PETER_PAN:
1) To není inherentní problém toho auta/platformy, jakmile bude jiná baterka, dá se tam jiná. a VW má tuším nějakýho dodavatele co řeší million mile.
2) Jo, ale opět to není problém "nedodělanýho auta", prostě one off shit.
3) Co jsem četl nějakou dealerskou dokumentaci, tak to nevypadá jen na jeden ventil. A hlavně je to prostě o přístupu, Tesla zase kvůli tomu, že má ve všem všechno, neumí nabídnout žádný auto za ty prachy. Model 3 za 35 tisíc byl joke, udělanej jen aby "splnili slib".
Obecně pro malý automobilky je problém rozmanitost a dělají typicky minimum volitelných prvků.
U VW je naopak typicky volitelný všechno.Viz:
Skoda Auto Car Configurator
https://cc.skoda-auto.com/...2bfec063&trimline=5AJ%7C806400164001&visitedPages=trimlines%7Cinteriors
Můžeš mít Enyaq za milion, protože bez věcí. Nebo za milion a půl s věcma nebo něco mezi.
Ekvivalentní Tesla (Y) stojí v základu o půlku víc.
4) U VW možná úplně nevíě co za 15 let baterka. U Tesly nevíš, jestli jí tou dobou neupadne kolo.
Tesla má technologie, ale to, co se učí, je udělat auto. VW umí udělat auto a učí se technologie.
O věcech jako servisní síť nemluvě, tam je horor Tesly známej.