• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Má certifikaci na L3, ale pokud vím, vztahuje se to jen na "traffic jam mode", tj. při popojíždění v zácpě na dálnici a v odpovídajících rychlostech. Předpokládám, že Tesla by to mohla mít taky, ale domnívám se, že by pak nemohli každou chvíli majitelům hrnout novou, výrazně upravenou verzi systému a zpomalil by se vývoj :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Taková zajímavost + elonův tweet :)
    Waymo took 8 minutes. FSD took 5 minutes and 12 seconds.

    Waymo vs Tesla FSD Beta
    https://www.youtube.com/watch?v=sibfRCgMiFE


    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: video moc pekne no, same silnice z krasnym znacenim pruhov, chcelo by to nieco z polnacky ze ako sa to chova tam
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MINER: video jsem videl, ale nezaujalo. zkusim to napsat trosku jinak.
    kazda technologie ma sve omezeni a podminky kdy bude fungovat. Jsme omezeni fyzikalnimi zakony apod. Kdyz ti nekdo zacne rikat, ze postavil pertepum mobile, tak asi taky mu nebudes verit.

    V polednich 10 letech se rozjely masivne aplikace s machine learnig. Dokazou neskutecne zazraky. Ale ona neni nahoda, ze se zacinaji objevovat az v poslednich letech. Samotna teorie je relativne stara.. Uspesne machine learning aplikace maji jako nutnou podminku(samozrejmne ze ne jedinou) masivni mnozstvi dat. A u autonomniho rizeni, ktere analyzuje visualni vstupy, potrebujes take napriklad nehody. To vyzaduje miliony a miliony najetych a zaznamenanych kilometru v podobe ulozeneho streamu...
    Pokud mas firmu, ktera se snazi delat vyvinout autonomni rizeni pomoci visualizace ( evntualne doplenene radarem), tak jsou holt stale omezezni tou nutnou podminkou, kterou jsem zminil drive.

    tohle neni o tesle. Autonomni rizeni je v plenkach a nejruznejsi "levely" na me dojem neudelaji kdyz napisou jen, ze sbiraji data ze "senzoru".... Tesla je v tomto podstatne transparantnejsi a otevrene rika, ze stahuje streamy... Sbastlit hezky interface a ujet neco malo jde i bez masivniho sberu dat. Totez plati pro jednoduche asistenty...

    ale mit plne autonomni rizeni? To je uplne jina liga. Proto se ptam, ktera dalsi firma ma pristup k video streamum ze statisicu aut. Pro mne je to pomerne rozhodujici aby to vyvolalo muj zajem...
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: Plus nově jezdí ještě Jaugáry.
    Když budeš v oblasti Phoenixu v Arizoně (budeš mít místní ZIP code), tak se do toho můžeš booknout, a když jim podepíšeš NDA, tak tim můžeš jet taky, obsluhují tam několik měst: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.waymo.carapp&hl=en&gl=US
    Testing jedou v SF.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Waymo upravuje Chryslery Pacifica, a poskytuje s nimi reálnou službu, byť na omezeném území. V autě neni řidič. Jezdí to samo, objednat si to můžeš.
    Waymo už je na SAE level 4 = člověk nemusí zasahovat. Omezení je jen prostředím (geo fence a počasí).

    SAE level 3 je nejen geo fence a prostředí, ale stále může vyžádat zásah řidiče. Neumí zareagovat vždy: „when the feature requests, you must drive“.

    MINER
    MINER --- ---
    MRAKY: koukni se na to video a nekomentuj něco, o čem nic nevíš, když ses na to ani nekouknul.
    Až se na to podíváš, budeš vědět, že to není jen o senzorech, a že dělaj plně autonomní systém, a k tomu sbíraj data z milionů aut.
    Nebo si najdi další demonstrace toho, co dělaj, jako třeba komplet jízdu: https://www.youtube.com/watch?v=hCWL0XF_f8Y

    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MINER: je sber dat a sber sber dat. To co potrebujes pro pokrocily system je mit surove data. Ne nejak zpracovana. Tesla natvrdo sbira video streamy v masovem meritku. To je neco co nikdo jiny nedela ( pokud ano, tak me odkaz na nejaky zdroj.)

    To co jsi nasdilel mluvi jen o sensorech. Zavadejici marketing.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak minimalne summon u tesly funguje aj so psom za volantom :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Waymo má nějaký Level 3 auto? Waymo prodává auta?

    Waymo má sice plně autonomní, ale geofencovaný a pomalý auta určený jen pro testování.

    Tady se bavíme o sériovým Level 3 (eyes-off) autě. Tedy autě schváleným k tomu, že nemusí po řidiči vyžadovat stálou pozornost.

    Všechny ostatní auta jsou v tuhle chvíli Level 2, což znamená, že musíš buďto držet ruku na volantu nebo sledovat silnici, a to auto to musí kontrolovat (čidla ve volantu, kamera). Nesmí tě nechat "přestat řídit".

    Tohle se týká i Tesly.

    Všechny ty videa, kde někdo v Tesle třeba spí nebo sedí vzadu, jsou výsledek toho, že to nějak ojebe.
    MINER
    MINER --- ---
    MRAKY: oni maj pokročilý kamerový asistenty, top na trhu.
    Tvrdí, že sbíraj 6 milionů km denně z VWs, BMWs a dalších aut.
    Maj dost unikátní technologii. Dokáží rekonstruovat 3D scénu i z jedné kamery a vytváří 3D mapy, které pak prodávají.
    Na rozdíl od ostatních jsou ziskoví.
    Intel’s Mobileye has a plan to dominate self-driving—and it might work | Ars Technica
    https://arstechnica.com/...01/intels-mobileye-has-a-plan-to-dominate-self-driving-and-it-might-work/
    CES 2020: An Hour with Amnon - Autonomous Vehicles Powered by Mobileye
    https://www.youtube.com/watch?v=HPWGFzqd7pI


    Podle toho, co o nich vim, řadim je na úroveň Waymo i Tesly. BTW: první generace autopilota Tesly byla od nich. Pak se Musk odpojil.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: první to získalo Waymo už před lety…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, Honda očividně jako první získala certifikaci na to, provozovat skutečně Level 3, tedy umožnit řidiči nesledovat provoz.

    Tesla je stále Level 2 a tedy jen asistent řidiče (s marketingem).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MRAKY: no je to take komicke, ze tato sprava o honde prejde bez povsimnutia mediami, keby to same tvrdila tesla, tak uz je ohen na streche a vsetci analyzuju ako tesla klame a zavadza :)
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    DZODZO: tak 5G s taky nabizelo v rade zemi, pred samotnou instalaci 5g :))
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ale tam pisu "world's first certified level 3 autonomous driving technology" ... CERTIFIED rozumis? :D jako ja som z toho danek
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V praxi vcelku žádnej – Tesla je sice Level 2 (musíš pořád sledovat, co auto dělá), ale definice Level 3 kdy "musíš převzít řízení v několika vteřinách" stejně znamená, že je to stejnej bullshit jako Level 2.

    Oboje je asistent řidiče, ne autonomní řízení.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MINER: je to jina kategorie. tesla ma k dispozici ulozene live streamy z kamer nainstalovanych po obvodu auta. A tech aut, co se pohybuji a obcas bouraji jsou statisice... to nenahradis hromadou jinych cidel, nebo vystupy z fungovani asistentu...
    k vybudovani/testovani systemu potrebujes surove data visualizace toho co se deje v kazde chvili... zejmena visualni data pred kolizemi budou k nezaplaceni. Neznam ( kdyztak me opravte) jineho vyrobce, ktery by dnes disponoval tak masivnim sberem vstupu pro vyvoj, jako je tesla.
    MINER
    MINER --- ---
    MRAKY: Mobileye by mohla mít hodně dat, protože montuje asistenty všem velkým automobilkám, a tvrdí, že data sbírá. Ale moc to teď nesleduju, tak je neumim porovnat.
    Podle mě je Mobileye jediná cesta, jak by mohly ostatní automobilky mít Teslu aspoň na dohled.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MRAKY: no jako nieco ma samotna hodna na strankach ale tiez toho nie je moc akurat ze 2025 planuju level 4

    Honda Global | Automated Drive / Detail
    https://global.honda/innovation/automated-drive/detail.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam