• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    uz je to tu, videli ho .)

    Tesla Semi electric truck production prototype spotted ahead of launch - Electrek
    https://electrek.co/2021/02/01/tesla-semi-electric-truck-production-prototype-spotted/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Citroen C4
    https://zpravy.aktualne.cz/...eca3ac0600a11eb80e60cc47ab5f122/v~sl:dd17d5c8210abc76fd9799ea84f0269b/

    nejlevnější 369 900kč
    nejlevnější s "pack" navíc 384 900 / elektro ekvivalent 799 900
    feel 414 900 až 534 900, feel pack 484 900 až 574 900 / elektro 819 900 - 854 900
    shine 519 900 - 609 900, shine pack 619 900 - 659 900 / elektro 889 900 - 919 900
    -----------------

    ještě jsou tam furt velké rozdíly, ale je teprv rok 2021, navíc Citroen není známý pro své průkopnické tendence v elektromobilitě. Věřím tomu, že ID.2 za 20 tisíc eur se v roce 2024 povede (vevnitř velký jako fabia a dojezd 400km wltp)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    v Norsku docela fičel i Leaf s dojezdem 125km nebo kolik to mělo :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Starý americký auta jsou obecně populární v celý Skandinávii, třeba největší sraz amerik je ve Švédsku, Finsko je jich taky plný. Nikdy jsem se úplně nedopátral proč, ale jsou tam.

    Nicméně ten dojezd podle mě musí bejt problém i tam, e-tron je na to fakt děs. Ale třeba je možný, že všude nastavěli tolik nabíječek že jim je to jedno. Nebo nevim.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: ale moc lidí myslím, že na ty vzdálený místa nepotřebuje:) Podle mě je Norsko dopravně dost specifický. Třeba tam byly vidět dost starý americký káry. Nemůžou jezdit rychle, nepotřebujou moc často jezdit daleko, tak primárně túní hezký káry, nebo to naopak vůbec neřeší.
    Takový jsem z toho tam měl pocit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ale v Norsku je spousta míst, který jsou od sebe dost daleko, a e-tron je nenažranej i při 80 km/h...
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: V Norsku maj stejně jenom jednu okresku s omezením 80 km/h, který říkají dálnice. Myslím, že je spotřeba moc netankuje:)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: klid, dělám si prdel, ale nepřekvapilo by mě kdybych měl kus pravdy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Třeba proto, že e-tron má spotřebu asi kWh a tím pádem tragickej dojezd.

    To je přesně situace, kdy bych bez váhání volil Teslu Model 3 nebo Y.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: proč? Tesla je pro hipstery, co jim nevadí mizerný servis a auto poslepovaný izolepou. Audi, je prostě Audi.

    Že v norsku vede, jsem četl, už před pul rokem nejmín :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Není to jen marketing, to auto fakt nemá páčky pod volantem, který sloužily na blinkry a řazení dopředu/dozadu.

    Teda ono i to je ve výsledku marketing, ale prolíná se to do funkčnosti. A bude obrovská spousta lidí, pro který bude absence fyzickýho voliče "převodovky" (dopředu/parkovat/dozadu) věc, kvůli který si to auto nekoupěj.

    Jakože s debilní ergonomií trojky bych se možná smířil, pokud by nebylo na trhu něco ekvivalentního od tradiční automobilky. Model S po tomhle faceliftu bych si nekoupil za žádnejch okolností.

    (ono je teda dost pravděpodobný, že jim to stejně neprojde schválením, tohle podle mě nikdo nenechá jít do provozu)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: fakt to neřeš, fakt je to jenom marketing:) Je to přesně jen a jen kvůli tomu, aby to lidi vytočilo, jako to vytočilo tebe a mluvili o tom:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tak to dost čumím, že Teslu porazí zrovna e-tron bych si fakt netipnul, neb e-tron je krám. Ale loni ještě většina konkurence nebyla v rozumných počtech na trhu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: I kdyby to mělo nakonec na přání kulatej volant, tak tam furt bude dotykový ovládání blinkrů a volič jízdy dopředu/dozadu na dotykáči, respektive jakási snaha auta "uhádnout" co děláš.

    Tohle už je systémovej problém a vede to tam, kam to dovedlo Henryho Forda a André Citroena – syndrom "revolučního génia", kterej chce všechno dělat jinak a nakonec to automobilku zhusta málem stojí existenci (jak Citroen tak Ford byli géniové, co všechno dělali tak moc jinak, až úspěšnou automobilku málem zkrachovali a její pokračující úspěšná existence byla zachráněná díky někomu jinýmu).

    Na současných autech je nepochybně spousta věcí, který si zaslouží "předělat a začít znovu". Problémy "volant je kulatý", "páčka na blinkry" a "volič převodovky" jsou asi tak na pětistým místě. Teda až na ten volič převodovky, tam má spousta novejch aut problém, že už je to moc elektronický a Tesla jde trochu blbým směrem.
    MINER
    MINER --- ---
    BTW: prodeje modelů v Norsku trochu ukazují, jak to bude asi s tím tržím podílem Tesly: https://infogram.com/2020-09-prodeje-aut-do-zasuvky-norsko-ytd-1h1749pz9vnq6zj
    Zaujalo mě, že tam je až pátá, a válcuje to e-tron…
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: hele, to jen marketing. Normálně budou valit kulatý volanty. Tohle udělali jenom aby o tom lidi mluvili a měli reklamu zdarma. Stejně, jako když u Cybertrucku rozbil okno.
    Prostě vždycky nadhodí volavku, o který ví, že lidi budou ukazovat, jak se posrali v kině, a získaj s tím obří media coverage. A koukám, že jim to zase vyšlo. Není to nic, o čem by stálo za to se bavit. Je to jen marketing.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak ad tržní valuace a její racionalita:

    Register to read | Financial Times
    https://www.ft.com/...8ebebad76?fbclid=IwAR3Qa4huPtxAacnxBlXgz-cMs9F5h5M6W7eO9u0QqufbdrY44pukknMZZ0c

    Nebo samozřejmě GameStop s tržní valuací 17 mld. dolarů (ještě včera to bylo 22).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: A abych se vrátil k tlačítkům, tak třeba to, co předvedli s blinkrama a voličem jízdy u faceliftovanýho Modelu S (a s volantem, ale ten by měl být na přání normální kulatej) je přesně to, čím se připraví o strašně moc zákazníků.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Už je, viz, jak znovu opakuju, Enyaq, ID.3, Mach E, BMW iX, Mercedes EQA atd.

    Ale na market capu se neprojeví existence konkurence, ale teprve její masivní prodeje. Teď je snadný to pořád vnímat tak, že Tesla je jedinej pořádnej výrobce EV, protože o Tesle se nejvíc mluví a nejvíc jich reálně vidíš.

    Tohle má zvlášť velkej vliv na malý investory, ty se tím nechaj snadno "okouzlit", stejně jako Muskovým megalomanstvím.

    Ale až naběhne produkce ostatních, tak to začne hned vypadat o dost jinak.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: však v pořádku. I Tesle prospěje reálná konkurence jako komukoliv jinému. Až tu bude, tak věřím, že se to na market capu promítne. Ale zatím není, a tak se to nepromítlo...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam