• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: spolujezdec. Klasický boj s přítelkyní o hlasitost... Bohužel jí to dává výhodu..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: to kolecko u radia je uplne zbytocne, komu sa tam chce nacahovat, ak sa da hlasitost nabindovat na tie scrollovacie valecky na volante, tak neni o com :)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: až na blinkry
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Ovládání rádia je o patro vejš, tohle je HVAC a ty kolečka jsou teplota. Kolem voliče převodovky jsou jízdní režimy, kolem kolečka iDrive je navigace v infotainmentu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Hele ono to ale skvěle funguje. Mj. i proto, jak je to zdánlivě nesourodý – tlačítka mají různej tvar a jdou najít po hmatu.

    Podle mě má BMW nejlepší ergonomii vnitřku ze všeho na trhu.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Ty digitální UI většiny "tradičních" automobilek jsou, co se týče přehlednosti, fakt bizár :)

    SHEFIK: Myslíš to nastavení klimatizace / topení, které je ve většině moderních aut s vícezónovou climate control?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SHEFIK: Jo, ty jsou taky kulatý :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    sakra. koukal sem na nej, ale zaujaly me vic ty dva velky cudly na radiu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SHEFIK: Nebo o to, že je kulatý volant :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: jde o tlacitka?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Dlouho tady nebylo jedno takový téma...

    KULA
    KULA --- ---
    COMODOR_FALKON: Rozumím, je to tak, celou dobu jde o energetickou hustotu litru benzínu. V podstatě demonstrace neúčinnosti spalovacích motorů.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KULA: IMHO je celé tohle řešení účinnosti irelevantní...

    Relevantní je IMO energie na vstupu, tj. kolik energie musíš autu v nějaké formě dodat, aby ujelo 100km.

    Takže ano, 18 kWh (resp. spíš tak 22 kWh - ztráty při nabíjení a vedení) je ekvivalentem cca 2 litrů benzínu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto je iba dalsie z mnoha fsd videi, ale zaujalo ma tam nieco ine, ze tam maju semafory na najezdy na highway, viete niekto ako to funguje? tam je nejaky senzor, ktory snima ci v dostatocnej vzdialenosti pred vjazdom nepreslo ziadne auto? cca 4:15 vo videu

    Tesla Model X with FSD beta drives itself to service center with no interventions
    https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-fsd-drives-to-service-center-no-intervention-video
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    A pak věřte Elonovi

    Refreshed Tesla Model S Spotted With Traditional Steering Wheel
    https://insideevs.com/news/488792/refreshed-tesla-model-s-traditional-steering-wheel/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KULA: hladal som nejaky kalkulator ale miesto toho som nasiel tuto studiu starsieho data (2009), ktora porovnava emisie a ucinnost https://ec.europa.eu/...doc/2009_03_27_future_of_transport/20090408_eabev_%28scientific_study%29.pdf

    co ma vsak pobavilo bolo na konci spomenute: "Being generally smaller that average fossil fuel cars, electric cars take less space in road traffic and will therefore somewhat reduce traffic congestion."
    co sa teda zatial moc neukazuje, kedze auta su stale vacsie a male EV zatial nie su :)))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Mají málo baterek a prodanej náhradní díl se nepočítá do emisních povolenek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Recally jsou normální u všech aut a značek. Když Tesla najde podobnej bug tak potichu pošlou OTA a nic se nedozvíš.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    KULA: Skvela reportaz, vc. poslednich nekolika vet o vnucovani.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam