• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: BOBASH: tohle je přesně rozdíl mezi tanečky automobilek a produktovou firmou (mezi které se řadí i Tesla).
    Produktová firma nikdy nenabídne horší řešení jako základ a lepší za jen příplatek. Ten upsell je vždycky ve scope. Produktová firma dá osekaný řešení jako základ a za příplatek si ho rozšíříš o zvonečky a píšťalky, ale nikdy nedělá kompromis v kvalitě, vždy jen v rozsahu.
    Proto Tesla nenabízí tepelný čerpadlo jako možnost, ale kam ho umí dát, dává ho vždy. Místo toho ti vosolí barvu za $2k, kola za $2k, barvu interiéru za $1k.. Nikdy nedělá ale kompromis v kvalitě.
    Teď taktně ponechme fakt, že jí nejde udržet kvalitu dílenského zpracování, která je tristní, to se ví:) Bavim se o positioningu a pricingu a upsellu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DZODZO: to má navíc starou teslu bez heat pumpy
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vliv mrazivych teplot na dojezd nie je az tak uplne kriticky ako si vela ludi predstavuje (40% pokles dojazdu a pod. horory)

    How Miserable Is A Winter Tesla Road Trip? -18°C & Broken Superchargers
    https://www.youtube.com/watch?v=UskzfQJt2Bc
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PETER_PAN: tak podle toho co jsem googlil, tak extra kompresor v ID.3 ani Enyaqu není a tím pádem to běží všechno díky 4 cestnému ventilu (nebo nějaké obdobě octovalve).

    Takže je to tak, že automobilka chce na nadstandardech co nejvíc vydělat (to je samozřejmě jejich právo a dokonce povinnost vůči investorům)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    P1 | Tesla Model Y Thermal management system with OCTOVALVE & HEATPUMP | Working in Detail
    https://www.youtube.com/watch?v=rgmBpEQtJ1s


    tady schematicky s Octovalve
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jestli to takhle je - že VW neumí zprovoznit (a/nebo nadizajnovat do kasny) obracecí kompresor a Tesla ano, tak to zase dokazuje, že Tesla je inženýrsky revoluční společnost
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A k obracení tam je, tipuju, ten octovalve
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jedna pumpa to rule them all
    Model Y E13: Comparing Model 3 eAC to Model Y Heat Pump
    https://www.youtube.com/watch?v=J-lJI1EFdr4
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Počkat, vždyť tesla má tohle řešení 2v1 (aspoň v tom domnění celou dobu žiju). Takže když si u ID3 objednáš heat pumpu, tak máš ac kompresor a ještě odděleně heat pumpu?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Kazdopadne obecne si myslim, ze vzhledem k tomu jak se honi CO2/km a jak absence tepelneho cerpadla absolutne meni logiku pouzivani tehle rychlokvaskovych a fakt nedokonalych elektroaut typu ID.3 / ID.4 / enyaq / etc. - bych povazoval za samozrejmost ze to tepelne cerpadlo bude nedilnou soucasti vybavy uplne vsech koncernovych elektroaut.
    Tzn. je to fakt na urovni jako auto bez steracu s tim ze si je muzes priobjednat.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ok, tohle vysvětlení beru, děkuji :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JIMIQ: Jen pro zajimavost, kolik si myslis ze bude stat 4-cestný reverzní ventil klimatizace s certifikaci pro automotive a pracovnima teplotama od minus hodne do plus hodne a zivotnosti kolem 250k km najezdu / 15 let? Jen pro zajimavost, protoze tohle jsou okrajove vyrabene soucastky a rozhodne tam nepujde pouzit ventil na prumyslove klimatizace.

    Nemluve o trochu jine konstrukci. Podivej se kde je umisten vyparnik klimatizace v aute a jak by to zeslozitelo ten system, kdyby to melo byt reverzni. Tohle neni ani domaci klimatizace ani prumyslova klimatizace. Navic je to docela mlady produkt, protoze auto klimatizace jsou pohanene tradicne sekundarnim rozvodem (spolu s vodni pumpou, cerpadla oleje posilovace rizeni atd.) a tady maji byt pohanene elektricky v situaci kdy prid auta je uplne jinak konstruovana.

    Plus ted ta cena odpovida normalni priplatkove vybave vseho. Originalni tazne zarizeni u novych aut je dobre vyresene, ale stoji 30-40k CZK. V te cene je nejen marze, ale i upraveni vyrobniho programu, u nekterych aut treba vetsi sahara (predpoklad vetsi zateze), jina ridici jednotka elektrorozvodu a vyvoj toho vseho aby to odpovidalo homologaci. A normalni tazny ti udelaji za 7-8k CZK vc. hlinikovy zasuvky a papiru do technicaku.

    Srovnavas proste nesrovnatelne.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no tepelný čerpadla pro domy tohle mají už dneska běžně. Nebo možná chytří inženýři automobilek mají od automobilky zadání co nejvíc vydělat a proto to dělají takhle :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Skoro všechny elektromobily mají klimatizaci a jen některý mají tepelný čerpadla.

    Zdá se, že tvoje myšlenka se čtyřcestným ventilem hloupé inženýry automobilek nenapadla.

    ... nebo to možná nebude tak jednoduchý.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nemaj snad vsechny ID.3 klimatizaci? Staci 4 cestny ventil a je z toho ohrev tepelnym cerpadlem
    Tak nechapu proc za to chtej 30k
    A pokud nemaj ve standardu klimosku tak je to osul kdyz to stoji mego :D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Elon Musk talks Tesla electric van with solar-powered deployable roof - Electrek
    https://electrek.co/2021/02/11/elon-musk-tesla-electric-van-solar-powered-deployable-roof/

    “You can also have a roof with solar and then when it is stationary and it goes out from the sides to provide shade. now with triple the area and a big flat surface, you can start having enough solar to get something like 30 miles of range per day.”
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tak u Enyaqa 30 000. U ID.3 jsem línej to hledat :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: 20 tisíc tuším.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: a kolik je ten příplatek víš? Bych chtěl vidět toho setrilka co to koupí bez :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam