• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Někdo to někde řešil (bohužel už nevím kde) a může to být z části tím, že Tesla má u všeho mnohem menší "safety margins".

    Tradiční automobilky dělají auta tak, že to obvykle udělaj tak, aby to vydrželo, a pak kus přidaj, pro jistotu. Tesla chodí mnohem víc na krev – a je možný, že to tak mají i u baterek.

    Ad aerodynamika – Tesly jsou špička (že něco "vypadá hladce" moc neříká a Cx u Ioniqu bych musel hledat), ale ne špička o třídu, spíš špička s mírným náskokem.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    děkuju, to jsem samozřejmě viděl už když to vyšlo, ale to nevysvětluje zrovna Ioniq5, který má větší baterku a má menší rozměry. Částečně může být rozdíl EPA testing, ale EPA číslo ani nemáme, máme WLTP které je NIŽŠÍ než EPA Tesly a dejme tomu regen, ale to myslím má Hyundai zhruba stejné jako Tesla. Co se týče drag coefficientu tak Tesla bude asi kapku lepší, ale ten Ioniq vypadá docela "hladce".

    Furt to podle mě neukazuje 17-20% rozdíl (ten můj článek odhaduje EPA Ioniq5 260-270 mil)

    co má Tesla určitě lepší je thermal management baterky, motoru a vnitřku kabiny (octovalve)
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: https://www.youtube.com/watch?v=aZJba_oNhT4
    vysvětlení, co tvoří variabilitu dojezdu na příkladu Tesla vs. Porsche
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Hyundai Ioniq 5 vs. Mustang Mach-E, Tesla Model Y and VW ID 4: EV crossovers compared - Roadshow
    https://www.cnet.com/...w/news/hyundai-ioniq-5-tesla-model-y-ford-mustang-mach-e-vw-id-4-comparison/

    a teď mi vysvětlete jak Tesla dokáže z modelu Y vymáčknout 326 mil EPA když Ioniq má o kousek větší baterku, má menší rozměry a vymáčkne jen 300 mil WLTP

    slyším snad že je o generaci napřed? :o)
    ABS
    ABS --- ---
    PSYCHO: cca 1,4MCZK to neni malo, ale prijde mi to lepsi na id.4
    Soucasny Ioniq je velice dobre auto a tento bych rad aby bylo me pristi, jenom jsem se kdysi zarekl, ze si nikdy v zivote nekoupim nove auto, tak treba 2-3 roky pockat.

    Ad soucasny Ioniq - toto je dukaz, ze Tesla muze postavit rozumne BEV za cenu 25kUSD >> Za prve nakonec to nebude 25 ale 28-30, a bude to mit jejich chteny dojezd 200+mil jenom za super idealnich podminek, ale i tak to muze byt opravdu uspesny produkt
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Hele to jsem si rikal u Androidu take a kazda dalsi generace je zkurvenejsi a zkurvenejsi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak schválně, bude to tak i v další generaci, nebo je zákazníci sežerou? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: ... mezitím nový C class ...


    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BASIK: 220kW nabíjení to nemá...

    ... má to 350kW.

    Jo a je to hrozně velký, vypadá to sice jako Golf nebo ID.3, ale je to dlouhý jako Enyaq (nebo Octavia Combi). rozvor to má tři metry, což jak sedmičkový BMW.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BASIK: Top vybava jde v uk do prodeje za gbp 45k
    BASIK
    BASIK --- ---
    JIMIQ: Mne to prijde naprosto idealni, jeste 800V system a 220kW nabijeni. Jen cena asi nebude lidova :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    vypadá to celkem použitelně, dojezd 300/480, baterka 58/78kWh, slušnej kufr, moderní dizajn vnitřku (málo tlačítek :P )
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Hyundai Ioniq 5 Launch - Has Hyundai taken Electric Cars to the next level? | Fully Charged CARS
    http://www.youtube.com/watch?v=Den_4COV1zk


    Hyundai Ioniq5
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: A tys tím jel, nebo jsi to viděl na obrázku?
    DAN_F: Ne, já říkal, že to má dobrej i infotanment. Přístrojovej panel mě u BMW trochu sere nemožností zrušit analogový budíky, ale to asi lidi chtěj.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DAN_F: OK, to jsem Tě blbě pochopil a omlouvám se.
    BMW neposoudím, Škodovka se mi docela líbí a vyhovuje, Toyota je špatná. Můj pohled, samozřejmě.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Jo. O tom ale mluvím :) Napsal jsem, že digitální část UI toho BMW (ale třeba i současných Audi) je, co do přehlednosti překvapivě špatná, což Bobash vyvracel tím, že u BMW je to super, protože má, wait for it, dobrá tlačítka. What? Vůbec jsem neřešil, jaká má BMW tlačítka a jestli jsou, nebo nejsou dobrá. I kdyby to byla nejlepší tlačítka na světě, nezmění to fakt, že ten digitální interface není dobrý a jak píšeš, design digitálního rozhraní nerovná se designu fyzických věcí. Já tady ale nejsem ten, kdo dává do stejného pytle tlačítka a rozhraní digitálního dashboardu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DAN_F: Nic ve zlým, ale UX design obrazovky nerovná se designu fyzických věcí. To, že v reálu jsou různé tvary a materiály, má velký smysl - snadno to nahmatáš poslepu, potmě.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Germany January 2021
    http://ev-sales.blogspot.com/2021/02/germany-january-2021.html

    Německo má pěkně nakročeno, 37k plug-inů jen za leden. To by celej rok (prodeje se postupně zrychlují) dávalo někam k 600-800k.

    Blbý je aktuálně poměr BEV k PHEV - PHEV vyhrávají 56% vs 44%,

    Pokud by se letos vláda dostala k tomu že zkrouhne dotace na PHEV, tak bychom sice celoročně byli na 500k, ale s mnohem větším podílem BEV na úkor PHEV
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Právě vůbec. Ale hej, má to tlačítka různých tvarů a velikostí, tam pro tebe začíná a končí UI, takže není nic šance, že bys mohl pochopit, o čem je řeč.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no tak minimálně to znamená že je jedno jestli tam tlačítka jsou nebo nejsou
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam