• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Buď to je módní trend, a nebo je možný, že to u Mercedesu v kombinaci dedikovanej displej na ovládání (ten dole) plus nějaká haptická odezva může fungovat.

    Co, to fakt nefunguje, je konfigurace "jeden displej a na něm všechno", kdy se musíš natahovat na nějakou obrazovku nahoře.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: chyba tam ale podstatne kolecko na hlasitost, neviem neviem, to mi pride ako zasadny nedostatok
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To spíš přesedne do Audi nebo BMW, který mají tlačítkový interfacy taky. I třeba e-tron GT má pořád spoustu věcí na tlačítka, přestože má asi čtyři dotykový displeje.

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: aby to nedopadlo tak, ze o tom budu akurat pisat motoristicki novinari a koncovy uzivatel sa s tym proste zmieri, ma predsa moznost take auto nekupovat, tlacitka mu moze nabidnut napr. mazda ale neviem ci niekto chce presedlavat z merglu do mazdy :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: maj to i v S classu, tak uvidíme.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    děkuju, to jsem samozřejmě viděl už když to vyšlo, ale to nevysvětluje zrovna Ioniq5, který má větší baterku a má menší rozměry. Částečně může být rozdíl EPA testing, ale EPA číslo ani nemáme, máme WLTP které je NIŽŠÍ než EPA Tesly a dejme tomu regen, ale to myslím má Hyundai zhruba stejné jako Tesla. Co se týče drag coefficientu tak Tesla bude asi kapku lepší, ale ten Ioniq vypadá docela "hladce".

    Furt to podle mě neukazuje 17-20% rozdíl (ten můj článek odhaduje EPA Ioniq5 260-270 mil)

    co má Tesla určitě lepší je thermal management baterky, motoru a vnitřku kabiny (octovalve)
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: https://www.youtube.com/watch?v=aZJba_oNhT4
    vysvětlení, co tvoří variabilitu dojezdu na příkladu Tesla vs. Porsche
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Hyundai Ioniq 5 vs. Mustang Mach-E, Tesla Model Y and VW ID 4: EV crossovers compared - Roadshow
    https://www.cnet.com/...w/news/hyundai-ioniq-5-tesla-model-y-ford-mustang-mach-e-vw-id-4-comparison/

    a teď mi vysvětlete jak Tesla dokáže z modelu Y vymáčknout 326 mil EPA když Ioniq má o kousek větší baterku, má menší rozměry a vymáčkne jen 300 mil WLTP

    slyším snad že je o generaci napřed? :o)
    ABS
    ABS --- ---
    PSYCHO: cca 1,4MCZK to neni malo, ale prijde mi to lepsi na id.4
    Soucasny Ioniq je velice dobre auto a tento bych rad aby bylo me pristi, jenom jsem se kdysi zarekl, ze si nikdy v zivote nekoupim nove auto, tak treba 2-3 roky pockat.

    Ad soucasny Ioniq - toto je dukaz, ze Tesla muze postavit rozumne BEV za cenu 25kUSD >> Za prve nakonec to nebude 25 ale 28-30, a bude to mit jejich chteny dojezd 200+mil jenom za super idealnich podminek, ale i tak to muze byt opravdu uspesny produkt
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Hele to jsem si rikal u Androidu take a kazda dalsi generace je zkurvenejsi a zkurvenejsi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak schválně, bude to tak i v další generaci, nebo je zákazníci sežerou? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: ... mezitím nový C class ...


    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BASIK: 220kW nabíjení to nemá...

    ... má to 350kW.

    Jo a je to hrozně velký, vypadá to sice jako Golf nebo ID.3, ale je to dlouhý jako Enyaq (nebo Octavia Combi). rozvor to má tři metry, což jak sedmičkový BMW.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BASIK: Top vybava jde v uk do prodeje za gbp 45k
    BASIK
    BASIK --- ---
    JIMIQ: Mne to prijde naprosto idealni, jeste 800V system a 220kW nabijeni. Jen cena asi nebude lidova :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    vypadá to celkem použitelně, dojezd 300/480, baterka 58/78kWh, slušnej kufr, moderní dizajn vnitřku (málo tlačítek :P )
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Hyundai Ioniq 5 Launch - Has Hyundai taken Electric Cars to the next level? | Fully Charged CARS
    http://www.youtube.com/watch?v=Den_4COV1zk


    Hyundai Ioniq5
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: A tys tím jel, nebo jsi to viděl na obrázku?
    DAN_F: Ne, já říkal, že to má dobrej i infotanment. Přístrojovej panel mě u BMW trochu sere nemožností zrušit analogový budíky, ale to asi lidi chtěj.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DAN_F: OK, to jsem Tě blbě pochopil a omlouvám se.
    BMW neposoudím, Škodovka se mi docela líbí a vyhovuje, Toyota je špatná. Můj pohled, samozřejmě.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Jo. O tom ale mluvím :) Napsal jsem, že digitální část UI toho BMW (ale třeba i současných Audi) je, co do přehlednosti překvapivě špatná, což Bobash vyvracel tím, že u BMW je to super, protože má, wait for it, dobrá tlačítka. What? Vůbec jsem neřešil, jaká má BMW tlačítka a jestli jsou, nebo nejsou dobrá. I kdyby to byla nejlepší tlačítka na světě, nezmění to fakt, že ten digitální interface není dobrý a jak píšeš, design digitálního rozhraní nerovná se designu fyzických věcí. Já tady ale nejsem ten, kdo dává do stejného pytle tlačítka a rozhraní digitálního dashboardu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam