• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CHIX: Ano jak pise BOBASH. Vychozi nastaveni je takove, ze kdyz pustis pedal - elektromobil zacne mirne rekuperovat a zpomalovat tak. Nejede tedy volnobezne - "neplachti". Melo by to byt adekvatni situaci brzdeni motorem. A prave regulace samovolne rekuperace je IMHO dulezita.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CHIX: Všechny elektromobily do nějaký míry rekuperujou, když pustíš pedál.

    U spousty z nich se míra tý rekuperace dá regulovat, obvykle v několika stupních, mezi kterými se volí podobně jako bys řadil kvalty u převodovky, typicky pádla pod volantem nebo volič "převodovky".

    Nejsilnější rekuperace obvykle umožňuje jezdit "jednopedálově", tedy při normálním ježdění vůbec nepotřebuješ brzdu, šlapeš jen na plyn.
    CHIX
    CHIX --- ---
    PETER_PAN: nevim konkretne, ale vysvetli mi pojem samovolne rekuperace.
    but slapnes na brzdu a rekuperujes a nebo plachtis (kdyz pustis akceler)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Tak téměř určitě jde, má to pádla pod volantem, ty tam kvůli ničemu jinýmu bejt nemůžou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Netuším, ale určitě to někde bude napsaný.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Jo, myslel jsem EQC. OK diky, kouknu na Autocar.
    Nevis jestli u EQC lze nastavit miru samovolne rekuperace pri jizde a neseslapnutem plynu?
    KEB
    KEB --- ---
    Vodík by potřeboval zázrak, aby v dopravě předstihl baterie - TZB-info
    https://m.tzb-info.cz/...-elektriny/21964-vodik-by-potreboval-zazrak-aby-v-doprave-predstihl-baterie
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHEFIK: toto je dobre k tej vydrzi baterii: "Na druhou stranu dodejme, že až do modernizace z léta 2019 se Zoe dal nabíjet pouze střídavým proudem. Tedy maximálně 22 kW, což jeho baterii významně šetřilo."

    t.j. v mojom usecase kedy budem nabijat prevazne pomaly zo zasuvky a mozno 5% nejaky fastcharge ked 2x za rok pojdem niekam dalej nez 400 km tak degradacia baterie asi nebude problem
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jo, ale s autem, který má reálně použitelný rozměry. U nás by to mělo stát pod půl mega.
    KEB
    KEB --- ---
    Elektromobil Dacia Spring stojí ve Francii 12 403 € po dotacích, v Česku bude v září | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/...romobil-dacia-spring-stoji-ve-francii-12-403-po-dotacich-v-cesku-bude-v-zari

    Chápu to dobře, že se Dacia rozhodla zaslepit díru po elektrickým Citigo?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Život s elektromobilem. Do servisu spíš pro jistotu a zatím levněji než u benzinu

    https://zpravy.aktualne.cz/...0cc47ab5f122/?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: MB EQ který? Zatím jsou EQA, EQC, EQV (předpokládám, že budou ještě EQE, EQS a možná ještě něco).

    Jinak u nás asi nejzevrubnější bývá Auto.cz, v angličtině podle toho, co od toho chceš, jestli víc subjektivní dojem z ježdění (Autocar), nebo čistou consumer advice (Consumer Reports) nebo něco úplně jinýho.

    A EQA je elektrifikovaný GLA, EQC je elektrifikovaný GLC, ale u obou se už počítalo s EV od začátku vývoje platformy, v podstatě to jsou normální "placky" a ne elektrika nacpaná do hotovýho auta.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Mam dotaz. Jaky bys doporucil zevrubny test (video nebo text) toho MB EQ? Cestina/anglictina. Mas nejake informace o jeho nastupci? Tj. bude dalsi generace uz od zakladu navrzene elektro auto?
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: pokud vím tak ne, ale to není důležité :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    letos +5M = 16M celkem
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Ford issues quick recall for Mustang Mach-E bolt issues
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Já jsem předpovídal něco o elektrickejch autobusech?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    MINER: dulezity je, ze to splni driv nez Bobash predpovidal .)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SHEFIK: klasicky clanek z Ruska, nikde neni napsana cena ani zpusob financovani.
    MINER
    MINER --- ---
    SHEFIK: dvě pětiletky? Splní to zas na 120 %?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    moskva se svym mestskym fleetem taky nezahali

    Moscow To Switch All Its Buses To Electric This Decade
    https://insideevs.com/news/492175/moscow-switch-all-buses-electric/amp/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam