• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nemá, protože to nikdo neplánuje.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Hele a máš nějaký zdroj k tomu, že někdo plánuje, že ty auta nenechají dožít? Já teda nic nenašel, všechny zákazy prodeje ICE aut co zatím byly, tak byly čistě na zákaz prodeje nových.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Jasně, spousta lidí bude nadšených, to nepopírám. Budou si moci konečně koupit auto o kterým mohli kdysi jen snít, že by si mohli dovolit. V hospodách si budou poměřovat motory, zrychlení, pindíky a pak se půjdou předvádět před babama, cokoli co není aspon v AMG budou úplně out. A budem se těm skopčákům smát, že se toho zbavují a jak jsou blbí, protože "vůně benzínu" a ten zvuk když to ohulíš je prostě pecka chápeš bráško.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Jedinej, od koho jsem slyšel teorie o absolutním zákazu ICE aut, jsou:
    - petrolheadi
    - libertariáni
    - EU skeptici

    ... a podobní doomsayeři co mají pocit, že jim chce EU zničit život. Ani jednou jsem nikde nezaregistroval, že by o tom někdo byť jen uvažoval.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Dožít ty auta nemůžou nenechat, to by bylo politicky neprůchozí. Bude to stejně jako se všema eurama a čímkoliv jiný – auto musí splňovat podmínky doby, kdy bylo přihlášeno poprvé.

    Ojetejch levnejch aut na hraní bude spousta, nezapomeň, že v tý době budou třeba první Mustangy pro Evropu starý 20 let a poslední 10 let. Challengery Hellcat budou ve stadiu levnejch ojetin. Dnešní emkový BMW, všechny takovýhle věci...

    A ostrej konec patrně nenastane především prostě proto, že nebude potřeba. Mezi 2030 a 2035 už budou elektromobily nejen levnější na provoz, ale i na pořízení, a to asi včetně těch dostupnejch.

    Zakazovat v roce 2050 provoz auta na benzín bude jako zakazovat dneska provoz parní lokomotivy.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: To by nebylo, protoze to je presne ta chujovina ktere povede k urychlene obmene. Presne s temi externalitami kterym se da predejit kdyby se ty auta nechali dozit.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Řešení by taky bylo psát na magistrát, at zákaz vjezd spalovacích aut do měst tlačí i u nás ;)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN: Takze ve vysledku. Pokavad budes chtit normalne provozovat plnohodnotne auta (na urovni dnesniho auta stredni tridy - SuperB nebo Kodiaq), ktere bude universalne pouzitelne, tak pujdes do elektroauta. To bude okorenene socialnim tlakem, ve stylu uz i Helmut tady odnaproti pochopil co je spravne. S tim ze bude nasledovat to co pise FEDAJKIN a to co pisu ja (tlak na rychlou obmenu, vyrobni kapacity, cenu).

    Takze ve vysledku se ty auta nenechaji dozit a toho se bojim. A to rikam jako velky fanda a propagator elektromobilu. To ze ten proces bude mit nejaky zlom. Zlom je bezna vec (normalni mobil vs. smartphone), nebo analogovy fotak vs. digitalni. Ale u aut je mnohem vic limitujici kapacita vyroby, likvidace, zivotni cyklus obecne. Limitujici z pohledu nejakych globalnich i jen Evropskych dopadu.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JIMIQ: Jasne, ale oni to udelaji:
    1] Pres dane. V Nemecku ma diesel vetsi dan nez stejny benzin a to i u EURO 6d-TEMP ktery ma lokalni emise uplne vyresene a globalni ma nizsi nez srovnatelny benzin.
    2] Pres zakazy vjezdu do mest, s tim ze bude vyjimka pro elekroauta
    3] Pres socialni tlak. Socialne inzenyrsky. Coz uz ted jede normalne na urovni treba studentu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PETER_PAN: vsude se mluvi jen o zakazu novych aut. Mozna zavedou srotovne ale zakazu primo bych se hodne divil
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: Plus teda jeste. To vrakoviště evropy 2.0. Pokud to nebudou totalni vraky, ale mladsi auta s EURO 6d (= lokalni emise vyresene) nebo EURO 7, tak mi to jako prohra uplne neprijde.
    Ne takova prohra jako zrezlej srot s velkymi lokalnimi emisemi, ktery je to tedka.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: OK. Tak napis do nemecky SZ at netlaci zakazy vjezd spalovacich aut do mest - ze jsem na stejne lodi cela Evropa a ze je to picovina chtit urychlit obmenu a treba se probudi. ;-)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: No jasně, jenže tyhle lidi si začnou plnit svoje "sny" a kupovat vysněný káry na který předtím neměli. V Německu budou v elektormobilitě výrazně napřed, ICE aut se tam všichni budou zbavovat a nikdo je nebude kupovat, takže kam s nima? Budeme takový skanzen, vrakoviště evropy 2.0. Už to vidím na moto forech jak tam borci hýkají nad pár let starým CLS AMG za deset tisíc euro. To nebude v roce 2035, ale začne to postupně, už do toho 2025.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Volný pohyb zboží osob.. auto z Německa není import.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: Tohodle se nebojim, protoze i dnesni auta co se prodavaji z reichu jsou z hlediska vykonu vic nez dostatecna na to s tim blbnout. Navic zadny levny V6 v roce 2035 nebudou uz k dispozici, maximalne par kusu jako rarita.

    Bojim se ze to nenechaji dozit. A ma to mnohem vic externalit nez je na prvni pohled znat. Treba pri umele urychlene obmene bude vetsi tlak na vyrobni kapacity. To pozene neadekvatne cenu nahoru (coz zase bude realne vadit jen tem chudym), ale pak prijde kocovina az se trh nasyti. Proto tvrdim, nechat to dozit tak aby to probehlo prirozenym cyklem a urychlit to treba az v posledni fazi o 3-5 let.

    Zivotnost normalniho auta je porad 20-25 let pri adekvatni udrzbe. Takze fabulativne, jestli ze v 2035 bude konec prodeje novych spalovacich aut, rekneme ze do roku 2050 by je meli nechat dozit a az mezi lety 2050-2055 delat nejake ostre oseknuti. A ja se bojim ze uz v roce 2040 pojede danovy i socialni tlak tak moc extremne, ze to povede k tomu ze pak 7 let stary auto bude pomalu dosrotu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FEDAJKIN: pokial legislativa zakaze import vozidiel takych a takych tak nie, v ameru tusim nesmu importovat auta mladsie ako 25 rokov a tie 25+ potom mozes doviezt ako veterana alebo nieco take
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Dožít to určo nechaj a tohohle období se nejvíc děsím, protože se sem začnou valit dožívající auta z reichu, takže každej kripl z vesnice bude moci vyměnit svoje bávo z devádesátek za nový šestiválec za pár korun a začnou s tím blbnout na okreskách.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JIMIQ: Je to dobre zvolena cesta, ale stejne si myslim ze skutecne ambiciozni, ale splnitelny by byl rok 2032.
    Pak je tu jeste ta vec, ze by meli nechat dozit ty starsi auta, protoze jestli ne tak to odskacou zase jen ti chudi. A tady se fakt bojim toho ze do toho budou slapat a bude to mit podobne konsekvence jako ve Francii zlute vesty. Proste opatreni ktera dopadnou na pracujici tridu, ktera autem jet musi (protoze dela ve sluzbach nebo fabrice a nemuze si dovolit zit v lokalite kde pracuje) a provozuje 15+ let stary plečky, slepovany se zaslepenejma ERG ventilama, jen aby meli praci.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Spalovací motory skončí za 14 let, zní z EU. Předpisy nesplní ani hybridy - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...tvi/spalovaci-motory-skonci-v-eu-v-roce-2035.A200207_223709_auto_ojetiny_fdv

    Fajn. To uz budou solid baterky, elektromobil se 400km zimnich bude stat 400k novej
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Germany February 2021
    http://ev-sales.blogspot.com/2021/03/germany-february-2021.html

    The German plugin market scored 40,000 units, with both technologies rising fast (+124% for BEVs and +162% YoY for PHEVs), with last month plugin share ending at 21% (9.4% BEV), dragging slightly the yearly tally to 21% (9.5% BEV), so this market is definitely in The Disruption Zone (aka two-digit shares).

    And in a regressing market (-19% YoY), while petrol (-41% YoY) and diesel (-35%) are falling off a cliff, every electrified category is seeing growing sales, not only the aforementioned BEVs and PHEVs registrations are surging, but even plugless hybrids (HEV + MHEV) are growing, albeit at a slower pace (+42%).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam