• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Život s elektromobilem. Do servisu spíš pro jistotu a zatím levněji než u benzinu

    https://zpravy.aktualne.cz/...0cc47ab5f122/?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: MB EQ který? Zatím jsou EQA, EQC, EQV (předpokládám, že budou ještě EQE, EQS a možná ještě něco).

    Jinak u nás asi nejzevrubnější bývá Auto.cz, v angličtině podle toho, co od toho chceš, jestli víc subjektivní dojem z ježdění (Autocar), nebo čistou consumer advice (Consumer Reports) nebo něco úplně jinýho.

    A EQA je elektrifikovaný GLA, EQC je elektrifikovaný GLC, ale u obou se už počítalo s EV od začátku vývoje platformy, v podstatě to jsou normální "placky" a ne elektrika nacpaná do hotovýho auta.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Mam dotaz. Jaky bys doporucil zevrubny test (video nebo text) toho MB EQ? Cestina/anglictina. Mas nejake informace o jeho nastupci? Tj. bude dalsi generace uz od zakladu navrzene elektro auto?
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: pokud vím tak ne, ale to není důležité :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    letos +5M = 16M celkem
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Ford issues quick recall for Mustang Mach-E bolt issues
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Já jsem předpovídal něco o elektrickejch autobusech?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    MINER: dulezity je, ze to splni driv nez Bobash predpovidal .)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SHEFIK: klasicky clanek z Ruska, nikde neni napsana cena ani zpusob financovani.
    MINER
    MINER --- ---
    SHEFIK: dvě pětiletky? Splní to zas na 120 %?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    moskva se svym mestskym fleetem taky nezahali

    Moscow To Switch All Its Buses To Electric This Decade
    https://insideevs.com/news/492175/moscow-switch-all-buses-electric/amp/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Charged EVs | GAC Group’s novel graphene-based battery tech will debut in a vehicle this year - Charged EVs
    https://chargedevs.com/...roups-novel-graphene-based-battery-tech-will-debut-in-a-vehicle-this-year/

    ...of the Aion V, a compact electric crossover produced by a subsidiary of the GAC Group has been equipped with the new battery, and is currently undergoing winter testing. It’s scheduled for mass production this September.

    GAC says its graphene-based battery has a 6C fast charge capability, which means that, using a 600 A high-power charger, it can be recharged to 80% capacity in 8 minutes. The battery has also passed the dreaded Battery Shooting Test.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Twizzy s oknami

    Living With A Citroen Ami
    http://www.youtube.com/watch?v=hScjggOSAUU
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Když už se tu zase řešít to FSD, tak super zajímavej rozhovor:

    Řeší tam rozdíl lidaru vs přístup tesly + přístup používání high def maps vs jejich nepoužívání
    How Tesla Is Cracking the FSD Challenge w/ James Douma (Ep. 265)
    https://www.youtube.com/watch?v=FSS_OJJ65cY
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Technologicky umí L3 na dálnici třeba současná Audi A6, nejspíš by to uměla Tesla, umí to Cadillac... ale nikdo to neumí legálně.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: OK, chápu, a nějakou hodnotu tam vidim. Já bych si to jenom kvůli tomu nekoupil, páč to je dost minoritní edge-case, ale chápu tu hodnotu.
    Až bude někdo umět L3 kdekoliv na dálnici, tak mě vzbuďte…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ano, ale rozdíl je v tom, že u L3 NEMUSÍŠ SLEDOVAT SILNICI. Musíš jen bejt připravenej převzít řízení, když tě systém upozorní (a "v řádu sekund" je na tyhle poměry dlouhá doba).

    L2 systémy (Tesla included) vyžadujou, abys NEUSTÁLE SLEDOVAL SILNICI A/NEBO MĚL RUCE NA VOLANTU.

    Tzn. u L2 systémů pořád "řídíš", i když neřídíš.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: to l3 nezajišťuje, a dokonce i v článku píšou: but requires the driver to assume control of the vehicle within seconds when alerted.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ona to zdaleka blbost není. Tou certifikací pro L3 totiž získáš možnost nevyžadovat po řidiči aktivně řídit ani sledovat provoz.

    Takže reálná výhoda je v tom, že když sedíš a popojíždíš v zácpě, můžeš si třeba číst nebo čumět do telefonu a auto pojede samo.

    Ostatní auta, i když prakticky umí taky, tohle neumožňujou, protože musí vyžadovat, abys aktivně řídil nebo sledoval silnici. Tedy mají buďto HOD (hand-on detection) volant, kterej reaguje na pohyb/odpor (starší varianty, to bylo takový to jak se to dalo ojebat tím, že jsi na volant něco položil/pověsil) nebo u novějších aut kapacitní senzory.

    Alternativně můžou ty, který umožňujou hands-off řízení (třeba Cadillaky se SuperCruise) kameru, která sleduje tvůj ksicht.

    Ať tak nebo tak, když nedržíš volant/nekoukáš na cestu, tak na tebe to auto nejdřív začne blikat, pak pípat a nakonec se to samořízení vypne.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam