• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Nikoliv. Je to porovnání displeje s displejem.

    Jediné co tam je rozdílné, tak telefon má mnohem horší chlazení, ale taky nemusí mít tak vysoký jas.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    Mustang Mach-E: the hype is real
    http://www.youtube.com/watch?v=OzKPkCc1VE0
    MINER
    MINER --- ---
    TOMBRIDER: Máš k tomu nějaké info? Docela by mě to zajímalo.
    Mám interval 30k, ale za rok to nenajezdim, tak měnim častěji, ale po roce ne. Tak by mě zajímal, jakej je skutečnej dopad.
    Vim, že ta doba je omezená kvůli aditivům, které právě zajišťují dlouhou km výdrž oleje, ale zajímalo by mě, jak to tedy degraduje v čase..
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    CRAZY_IVAN: to je doporučení výrobců.
    Ale věř tomu, že i po dvou letech se jeho kvalita nikterak dramaticky nesnižuje. (Beru nájezd 10,max15k km)
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: celý telefon má životnost tak 3 roky, auta si lidi nechávaj dýl. To je porovnávání hrušek a jablek. Spíš je to potřeba porovnat s tím, s jakou životností počítají jiní výrobci, pokud má někdo informace.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Btw. Věděli jste, že motorový olej by v autě neměl být déle jak rok? :))
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: zajímalo by mě jestli Mercedes takhle dělá víc věcí!?!? (Jakože použijí nějakou komponentu a po zjištění, že není tak dobrá, ji nahradí lepší?)

    ... Takhle to přece nejde dělat takove "závěry", kór když už jsi sám psal, že kvalita těch aut je nahoru. :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: je to stejně tak krásný jako SBC brzdy od mercedesu a další věci velkejch automobilek. V Evropě ti SBC mimo záruku neopravují zadarmo. V Americe ti NHTSA zařídila opravy do dnes. Špatná komponenta od dodavatele, kterou po zjištění problémů nahradili - to ukazuje přístup. Btw. Bez brzd je auto docela nebezpečný :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    COMODOR_FALKON: jenze tlacitka vydrzej dyl .)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak on je to hlavne uz adresovany problem o ktorom sa vie, takze novsie auta tym netrpia a je to zalezitost starych S/X, tesla to riesi kompletnou vymenou touchscreenu aj ked staci vymenit ten emmc cip akurat na to treba trochu pajkovacie zrucnosti, takze doma na kolene si to clovek neopravi

    https://twitter.com/wk057/status/1182047438577774593
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: 5-6 let je pro touchscreen ještě celkem luxusní životnost...

    Dovedeš si představit, že by tak dlouho vydržel třeba touchscreen v telefonu...?
    Tam ty kritéria životnosti přešvihneš už tak po 3 letech, jakkoli ho klidně další 3 můžeš používat...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: no ale je rok 2021, to k vam nejazdi ani iTesco alebo rohlik? ja idem autom dnes do tesca, ze to mam po ceste jak do skoly, tak do prace, inak nakupujem u nas na vesnici v obchode a v roku 2021 mate dost neflexibilnu pracu, to veru nezavidim, ja mozem prist a odist podla potreby, takze dnes pojdem do toho tesca okolo obeda, ked nie je spicka a nebudem sa tam tlacit, chudaci ludia co su uvezneni v zivotnom style minulosti a musia sa vsade ponahlat autom :(
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak ad Tesla... tohle je krásný:

    Tesla: Recalled touchscreens were meant to only last 5-6 years
    https://www.motorauthority.com/...clid=IwAR3lthQRFusNvPtvkTXFm6EhtOtOblWlW0PPlL-79ngyz8zBTJpKkQsWUbM

    "In a letter to the NHTSA, Tesla vice president of legal Al Prescott said that "given a reasonable average daily use of 1.4 cycles, the expected life would be five to six years." He added that "NHTSA has not presented any evidence to suggest that that the expected life is outside industry norms of that the eMMC flash memory device itself does not comport with that average lifetime estimate."

    Takže touchscreen se životností 6 let je podle Tesly normální. To je výborný. A to starý esko se dá bez touchscreenu používat aspoň nějak.

    S trojkou, Y, nebo aktuálně novým S a X jsi bez touchscreenu definitivně v hajzlu. A jestli je takhle udělaných v tý Tesle víc věcí, tak to může bejt dost vážnej problém – jestli to auto má poločas rozpadu 10 let, tak současný zůstatkový hodnoty, který jsou velmi zásadní i pro kupce novýho (o něco radši kupuješ nový auto za 3 miliony když víš, že ho za 5 let prodáš za 2 miliony a za 10 let za milion, než když budeš vědět, že za 10 let bude mít hodnotu 0 a tím pádem po pěti letech tak půl mega), půjdou k zemi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Rekola můžeš nechat víceméně kde chceš, pokud je tam zamkneš. Což jediný dává smysl.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: nevím, jak rekola, ale tady to u nás pokud necháš mimo checkpoint platíš myslím 320kc to už můžu jet tágem a nám to levnější tam i zpět
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Carsharingy jsou různý.

    Jedno je P2P carsharing, čili něco jako Airbnb na auta. To u nás dělá HoppyGo a docela to dává smysl, prostě lidi půjčujou auta lidem (nebo třeba dealeři Škodovky, který to patří, takhle půjčujou přebytečný skladovky), na občasný využití to má svůj účel. Nicméně nejčastějc si tam lidi půjčujou dodávky, sportovní auta a nebo auta když někam na nějakou dobu přijedou nebo mají auto v servisu. Ergo to není konkurence pro vlastnictví, ale pro půjčovny.

    Pak jsou různý takový ty Anytime, Car4Way, GreenGo a donedávna Revolt, který mají auta po městě, přijdeš, nějak zarezervuješ nebo něco (typicky appkou) a platíš jen čas kdy to máš půjčený. Třeba Anytime stojí od asi 2 Kč/minuta (někdy v noci) po tuším 6 nebo 7 Kč. Když jsem si jel z Karlína do Žitný nad Karlák vyzvednout počítač v servise, tak mě to stálo asi 250 korun. Je to dobrý na ježdění do hospody, protože to tam můžeš nechat a večer je to levnější než taxík.

    Naopak bikesharing mi dává smysl, třeba Rekola asi použiju spíš než mít svoje kolo. Právě kvůli pohodlí, je snazší to kolo nechat třeba před hospodou...
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: já se bavím představou tvojeho ksichtu, když ti ta tesla dojede domů doblitá nějakým výpitkem :D

    Jestli share aut funguje jako share kol u nás

    Prostějov - Nextbike Česká Republika
    https://www.nextbikeczech.com/prostejov/

    tak je to k prdu a nahoru drahý jako blázen. Představa, že za těch podmínek prodám kolo a budu používat tohle, je odtržená od reality. S autem by to tedy mělo fungovat obdobně ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jedinej "carsharing" co může fungovat, by byly robotaxíky v centrech měst.

    Ideálně:
    – limitovaný na městskou rychlost (Vmax třeba 50 km/h), což je nejen jednodušší pro dosažení Lev5, ale taky pro postavení toho auta (brzdy, podvozek, pneumatiky – nic z toho nemusí zvládat rychlou jízdu, tedy to může být levnější a/nebo trvanlivější)
    – účelově postavený jako taxíky, tedy podobná sada požadavků jako třeba městskej autobus. Žádnej design, žádná velká snaha omezit NVH, žádný měkčený plasty a hebký materiály, naopak všechno hardcore, ideálně umytelný wapkou, nic co se dá urvat nebo rozbít.

    Takováhle jednoúčelová mrcha může mít klidně životnost 5 milionů kilometrů, než se rozpadne, a může si na sebe vydělat.

    Carsharing, ať už ve formě P2P (HoppyGo), "minutový půjčovny" (Anytime) nebo robotaxíku, kterej bude fungovat na bázi normálních osobních aut navrženejch pro soukromej sektor, nebude nikdy fungovat, protože ty auta na to nejsou stavěný.

    Může fungovat Hoppy na sdílení "nadbytečných" aut, Anytime trochu odlehčí provozu (ale nevím jestli si na sebe vydělá), robotaxík fakt netuším. Upřímně asi bych si nelajsnul poslat svoji Teslu za 2 mega vozit lidi bez dozoru...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Málokterý dopravní crowdsharing (jestli vůbec nějaký) ekonomický funguje. Většina jede na dluh z investičních peněz a doufá, že se jim jednou možná podaří, při monumentálním škálování, dostat do plusu. Což neříkám, že se nemůže stát a netroufám si to vůbec odhadovat, ale třeba těm last-mile službám jako Lime apod. se to nedaří kvůli životnosti prostředků v tom crowd-sourced režimu, kde třeba ty koloběžky mají průměrnou životnost několik týdnů a tudíž se před podpisem ani nestihnou zaplatit, natož začít vydělávat. Přitom v soukromém vlastnictví to lidem vydrží roky a předpokládám, že u aut by to za stávajících podmínek nefungovalo o moc líp.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Lidi mimo centra velkých měst jsou lidi mimo centra velkých měst.

    V ČR je to kdokoliv, kdo nebydlí v Praze 1 - 10 nebo v nějaký ekvivalentní části Brna, plus možná v centrech (tzn. ne sídliště) krajských měst.

    Donedávna jsem žil na okraji krajskýho města (Pardubice) – sídliště z 50. let, žádnej satelit nebo přidružená vesnice, pořád město, asi 3 km od úplnýho centra. Carsharing už tam nefunguje (moc velkej rozptyl aut) a zároveň je tam už dost místa na to, aby bylo úplně jedno, že má každá rodina 1-2 auta.

    Když jsem párkrát neměl k dispozici auto, tak se život stával mnohem složitějším, protože třeba dojet do centra do jednoho krámu, potom na nákup do Globusu/Lidlu je sockou operace na dvě hodiny. Cesta do obchoďáku na kraji sídliště trvá pěšky tam a zpátky půl hodiny, autem 10 minut tam a zpátky i s nákupem, když je malej (když zapomenu koupit zakysanou smetanu, tak autem pro ní dojedu, pěšky se na to vyseru).

    Moji rodiče, kteří jsou dost eko, auta je nezajímaj a vlastně by radši žili bez něj, si zkusili spočítat i variantu využívání carsharingu a pak radši šli a koupili si zánovní Toyotu Auris, protože nejsou tak bohatý, aby jezdili sdílenou Škodou Citigo.

    A sdílení formou "jeden vyzvedne druhýho dodávkou" – a uvědomuješ si, že ten co se nechal vyzvednout potom stejně pojede na nákup svým autem?

    Tvoje představy o venkově nápadně připomínají Komodora. Taky z toho mám pocit, že jste na venkově nikdy nebyli.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam