• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ukradnute z ustavu:



    ukradnute z ineho fora:

    https://elektrickevozy.cz/...bezkobaltove-baterie-pro-elektromobily-jsou-realitou-maji-spoustu-vyhod

    chudaci cernoskovia pridu o zdroj prijmu :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no ale iste uznas ze to nie je nepredvidatelna ojedinela situacia na ktoru sa autopilot nemoze naucit reagovat, ja vobec tak nejako neviem co si mam predstavit pod pojmom nepredvidatelna situacia, na ktoru ludsky sofer dokaze zareagovat spravne aj ak ju v zivote nevidel a AI nie, lebo v takom pripade hra ulohu aj reakcny cas a ten pocitac je predsalen kapanek rychlejsi a vidi toho viac okolo seba, takze aj keby zrazu na polnacke natrafi na UFO, tak zabrzdi asi o par metrov skor nez ten clovek

    v ramci tych prostredi ma zaujima ako to zvladne obmedzenia na vysku, ci si to bude vediet nejako dopocitat alebo si to precita zo znacky, lebo ako som isiel z prace, tak klasika doprava stala, lebo zasa nejaky kamionak zistil, ze popod ten zeleznicny most sa nevejde, tak sa tam na 4-prudovke otacal do protismeru a zablokoval vsetky pruhy :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Tesla má momentálně nejvyšší tržní valuaci, není nejhodnotnější automobilka.

    Viz výše zmíněný NIO – automobilka s produkcí 7 tisíc aut má tržní kapitalizaci vyšší než Ford.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Daimler delivers solid-state battery buses - electrive.com
    https://www.electrive.com/2021/02/02/daimler-delivers-solid-state-battery-buses/

    41 eCitaro models feature brand-new solid-state batteries. These batteries have a capacity of up to 441 kWh and should enable a range of 200 kilometres even in winter.

    By the end of 2021, ESWE will have a total of 120 battery-electric buses of this type in service and will have installed the same number of charging points in the depot.


    *woot, woot*
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže Teslám se tohle stává taky... akorát většinou v nich sedí lidi, takže když Tesla neví, skončí to tím, že začne ječet na řidiče aby začal řídit a ne že se vybourá.

    Problém je, že při plánovaným použití jako robotaxi tam ten řidič prostě nebude, a pak se to prostě vybourá.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ano, ale myslel jsem přesně tohle - tedy schopnost poradit si ve 100% situací. Ne že to nesmí nikdy selhat, ale nesmí existovat situace, ve který se to vybourá.

    A o supportu nemluvil ani Musk, protože ví, že ovládat auto online ze supportu je nelegalizovatelná blbost.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak sa nam tu pod mrakodrapom zrazili dve auta, nejake vyjizdalo z podzemnej garaze a najposlednejsi model volva co je pinnacle of safety a ma systemy na zastavenie pred chodcom na prechode prehliadlo cele auto... tak neviem ci su tie asistenty ostatnych automobiliek az take top, ked si neporadia s pomerne beznou udalostou, ze niekto neda prednost, to nie je zas az taka nepredvidatelna rarita, ktora nastane raz, maximalne dvakrat za 100 let
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JIMIQ: NIO tak malo a pritom jeji valuace vyletela uz nad jiny zavedeny automobilky. a jeste je podezrivaj z falsovani cinskyho ucetnictvi .) ...zajmavy, jak ocekavani predchazi realnou hodnotu firmy
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---


    Realita roku 2020. Tipnul bych si, že letos Tesla ještě znovu vyhraje (600k Fremont + Čína a možná něco málo vyplivne Berlín ale to je otázka)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: mno myslím, že co do odbornosti ohledně akciovýho trhu nemáte co vyčítat... prostě se smyř s tím, že je Tesla momentálně nejhodnotnější automobilka na světě, tak o patnáct lig před ostatníma, a není nutný s tím co tejden polemizovat. Nebo ne, vstup na burzu a shortuj její akcie, ale tohle pravidelní stěžování si na internetech...

    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Lžeš. Tys tvrdil, že dokud to není stoprocentní, není to FSD. Což je blábol.

    Je to zcela něco jiného, než že auto má "Prime Directive: Do NOT crash"( (c)Musk ) a musí vždy "do the right thing" (třeba zastavit a zavolat na support).

    Jen se snažíš vizi ideálu naroubovst na svá předchozí bludná tvrzení...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak jsem si to našel částečně přepsaný (na celý video nemám čas). Nevím, co mě tam mělo zaujmout, ale mě zaujalo tohle:

    (pamatujete si, jak jste se tu do mě všichni pouštěli, když jsem tvrdil, že autonomní auto musí umět vyřešit JAKOUKOLIV situaci, jinak nebude použitelný coby FSD?)

