• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Tyvole, VELKÁ NOVINKA!

    Když dám do BMW X5 elektromotor na ježdění po městě a vyjedu s ní z města, kde se elektrika vybije a je to k ničemu, TAK TO ŽERE JAKO BENZÍNOVÁ X5! Čumím!

    A zároveň chápu, že se výrobci vztekají. Zainvestovali totiž do PHEV proto, že EU nastavila nějak pravidla, a ty zvýhodnily PHEV a udělaly smysluplným vyrábět věci jako X5 PHEV. A teď se do toho začíná rejt a hrozí, že se pravidla zase změní.

    To bych byl taky nasranej.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    T&E: Plug-in hybridy výrazně přesahují emise udávané výrobci. Výrobci aut to odmítají
    https://oenergetice.cz/...ug-in-hybridy-vyrazne-presahuji-emise-udavane-vyrobci-vyrobci-aut-odmitaji

    Něco pro Bobashe :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: ... a zároveň vědí, že Tesla řídí jako pámbůh.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nevím, tak nějak jsem u tebe automaticky čekal, že si koupíš Mazdu v dieselu.

    A sehnat benzínovou Mazdu je docela jednoduchý, zvlášť jestli je to aktuální generace šestky, kterejch se v benzínu udělalo na poměry daný třídy hrozně moc.
    KEB
    KEB --- ---
    LA_PIOVRA: taky si říkám, že uroven řidičských asistentů hodnotí lidé co v životě nesěděli v autě s pokročilým asisetentem, ale zcela jistě vědí, že je na hovno :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: par hodin dozadu si pisal "koncim debatu" tak co sa zas ozyvas? :D ja som vedel, ze ti to neda :)))

    Mazda je benzinova atmosfera, ako novinar by si mohol vediet ze naftove Mazdy su sunt a preto su ich plne autobazary, zato zohnat benzin chce trochu davku stastia
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Spaní na dálnici bude reálný docela brzo, Cadillac už ti teď dovolí nedržet volant (čumět na cestu ale musíš), a dosáhnout na dálnici takový autonomie aby tě kdyžtak stačil vzbudit, je asi reálný poměrně brzo (jednotky let).

    Dtto ty kamiony, přesně jak píše JYRKA: – depo u dálnice, případně trasa z dálnice do cíle (v případě pravidelný trasy), kde to bude mít naučený, případně tam bude nějaká infrastruktura (elektronický patníky a krajnice nebo tak něco).
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JIMIQ: v momente kdy vstup casti diskutujicich do problematiky je propojen s iracionalnimi predstavami o soucasnem stavu veci, tak ano:)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Kupodivu se s Tebou nehadam. :)
    Osobne si myslim, ze beztak FSS bude nejdriv nasazeny u kamionu na dalnicich. Na sjezdu bude depo, kde nastoupi ridici a dotahnou ty kramy do cile.
    Tam bude zdaleka nejlepsi navratnost.
    Taxi pridou pozdeji. Mimochodem, zapominate na 5G site, ktere BY MELY umoznovat vzdalene rizeni auta v realnem case.
    Taky nezapomente na dalsi novy nastroj- virtualni bryle.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Presne tak a do te doby proste postradam cely smysl toho. Pokavad bude muset byt ridic po celou dobu k dispozici kdyby neco, musi to byt ridic zpusobily k rizeni vozidla - at uz vekem, platnym ridicakem, ovlivneni psychoaktivnimi latkami nebo unavou ci nemoci.
    A do te doby ja osobne postradam smysl tech asistentu. FSD je super ve chvili kdy bych mohl v aute spat po dobu cesty, nebo ho mohl pouzit treba na dovoz nactileteho ditete do skoly.

    Jina situace je u profesionalnich ridicu, tam by nedokonaly FSD mohl zmenit naroky na povinne prestavky v rizeni, nebo umoznit i nejakou jinou aktivitu tech ridicu bez vyznamneho rizika navic.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    já mám k FSD neutrální vztah, asi by to bylo fajn, ale k životu to nepotřebuju. A chápu ty konsekvence "vláčku" při náklaďácích, nebo možnost vydělávat na robotaxíku, ale jestli to bude mít každá tesla a těch tesel bude za pár let 2-3 miliony ročně nových, tak se to brzo ustálí na nízké ceně

    akcie Tesly nevlastním, Muska nefanboyuju, mám k němu spíš love-hate relationship, ale nemám potřebu na něho kálet ani ho bezmezně obdivovat

    takže celá ta diskuze jde mimo mě
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA:
    "These will be autonomous, electric vehicles designed to operate without a driver and focused on the last mile," said one of the people."

    Čili městský vozítko, pohybující se v pomalých rychlostech, mnohem menší rozsah problémů k řešení, nejspíš realizovatelný v týhle dekádě. Jak jsem říkal ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Diskuse byla o dvou nebo třech trochu rozdílných věcech:

    1) Kdy bude FSD, což nebylo 10 vs. 50, ale Muskovo "letos" vs. 10 let.
    2) Co bude FSD, což na to trochu navazuje.

    Já i věřím tomu, že příští rok bude FSD a bude to strašně dobrý a skoro furt to bude jezdit samo. Jen to nebude jezdit dost samo na to, aby bylo možný a hlavně legalizovatelný to vypustit do reálnýho provozu bez řidiče.

    A dokud to nebude umět tohle, je to asistent řidiče. I kdyby to umělo jezdit 99,999% času samo, tak dokud budou nastávat situace "řekne si o pomoc řidiči", je to asistent řidiče.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    First Apple Car to Be Fully Autonomous and Designed to Operate Without a Driver - MacRumors
    https://www.macrumors.com/2021/02/03/first-apple-car-no-driver-fully-autonomous/
    Prizivime hadku :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    LA_PIOVRA: jestli si dobře pamatuju, tak diskuze byla o tom, jestli FSD bude za 10 nebo za 50 let. A na to fakt řízení elektromobilu nepotřebuješ
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U normálního sériově vyráběnýho auta to ale je tak, že když má nějaký vlastnosti jeden kus, mají je všechny. Pravda, u Tesly to tak vždycky není, můžeš dostat zrovna kus kterýmu upadne střecha, ale obecně by to tak být mělo :))

    Navíc zrovna u Tesly je menší rozptyl toho, co zahrnuje "stejný kus", protože téměř nemá volitelnou konfiguraci. U normálních aut často do testu píšu třeba to, že testovaný auto bylo sice nepohodlný a tvrdý, ale protože mělo příplatkový 19" kola, dá se předpokládat, že na 17" to už takový nebude (typická situace s konfigurací, velký kola kvůli hezkým fotkám).

    Stejně tak jsem zvyklej nehodnotit věci jen subjektivně (líbí se mi/nelíbí se mi), ale primárně objektivně s případným dodáním subjektivního komentáře, kterej ale může připustit i opak. Třeba u toho podvozku mě může vyhovovat, že je podvozek měkčí, ale pokud je to zrovna sportovní model, budu očekávat, že cílovka chce tvrdší, takže popíšu primárně co to dělá a proč a pak teprve můj osobní názor.

    Což taky zahrnuje to, že s každým autem jezdím různýma způsobama, protože potřebuju vědět jak se chová když ho bude řídit dědek a jak se chová když ho bude řídit obchoďák.

    Takže ne, moje zkušenosti s autama a jejich hodnocení nejsou subjektivní, a jsou na hony vzdálený zkušenosti normálního člověka, kterej posledních 15 let jako jeden ze zdrojů obživy píše o autech a jezdí s nima. Normální uživatel totiž nestrávil desítky tisíc kilometrů testováním aut a tisíce hodin přemýšlením o tom, proč se chovají tak jak se chovají, a nepopsal stovky stran jejich hodnocením.

    Normální člověk obvykle řídil za svůj život pořádně pár aut, maximálně pár desítek pokud počítáme nějaký půjčovny na dovolených a tak, a většinou delší dobu jezdí jen jedním autem, na který je zvyklej a tím pádem je aktivně neporovnává, a když přesedne z jednoho auta do jinýho, jsou jeho očekávání a subjektivní pocity ovlivněný tím, čím jezdil předtím, i tím, co si o tom novým autě předem myslel nebo jestli je třeba fanoušek značky.

    Já už nic z toho nemám, mám střídáním aut (když jsem počítal, kolik různejch aut jsem řídil PŘEDTÍM než jsem začal dělat testy, tak to bylo necelých 200, teď budu někde mezi 500 a 1000) "vynulovaný" měřítka a nemají na mě vliv osobní preference. Klidně o spoustě aut, který mám hrozně rád (včetně mýho Jaguaru) napíšu, že objektivně je to krám.

    Nicméně nic z toho ze mě samozřejmě nedokáže ani přiblížit na úroveň takových odborných kapacit jako je všeználek se starým Suzuki a milovník elektromobilů s naftovou Mazdou...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LA_PIOVRA: spotrebitelska skusenost je ale hodne subjektivna ne? to potom formuje nazory, ze ked tento jeden konkretny kus ma taketo vlastnosti, tak potom su take spatne vsetky :)
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: ti dva minuskari jsou určitě majitelé elektromobilu a jistě se s námi podělí o své zkušenosti, že?
    KEB
    KEB --- ---
    LA_PIOVRA: necekas toho trochu moc? Vždyť řidičák dostane každý trouba co vychodi autoškolu od 18i let. To je přece plně srovnatelné s řízením rakety ne?
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JIMIQ: priznam se na rozdil od vesmirnych raket ocekavam u diskuze o spotrebnim zbozi nejakou tu realnou spotrebitelskou zkusenost.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Nárůst o 352 procent za 7 225 aut.

    Tržní valuace zhruba dvojnásobná oproti Fordu (roční prodeje kolem 5 milionů aut).

    Jako jo, zatím Nio překonává prodeje Mustangu Mach E, kterýho se kvůli náběhu výroby prodalo v lednu jenom 5 tisíc. Což vydrží zhruba tak do března.

    VW (tržní valuace o něco málo menší než NIO) prodal v prosinci 27 tisíc ID.3. Kromě zhruba půl milionu dalších aut.

    Takže ne, očekávání investorů se zatím nepotkává vůbec s ničím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam