• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: BOBASH: tohle je přesně rozdíl mezi tanečky automobilek a produktovou firmou (mezi které se řadí i Tesla).
    Produktová firma nikdy nenabídne horší řešení jako základ a lepší za jen příplatek. Ten upsell je vždycky ve scope. Produktová firma dá osekaný řešení jako základ a za příplatek si ho rozšíříš o zvonečky a píšťalky, ale nikdy nedělá kompromis v kvalitě, vždy jen v rozsahu.
    Proto Tesla nenabízí tepelný čerpadlo jako možnost, ale kam ho umí dát, dává ho vždy. Místo toho ti vosolí barvu za $2k, kola za $2k, barvu interiéru za $1k.. Nikdy nedělá ale kompromis v kvalitě.
    Teď taktně ponechme fakt, že jí nejde udržet kvalitu dílenského zpracování, která je tristní, to se ví:) Bavim se o positioningu a pricingu a upsellu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Skoro všechny elektromobily mají klimatizaci a jen některý mají tepelný čerpadla.

    Zdá se, že tvoje myšlenka se čtyřcestným ventilem hloupé inženýry automobilek nenapadla.

    ... nebo to možná nebude tak jednoduchý.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nemaj snad vsechny ID.3 klimatizaci? Staci 4 cestny ventil a je z toho ohrev tepelnym cerpadlem
    Tak nechapu proc za to chtej 30k
    A pokud nemaj ve standardu klimosku tak je to osul kdyz to stoji mego :D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Elon Musk talks Tesla electric van with solar-powered deployable roof - Electrek
    https://electrek.co/2021/02/11/elon-musk-tesla-electric-van-solar-powered-deployable-roof/

    “You can also have a roof with solar and then when it is stationary and it goes out from the sides to provide shade. now with triple the area and a big flat surface, you can start having enough solar to get something like 30 miles of range per day.”
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tak u Enyaqa 30 000. U ID.3 jsem línej to hledat :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: 20 tisíc tuším.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: a kolik je ten příplatek víš? Bych chtěl vidět toho setrilka co to koupí bez :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ne, je za příplatek, stejně jako u Enyaqu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: počkej, oni dělaj verzi bez tepelnýho čerpadla? jsem myslel, že to maj prostě natvrdo všechny
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Kolega Vaculík teď testuje ID.3 ve verzi bez tepelnýho čerpadla a ta věc žere 30 kWh/100 km. Peklo.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Elektrickou tříkolku musela z tunelu vytlačit policie. Baterie nezvládla vysoký mráz :D

    https://zpravy.aktualne.cz/...a-z-tunelu-vytlacit-policie-bateri/r~0287ddfa6c4e11eb9cafac1f6b220ee8/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na tomhle není vcelku nic zvláštního, fabriky mají takovýhle podobný osudy naprosto běžně, zhusta ještě zadotovaný místníma úřadama/vládou, protože poté, co jedna automobilka odtáhla, všichni brečej po práci.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: 42 by nebylo do 420 meme, ale odpověď na základní otázku života, vesmíru a vůbec.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na margo vodiku... (poznamka: Diess je sef VW ale toho asi vsetci poznaju)

    https://twitter.com/Herbert_Diess/status/1359775142445015042
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: podla mna Toyota chcela 41 mega, ale Tesla im dala "42" mega just for shits'n'giggles, ale to je iba taka moja divoka konspiracia, aby to vsetko zapadalo do 420 meme
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: on ten nákup byl spíš snesen z nebe, neměli by na to ani peníze. Toyota koupila část tesly v podstatě za cenu fabriky, kterou jim toyota prodala :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no v tom bola cast geniality tej Tesly, ze v spravnom case kupili fabriku, mne to iba pride take symbolicke, ze na troskach fosilnych dinosaurov vyrastla nova automobilka s uplne novym smerom myslenia, ktora bori take tie zavedene konvencie o tom ako by mali fungovat auta
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, ale třeba takovej Ford měl ve 2019 obrat 160 miliard dolarů, Tesla měla rekord 35 miliard ve 2020.

    Přesto má Tesla 20x vyšší hodnotu.

    Viz debata pod tím samým článkem u mě na FB s kamarádem investičním bankéřem. Shodujeme se, že je Tesla nadhodnocená, ale taky se shodujeme, že bychom jí teď neshortovali, protože může vydržet nadhodnocená roky, protože trhy nejsou racionální, zvlášť ne teď.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Vidíš, a tvoje tabulka dost sedí s touhle tabulkou, která vypovídá o tom, jak jsou ty automobilky reálně velký:

    List of manufacturers by motor vehicle production - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_manufacturers_by_motor_vehicle_production

    Výjimky jsou tři:
    Tesla
    NIO, což je úplná bublina, automobilka, která za celou svoji existenci vyrobila míň aut než Ford tenhle tejden (a to v Americe ještě čtvrtek nezačal) má hodnotu větší než ten Ford

    a Ferrari, který:
    – vyrábí auta s naprosto šílenou marží, na jednom La Ferrari vydělají hádám tolik co Volkswagen tak na tisíci ID.3
    – není zdaleka jen automobilka. Z hlediska revenue je Ferrari mnohem míň "automobilka" než třeba Tesla, asi čtvrtina obratu jsou věci jako sponzoring a jiný kraviny.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam