• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Europe: Plug-In Car Market Expands In January 2021 By 50%
    https://insideevs.com/news/491188/europe-plugin-car-sales-january-2021/
    KEB
    KEB --- ---
    Hurá hurá hurá - už i u nás máme rychlonabíječku, hurá! A pozor mám ji relativně blízko u domu. (kdyby fotograf popojel ještě kousek doprava byl by vidět stojan na plyn :) Takže podle evmapy jich u nás je slovy pět císlem 5. Hurá!

    V Prostějově zprovozněna nová rychlonabíječka PRE a OMV | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/v-prostejove-zprovoznena-nova-rychlonabijecka-pre-omv

    už běžím kupovat BEV...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: jo, to byl pokus o vtip. Ty ke srotovani nesmi vyjet z fabriky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Hele teoreticky ještě stihneš, co se vyrábí teď. Ono se tohle bude tuším týkat jen nově uvedených modelů, takže třeba současnýho Dustera nejspíš třeba ještě do 23-24 koupíš.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Takhle předsériový auta nám určitě nedávaj, nám dávaj ty co už fungujou jako finál.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    SHEFIK:
    :-) a cinska stetka k tomu zdarma.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    ev moto camper :) ...k dokonalosti uz chybi jen kuchyn. jen to neni na zadny dalky

    Awesomely Weird Alibaba Electric Vehicle of the Week: $4,800 electric RV
    https://electrek.co/...awesomely-weird-alibaba-ev-of-the-week-a-4800-electric-rv-with-a-small-catch/
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: hmmm, to jsem slyšet nechtěl. Takže zase bazar v:-D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    CRAZY_IVAN: se skrcenejma kolenama, nebi v klubicku?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: mozna by to sralo Tebe. Neni zrovna zaruceny, ze to auto zustane pohromade nebo vylitnou pytle :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Zase to má výhodu, že když bych zrovna Škodovku nabořil, tak to nikoho moc nesere :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Novinářský auta tak tuším často končej taky – aspoň teda Škodovácký, protože se na to používají taky různý předsériovky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ano, i Dacia Sandero bude muset mít kameru na čtení značek a inteligentní tempomat, couvací kameru, datalogger a nějaký další kraviny.

    A hádám, že nejlevnější Dacia bude stát tak tři kila.

    Pozn. pro ostatní, kterým přijde, že zdražování levných aut není problém – pár let zpátky se nejlevnější Sandero prodávalo za asi 190 tisíc. Po příchodu Euro 7 nejspíš téměř nebude existovat žádný auto pod 400 tisíc, takže třeba Čech s průměrným příjmem už si nebude moc dovolit nový auto a bude odkázanej na ojetiny.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: A pak sedíš ve fabrice v naprosto krásným Superbu L&K, testuješ, zadek Ti laská kůže, krásný stroj. A kolegyně: rozluč se s ním, zítra jde do šrotu, protože to není sériový kus.
    Pak přesedneš do tvého, mnohem horšího, auta a chce se ti plakat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ad to počítání, jak říká Jyrka, ono to moc nejde.

    I kdyby ses dostal k cenám komponent a ceně toho to seskládat dohromady (což se patrně nedostaneš), tak spočítáš jen čistou výrobní cenu auta, která je zlomek jeho prodejní ceny.

    Někde jsem slyšel odhady, že třeba vyrobit Octavii nestojí ani sto tisíc.

    Ale pak do toho auta musíš rozprostřít ty miliardy eur za ostatní náklady, jako je vývoj, testování, náklady na záruční servis, marketing, prodej, milion věcí.

    A třeba u části asistentů bude ten vývoj masivní náklad. Typicky třeba ESP. Jeho cena v čistejch nákladech budou drobný. Ale pokud to ESP má dobře fungovat, tak ho musíš vyvinout a odladit. Což bude znamenat tisíce hodin testování za různejch podmínek, ve všech konfiguracích auta a podobně. Proto taky levný auta často mívaly (teď už to i levný značky docela dohnaly) ESP nahovno, který třeba zasahovalo moc brzo, hrabalo nepříjemně do řízení a někdy dokázalo i člověka dostat do problémů.

    Stejně tak třeba Lane Assist (udržování v pruhu) není jen o tom, že dáš za čelní sklo kameru s výrobní cenou 50 euro (možná ani ne), na řízení servo za dalších pár drobnejch a propojíš to drátama a řídící jednotkou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Nano jezdí asi kilem, je to jakože plnohodnotný auto, jen postavený na indický podmínky.

    Stejně tak se můžeš podívat na indický nebo čínský modely evropskejch automobilek a o kolik jsou levnější.

    Každopádně jak už jsem psal, ten rozdíl není zdaleka jen o asistentech, ale hlavně o věcech jako je pasivní bezpečnost, která ti prodraží celý auto. Plus u ICE je to samozřejmě o emisích, který jsou možná ještě dražší – postavit motor, kterej splňuje Euro 6, je dost věda a potřebuješ k němu přidělat menší chemickou továrnu...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SHEFIK: na spaní
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Výroba auta je cenově skoro zanedbatelná proti ostatním částem, jako je vývoj, servis, homologace... Je tam velký rozptyl - postačí když používáš standardní motor s převodovkou a nebo pokud děláš nějaké úpravy a znovu ladíš emise a podobně. U telefonů je to řádově jednodušší, tam jen spočítají cenu součástek, které jsou v katalogu. A i tak neřeší vývoj a další náklady.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Nano není reprezentativní auto. Skoro tomu nejde ani říkat auto. Dyť to nemůže jet rychleji než pade nebo kolik, jinak by se tomu zavařily ložiska.
    Mě zajímá ta cena asistentů, ne kolik stojí udělat z hodně špatnýho auta méně špatný auto.
    Stejně jako jsou analýzy, kolik stojí výroba iPhone třeba, čekal bych, že tohle někdo spočítal podobně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam