PETER_PAN: Ještě rozvedu když už jsem došel k počítači:
0) Nemluvil jsem nikdy o tom, že by MEB byla vyvinutá narychlo, naopak jsem mluvil o tom, jak strašně moc peněz stála. Plus, mimochodem, mechanická část tý platformy (nápravy atd.) je z MQB, která stála další miliardy a vyvíjela se strašně dlouho. Z hlediska veškerýho mechanickýho fungování auta je MEB naprosto špičkově odladěná a promyšlená, způsobem, jaký si Tesla ještě dlouho nebude moct dovolit.
1) Baterky – tam si nejsem jistej jaký VW má, ale to není inherentní vlastnost platformy/modelu, baterky se dají měnit, stejně jako má Tesla jiný v EU a US a jiný (levnější se železem) chystá pro Čínu. A pokud vím, minimálně jednoho dodavatele mají VW a TEsla stejnýho.
2) Software – to už jsme si řekli, to je prostě obecnej fail jednoho subdodavatele VW, kterej se řeší vývojem novýho SW. Nemá to spojitost s modelem nebo MEB platformou, má to spojitost s typem infotainmentu (MIB3/MIB4), není to systémovej fail (dřív naopak měli u VW tyhle systémy velmi spolehlivý), je to prostě one-off průser.
3) Na tom tepelným čerpadle není nic divnýho. Prostě to udělali tak, aby se tam dalo dát nebo nedat. Tesla to tak nedělá, protože Tesla prostě nevede příplatkovou výbavu. Může to být rozdíl v konstrukční filosofii nebo v tom, že si Tesla jako miniautomobilka nemůže dovolit takový variace.
VW taky třeba vyrábí pro jeden model běžně 5 různejch volantů, 5 různejch verzí sedaček a 3 infotainmenty. Jejich filosofie je dát lidem vybrat.
4) Enyaqu za 15 let věřím víc než Tesle za 15 let. Enyaq vyrobila automboilka, která umí dlouhodobě dělat auta, umí je servisovat, umí je udělat trvanlivý, má servisy atd. Enyaq má s benzínovou Škodovkou společnou velkou část těch věcí, díky kterejm to auto jezdí. Neozkoušená novinka jsou akorát motory a baterky, ale pořád víc věřím VW než Tesle, že nepůjdou "na hranu" a že to vydrží.