoprůmysl, protože jinak taky nebude mít kdo potom vyrábět ty dostupný elektromobily.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KULA: Tohle se ale zdaleka všechno nestalo ve 2020, zatímco nárůst hodnoty (z 90 na 700 dolarů) nastal celej právě v roce 2020. Což vypadá spíš jako vliv Robinhoodu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: a nebo to bude auto co dnes stojí 300 tisíc, dojezd bude 350km (jo, já znám to tvoje, 50km rezerva, 50km topení, 50km pokles v zimě... :D ) a marže bude dost na to aby stačilo automobilce se zahojit na vyšších modelech. Prodeje aut klesnou (to je dobře), auta budou muset vydržet dýl (na Kubě by uměli vyprávět), čecháčci si trošku zafrlflají že nemají na nové turbíčko a karavána pojede dál
    KULA
    KULA --- ---
    BOBASH: neřekl bych, že se nic nestalo. Tesla měla jednu fabriku, teď je na 3 kontinentech. Jako snad jediná využívá poslední průmyslově dostupné baterie, zatímco ostatní mají strategii "až se to trhem ověří a ideálně bude přebytek".
    Zároveň posun v logice autopilota je za poslední 3 roky....no úplně jinde. Má strategii, vznikají modelové řady, které se pasují na potřeby a ekonomickou skupinu odběratelů.
    Já teda mezi no-brain-fans nepatřím. Cenu akcií ale chápu pro výše zmíněné důvody.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: 500 tisícový plug-in v roce 2025 nejspíš nebude existovat, nebo na něm bude prd marže, nebo to bude auto který dneska stojí 250 tisíc.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam