• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: Ach soo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: No my řešili to kolečko který je navíc. A to opravdu u e-tronu nevidím, přitom všechny ostatní Audi ho mají (obvykle na středový konzoli, někde u pravý ruky řidiče).
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    DZODZO: A není to na volantu? Já třeba na kolečko hlasitosti na rádiu nešáhl ani nepamatuju. Buď mám tlačítka na volantu. Nebo na jinejch autech ovládání pod volantem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BASIK: Hm, toho jsem si nevšim, je možný, že to je jen 220 kW, ale ta rychlost mi přišla na 220 docela dost...
    BASIK
    BASIK --- ---
    BOBASH: Vsude vidim 220kW DC HW v aute, ale v nekterejch clancich se pise, ze "po pripojeni k 350kW ionity nabijecce", se to nabije z 10 na 80 % za 18 minut :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a co teprve este hapticka odezva vo vzduchu? sach-mat tlacitka...

    logo_instagram_glyph-icon
    https://www.ultraleap.com/haptics/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Někdo to někde řešil (bohužel už nevím kde) a může to být z části tím, že Tesla má u všeho mnohem menší "safety margins".

    Tradiční automobilky dělají auta tak, že to obvykle udělaj tak, aby to vydrželo, a pak kus přidaj, pro jistotu. Tesla chodí mnohem víc na krev – a je možný, že to tak mají i u baterek.

    Ad aerodynamika – Tesly jsou špička (že něco "vypadá hladce" moc neříká a Cx u Ioniqu bych musel hledat), ale ne špička o třídu, spíš špička s mírným náskokem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Buď to je módní trend, a nebo je možný, že to u Mercedesu v kombinaci dedikovanej displej na ovládání (ten dole) plus nějaká haptická odezva může fungovat.

    Co, to fakt nefunguje, je konfigurace "jeden displej a na něm všechno", kdy se musíš natahovat na nějakou obrazovku nahoře.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: chyba tam ale podstatne kolecko na hlasitost, neviem neviem, to mi pride ako zasadny nedostatok
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To spíš přesedne do Audi nebo BMW, který mají tlačítkový interfacy taky. I třeba e-tron GT má pořád spoustu věcí na tlačítka, přestože má asi čtyři dotykový displeje.

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CRAZY_IVAN: aby to nedopadlo tak, ze o tom budu akurat pisat motoristicki novinari a koncovy uzivatel sa s tym proste zmieri, ma predsa moznost take auto nekupovat, tlacitka mu moze nabidnut napr. mazda ale neviem ci niekto chce presedlavat z merglu do mazdy :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: maj to i v S classu, tak uvidíme.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    děkuju, to jsem samozřejmě viděl už když to vyšlo, ale to nevysvětluje zrovna Ioniq5, který má větší baterku a má menší rozměry. Částečně může být rozdíl EPA testing, ale EPA číslo ani nemáme, máme WLTP které je NIŽŠÍ než EPA Tesly a dejme tomu regen, ale to myslím má Hyundai zhruba stejné jako Tesla. Co se týče drag coefficientu tak Tesla bude asi kapku lepší, ale ten Ioniq vypadá docela "hladce".

    Furt to podle mě neukazuje 17-20% rozdíl (ten můj článek odhaduje EPA Ioniq5 260-270 mil)

    co má Tesla určitě lepší je thermal management baterky, motoru a vnitřku kabiny (octovalve)
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: https://www.youtube.com/watch?v=aZJba_oNhT4
    vysvětlení, co tvoří variabilitu dojezdu na příkladu Tesla vs. Porsche
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Hyundai Ioniq 5 vs. Mustang Mach-E, Tesla Model Y and VW ID 4: EV crossovers compared - Roadshow
    https://www.cnet.com/...w/news/hyundai-ioniq-5-tesla-model-y-ford-mustang-mach-e-vw-id-4-comparison/

    a teď mi vysvětlete jak Tesla dokáže z modelu Y vymáčknout 326 mil EPA když Ioniq má o kousek větší baterku, má menší rozměry a vymáčkne jen 300 mil WLTP

    slyším snad že je o generaci napřed? :o)
    ABS
    ABS --- ---
    PSYCHO: cca 1,4MCZK to neni malo, ale prijde mi to lepsi na id.4
    Soucasny Ioniq je velice dobre auto a tento bych rad aby bylo me pristi, jenom jsem se kdysi zarekl, ze si nikdy v zivote nekoupim nove auto, tak treba 2-3 roky pockat.

    Ad soucasny Ioniq - toto je dukaz, ze Tesla muze postavit rozumne BEV za cenu 25kUSD >> Za prve nakonec to nebude 25 ale 28-30, a bude to mit jejich chteny dojezd 200+mil jenom za super idealnich podminek, ale i tak to muze byt opravdu uspesny produkt
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Hele to jsem si rikal u Androidu take a kazda dalsi generace je zkurvenejsi a zkurvenejsi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak schválně, bude to tak i v další generaci, nebo je zákazníci sežerou? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: ... mezitím nový C class ...


    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BASIK: 220kW nabíjení to nemá...

    ... má to 350kW.

    Jo a je to hrozně velký, vypadá to sice jako Golf nebo ID.3, ale je to dlouhý jako Enyaq (nebo Octavia Combi). rozvor to má tři metry, což jak sedmičkový BMW.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam