BOBASH:
0] Ano, s timhle v zasade souhlasim. Mechanicka/podvozkova cast, reseni jizdnich vlastnosti.
1] Baterky, hele ne. VW zaspal dobu ve vsech smerech. Dodavatele komponent nejsou vubec dulezity, jde o to jaky vyrobni program jedes, jak mas vyresene licencovani klicoveho know-how atd. VW baterky maj treba 4x vetsi spotrebu kobaltu nez Panasonic-Tesla. Zivotnost, nachylnost na velmi nizke teploty atd. Je to proste o 2 technologicke generace pozadu. Ale to neznamena ze jsou spatne, nebo ze nefungujou, jen proste maji cestu teprve pred sebou.
2] Software je ale klicovy. Souhlasim ze je to one-off pruser, ale to ze se jedna o problemy i u konvencnich aut neberu jako argument. Front-end SW ma Tesla vyresenej.
3] Tohle je tvuj nazor, myslim ze vzhledem k rozdilu ve spotrebe to melo bejt soucast zakladni vybavy. viz.:
[ PETER_PAN @ Elektromobily ]
Domnivam se navic, ze upravit vyrobni program i fungovani auta na varianty s/bez tepelneho cerpadla je nesmyslna komplikace, takove vytezstvi marketingu nad R&D oddelenim. Zajima me zevrubna recenze tohodle problemu, jestli je to navrzene fakt tak ze rozdil je jen 1 (byt drazsi) 4-cestný reverzní ventil klimatizace s certifikaci pro automotive - pak je to chujovina.
4] Tady je to slozitejsi. Myslim ze problem u VW elektroaut je ten ze neni dostatek dat a informaci, takze nelze ty predikce realne delat. U Tesly dneska mame nejstare modely S (rok 2012) a jezdi.
Pises - "
Neozkoušená novinka jsou akorát motory a baterky, " . Oboji je u Tesly na spicce soucasne nabidky, ani Porsche Taycan nema papirove lepsi motor, navic drazsi. Navic nektere technicke limity resil 2 stupnovou prevodovkou.
O baterkach zase nekdy napisu, treba kazdy 3/4 roku muzu udelat nejaky prehled toho co se odehralo.