    "It’s all nerdy and fascinating, and in some ways, a truly magical moment between two total math and science geeks. I love it. I also love how, when Munro says he was having issues with Tesla’s Autopilot driver-assistance system because of bad road markings in Texas, Musk straight-up says: “Even if the road is painted completely wrong and a UFO lands in the middle of the road, the car still cannot crash and still needs to do the right thing...It can’t be dependent upon the road markings being correct....It’s just gotta be ‘no matter what, it’s not gonna crash.’”

    To už je asi potřetí, co nějaký moje tvrzení (předtím to byla nutnost škálovat, a ještě tuším jedna věc) napadali všichni místní Tesla-fans coby úplnou kravinu, a o něco později Musk prohlásil víceméně totéž co já.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, na videa nekoukám. Shrň to.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ty si si to video nepozrel a nepocuval si co tam hovori nie musk ale munro
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Buffett žádný akcie Tesly nemá a řekl, že by je ani nekoupil. Buffettův styl investování je už dekády stejnej – právě to porovnání reálný hodnoty a tržní valuace.

    U Tesly je v tuhle chvíli docela jedno, jestli za to můžou velký nebo malí invetoři (ale malí na to budou mít velkej vliv). Faktem je, že ta cena stojí na spekulacích, ne na tom, že by si někdo sednul, zamyslel se a řekl si "ano, Tesla má 20x vyšší hodnotu než Ford" nebo desetkrát větší než GM.

    A je to jen automobilka, minimálně do tý míry, do jaký jsou "jen automobilky" ty ostatní. Auta jsou naprosto majoritní v tržbách.

    Ostatně sám Musk řekl, že akcie Tesly jsou moc vysoko. Od tý doby stouply asi o půlku...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: on ma ale pravdu, pletes se ty. ta cena jak u tesly tak akcii gamestonk je vyhnana velkymi investory, kteri spekulovali na pokles ceny (shortovani)

    to ze se valuace tesly drzi i pres obrovsky shortovani a nepada jako v pripade gamestonk je jednak tim, ze tesla ten potencial do budoucna opravdu ma (nezapominej, ze to neni jen automobilka) a jednak tim, ze do ni zacali investovat dalsi velci investori (napr. buffet) a velke fondy, vcetne tech penzijnich. pro teslu uz neni cesta zpet
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Koukám, že jsi skutečný odborník na všechno, nicméně všemu rozumíš zhruba tak jsi to zatím předvedl u aut, letadel a teď u akcií.

    Drobní investoři mají kurva co ovlivnit, když jich je dost, a když všichni investujou do jedný věci, protože viděj že roste a tudíž bude asi dobrej nápad do toho investovat, protože když roste teď, bude růst i potom.

    Nárůst hodnoty Tesly o téměř řád za jedinej rok, aniž by se něco fundamentálně změnilo s tou automobilkou, není výsledkem toho, že by někdo inteligentně investoval a porovnal si hodnotu firmy s tržní valuací a pak koupil akcie, ale výsledek spekulací na růst.

    Jinak též známo jako bublina.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jedna věc je obdivovat Muska (to tak mám taky) a druhá věc je nekriticky brát všechno, co vymyslí, jako bezchybnej projev geniality.

    Na Tesle je to perfektně vidět – už x-krát si Musk vymyslel a prosadil nějakou designovou/marketingovou kravinu (Falcon doors, divná ergonomie, prosklená střecha u Modelu 3 která znemožnila hatchback), která by byla u zákazníků zásadní problém, kdyby Tesla neměla pořád dost nerdů co jí nekriticky zbožňujou.

    A s tím, jak bude narůstat výroba, to bude větší a větší problém.

    O pozici jediný automobilky s danou technologií už Tesla přišla a mírnej technologickej náskok nemusí pomoct na to, že spousta řidičů naprosto záměrně Teslu nechce a mnohem radši si koupí třeba Mach E nebo Enyaq (ten jsem mimochodem dneska viděl poprvé naživo na ulici, na Škodovku za 1,2M to vypadá krutě dobře).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    neviem ci BOBASH sleduje muskoforum, ale toto by si mohol pozriet, aby ziskal ten nas nahlad na automobilitu, ktora nie je iba vynalez IT nerdov, ale aj starych ostrielanych inzinierov

    [ CRAZY_IVAN @ Elon Musk (SpaceX - Falcon / Dragon / Starship, Tesla Motors, Solarcity, Hyperloop, Neuralink, Starlink, Boring atd.) ]
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: K tomuhle drobné upřesnění:

    Aféra #gamestonk byla možná jen díky tomu, že to Melvin Capital a Citron poněkud přehnali s akciovou variací na karuselový podvod a jednak se chytili sami do své vlastní pasti, jednak málem "vypnuli" celý U.S. akciový trh skrze kolaps clearingu.

    U běžného obchodování by drobní obchodníci neměli šanci cokoliv ovlivnit...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam