• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: jo slyšeli, to může fungovat ve Švédsku, ale ne tady. Tady je moc lidí závislých na autě a moc lidí co na bev nemají a hlavně je tu bev pro obrovskou masu lidí neprovozovatelné.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: Ano, je pravda ze ja jsem na auto zavisly - musim ho pouzit. A ze zaroven vzhledem k praci kterou delam a kterou bych mohl delat nikdy nebudu mit takovy prijem abych mohl zit s rodinou ve vetsim meste. Takze mas pravdu ze se to tyka i me samotneho.

    To nic nemeni na faktu ze to co bys klidne rad prosadil je soucast te urychlene obmeny. A to bude mit dopad takovej jako ja pisu a mozna i takovej jako ty pises (s tema vesnicanama co se poprve v zivote zmuzou na neco co je kvalitne udelane a dobre).

    V cem jsem se asi mylil. Pravdu ma asi BOBASH i ty v tom ze tech levnych a dobry aut tady v urcite dobe bude dostatek. Co si ale myslim stale, ze to nebude masivni priliv nejakych muscle cars. A nevidim duvod proc (jako chudsi zeme nez Nemecko) by to tak nemohlo byt. Ty auta budou novejsi vic nez soucasne dovazene ojetiny - dojde mozna ke snizeni prumeru veku aut. Ty auta budou EURO-6d-TEMP nebo EURO-7 (lokalni emise vyresene a globalni skokove lepsi nez to co je v soucasnosti prumer na ceskych silnicich), takze proc by tu nemohli jezdit a tem petrloheadum doprat posledni zavan vune benzinu?

    Vubec nechapu ten hejt na ty "kriply z vesnice". Tak kazdej neni intelektual. Ty mas treba zcestovanou pulku sveta, take to stalo nejake emise. Tak proc nenechat peonum tu radost z dobryho auta? Kdyz oni by stejne nejake auto meli, tak akorat diky tem procesum budou mit auto lepsi a kvalitnejsi. Pri prechodu na bezemisni ekonomiku je tohle soucast prerodu, nechme ty auta dozit a to ze vesnican ma AMGcko s o 30% vyssi produkci CO2 nez by mela oktavka proste v situaci kdy osobni automobily tvori ~ 7% emisi sklenikovych plynu neni dulezity. Dulezity je trend a slapani (/vysmivani se) po kazdym kdo neni dostatecne uvedomelej a bohatej jde fakt mimo me.
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: to, že jsme to neslyšeli, a to, že nikdo nevidíme, že by se nám tu srocovali černoprdelníci, naznačuje, jak okrajový jev to je, na to, aby to vedlo k nějakým zákazům…
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak peak icev byl 2018 tuším, v 2035 už bude třeba jenom půlka všech aut spalovacích. A jestli se ty poslední dožijou 15 let místo 25 nebude zas tak velká ztráta "emisí"
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FEDAJKIN / BOBASH: Slyšeli jste někdy (švédské) slovo "flygskam" ?
    Ne, neoznačuje to žádný zákaz, ale je to reálně možná ještě účinnější...

    A můžete se spolehnout, že kolem je dost gretenistů, kteří by se v případě "tiché europodpory" srrocovali u ICEV jak černoprdelníci před klinikami, kam se chodí na interupce...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Politici vědí, že by tohle nasralo spoustu jejich voličů.

    Chtějí dělat opatření, který budou dobře vypadat pro ekologicky smýšlející voliče (podpora EV, zákaz prodeje nových ICE), ale tak, aby nenasrali chudý lidi, protože těch je hodně a chodí volit.

    Takže zakážou prodej ICE v roce 2035, kdy už je stejně většina velkých automobilek sama od sebe chce přestat dělat (jak už jsem zmiňoval, včetně americkýho Fordu nebo GM), což reálně nezmění vůbec nic, ale bude to hezky vypadat.

    A chudý budou dojíždět svoje Dacie a Škodovky.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH:
    PETER_PAN: to se bude šikanovat systémově a salámem.

    Nejdříve se zdraží přepisy, pak se zvedne spotřební dan na palivo, pak se to palivo zatíží carbon daní. Postupně se budou omezovat vjezdy atd.

    Otázka je, jak moc rychlý tenhle trend bude, jestli nepůjde ruku v ruce s rozvojem infrastruktury k bev, tak to vytvoří obrovskou masu nasranych lidí, kteří jako vynika uvidí EU.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To by mě zajímalo který Audi.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: ale vravi tam, ze to je tam preto ze je to "sportove auto" ze normalne tam ma aj audi druhy screen pod tym hlavnym na ovladanie klimy
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: je to tlačítkářskej sen. Ovládáš to poslepu, takže cajk. A je to jednoduchý. Všechno k audiu v jednom tlačítku. Jako u iPadu. Imho ideál:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: A na základě čeho konkrétního máš tuhle obavu?

    Euro normy na emise už tu máme 30 let. Je nějakej zásadní problém jezdit s 30 let starým autem (možná kromě center německejch měst a dieselů)?

    Není.

    Jestli to půjde tak jak doposud, tak se dá očekávat, že třeba ve 2040 začnou centra měst zakazovat vjezd ICE aut. Což už bude většině lidí naprosto jedno, protože lidi z center velkejch měst už ICE autama dávno jezdit nebudou.

    Tomu, že by důchodce na vesnici nemohl svoji letos koupenou Dacii dojezd až do veteránskýho věku, zatím nic nenaznačuje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    z tohoto budu mat tlacitkari asi ambivalentny pocit :) jako su tam tlacitka na klimu lebo driver-focused sportscar, ale nie je tam kolecko na volume! miesto toho je tam koleckovy slider :)))

    The AudI RS E-Tron GT Is an Ultra-Fast $140,000+ Electric Sedan
    https://www.youtube.com/watch?v=KqbRRqaMYMA
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Jo aha už to chápu, ty se bojíš, že ti omezí vjet do města s tvým ICE autem. To je samozřejmě rozhodnutí lokálních samospráv. Já jsem pro, ale bude to město od města, v ČR tipuju že to bude neprůchodný, na západě spíš než zákaz nějaké omezení, případně daň.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: hm ktovie ci je v EU bazaroch nejaky pretlak aut z Norska kde su s tou emobilitou najdalej
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: / BOBASH:
    Tak bavime se o tech tlacich ktere lze predpokladat i ze soucasnych trendu. Nechat/nenechat dozit - myslim v realu. Jasne ze ty auta nikdo nezakaze, ale nepujde je normalne provozovat. A treba ten socialni tlak je hodne podcenovanej.
    A ty 3 veci co pisu povedou k urychleny obmene = nenechaji se ty auta dozit tak jako k tomu dochazi ted pri prirozene generacni obmene.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nemá, protože to nikdo neplánuje.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Hele a máš nějaký zdroj k tomu, že někdo plánuje, že ty auta nenechají dožít? Já teda nic nenašel, všechny zákazy prodeje ICE aut co zatím byly, tak byly čistě na zákaz prodeje nových.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Jasně, spousta lidí bude nadšených, to nepopírám. Budou si moci konečně koupit auto o kterým mohli kdysi jen snít, že by si mohli dovolit. V hospodách si budou poměřovat motory, zrychlení, pindíky a pak se půjdou předvádět před babama, cokoli co není aspon v AMG budou úplně out. A budem se těm skopčákům smát, že se toho zbavují a jak jsou blbí, protože "vůně benzínu" a ten zvuk když to ohulíš je prostě pecka chápeš bráško.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Jedinej, od koho jsem slyšel teorie o absolutním zákazu ICE aut, jsou:
    - petrolheadi
    - libertariáni
    - EU skeptici

    ... a podobní doomsayeři co mají pocit, že jim chce EU zničit život. Ani jednou jsem nikde nezaregistroval, že by o tom někdo byť jen uvažoval.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Dožít ty auta nemůžou nenechat, to by bylo politicky neprůchozí. Bude to stejně jako se všema eurama a čímkoliv jiný – auto musí splňovat podmínky doby, kdy bylo přihlášeno poprvé.

    Ojetejch levnejch aut na hraní bude spousta, nezapomeň, že v tý době budou třeba první Mustangy pro Evropu starý 20 let a poslední 10 let. Challengery Hellcat budou ve stadiu levnejch ojetin. Dnešní emkový BMW, všechny takovýhle věci...

    A ostrej konec patrně nenastane především prostě proto, že nebude potřeba. Mezi 2030 a 2035 už budou elektromobily nejen levnější na provoz, ale i na pořízení, a to asi včetně těch dostupnejch.

    Zakazovat v roce 2050 provoz auta na benzín bude jako zakazovat dneska provoz parní lokomotivy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam