• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Politici vědí, že by tohle nasralo spoustu jejich voličů.

    Chtějí dělat opatření, který budou dobře vypadat pro ekologicky smýšlející voliče (podpora EV, zákaz prodeje nových ICE), ale tak, aby nenasrali chudý lidi, protože těch je hodně a chodí volit.

    Takže zakážou prodej ICE v roce 2035, kdy už je stejně většina velkých automobilek sama od sebe chce přestat dělat (jak už jsem zmiňoval, včetně americkýho Fordu nebo GM), což reálně nezmění vůbec nic, ale bude to hezky vypadat.

    A chudý budou dojíždět svoje Dacie a Škodovky.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH:
    PETER_PAN: to se bude šikanovat systémově a salámem.

    Nejdříve se zdraží přepisy, pak se zvedne spotřební dan na palivo, pak se to palivo zatíží carbon daní. Postupně se budou omezovat vjezdy atd.

    Otázka je, jak moc rychlý tenhle trend bude, jestli nepůjde ruku v ruce s rozvojem infrastruktury k bev, tak to vytvoří obrovskou masu nasranych lidí, kteří jako vynika uvidí EU.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To by mě zajímalo který Audi.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: ale vravi tam, ze to je tam preto ze je to "sportove auto" ze normalne tam ma aj audi druhy screen pod tym hlavnym na ovladanie klimy
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: je to tlačítkářskej sen. Ovládáš to poslepu, takže cajk. A je to jednoduchý. Všechno k audiu v jednom tlačítku. Jako u iPadu. Imho ideál:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: A na základě čeho konkrétního máš tuhle obavu?

    Euro normy na emise už tu máme 30 let. Je nějakej zásadní problém jezdit s 30 let starým autem (možná kromě center německejch měst a dieselů)?

    Není.

    Jestli to půjde tak jak doposud, tak se dá očekávat, že třeba ve 2040 začnou centra měst zakazovat vjezd ICE aut. Což už bude většině lidí naprosto jedno, protože lidi z center velkejch měst už ICE autama dávno jezdit nebudou.

    Tomu, že by důchodce na vesnici nemohl svoji letos koupenou Dacii dojezd až do veteránskýho věku, zatím nic nenaznačuje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    z tohoto budu mat tlacitkari asi ambivalentny pocit :) jako su tam tlacitka na klimu lebo driver-focused sportscar, ale nie je tam kolecko na volume! miesto toho je tam koleckovy slider :)))

    The AudI RS E-Tron GT Is an Ultra-Fast $140,000+ Electric Sedan
    https://www.youtube.com/watch?v=KqbRRqaMYMA
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Jo aha už to chápu, ty se bojíš, že ti omezí vjet do města s tvým ICE autem. To je samozřejmě rozhodnutí lokálních samospráv. Já jsem pro, ale bude to město od města, v ČR tipuju že to bude neprůchodný, na západě spíš než zákaz nějaké omezení, případně daň.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: hm ktovie ci je v EU bazaroch nejaky pretlak aut z Norska kde su s tou emobilitou najdalej
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: / BOBASH:
    Tak bavime se o tech tlacich ktere lze predpokladat i ze soucasnych trendu. Nechat/nenechat dozit - myslim v realu. Jasne ze ty auta nikdo nezakaze, ale nepujde je normalne provozovat. A treba ten socialni tlak je hodne podcenovanej.
    A ty 3 veci co pisu povedou k urychleny obmene = nenechaji se ty auta dozit tak jako k tomu dochazi ted pri prirozene generacni obmene.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nemá, protože to nikdo neplánuje.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Hele a máš nějaký zdroj k tomu, že někdo plánuje, že ty auta nenechají dožít? Já teda nic nenašel, všechny zákazy prodeje ICE aut co zatím byly, tak byly čistě na zákaz prodeje nových.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Jasně, spousta lidí bude nadšených, to nepopírám. Budou si moci konečně koupit auto o kterým mohli kdysi jen snít, že by si mohli dovolit. V hospodách si budou poměřovat motory, zrychlení, pindíky a pak se půjdou předvádět před babama, cokoli co není aspon v AMG budou úplně out. A budem se těm skopčákům smát, že se toho zbavují a jak jsou blbí, protože "vůně benzínu" a ten zvuk když to ohulíš je prostě pecka chápeš bráško.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Jedinej, od koho jsem slyšel teorie o absolutním zákazu ICE aut, jsou:
    - petrolheadi
    - libertariáni
    - EU skeptici

    ... a podobní doomsayeři co mají pocit, že jim chce EU zničit život. Ani jednou jsem nikde nezaregistroval, že by o tom někdo byť jen uvažoval.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Dožít ty auta nemůžou nenechat, to by bylo politicky neprůchozí. Bude to stejně jako se všema eurama a čímkoliv jiný – auto musí splňovat podmínky doby, kdy bylo přihlášeno poprvé.

    Ojetejch levnejch aut na hraní bude spousta, nezapomeň, že v tý době budou třeba první Mustangy pro Evropu starý 20 let a poslední 10 let. Challengery Hellcat budou ve stadiu levnejch ojetin. Dnešní emkový BMW, všechny takovýhle věci...

    A ostrej konec patrně nenastane především prostě proto, že nebude potřeba. Mezi 2030 a 2035 už budou elektromobily nejen levnější na provoz, ale i na pořízení, a to asi včetně těch dostupnejch.

    Zakazovat v roce 2050 provoz auta na benzín bude jako zakazovat dneska provoz parní lokomotivy.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: To by nebylo, protoze to je presne ta chujovina ktere povede k urychlene obmene. Presne s temi externalitami kterym se da predejit kdyby se ty auta nechali dozit.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Řešení by taky bylo psát na magistrát, at zákaz vjezd spalovacích aut do měst tlačí i u nás ;)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN: Takze ve vysledku. Pokavad budes chtit normalne provozovat plnohodnotne auta (na urovni dnesniho auta stredni tridy - SuperB nebo Kodiaq), ktere bude universalne pouzitelne, tak pujdes do elektroauta. To bude okorenene socialnim tlakem, ve stylu uz i Helmut tady odnaproti pochopil co je spravne. S tim ze bude nasledovat to co pise FEDAJKIN a to co pisu ja (tlak na rychlou obmenu, vyrobni kapacity, cenu).

    Takze ve vysledku se ty auta nenechaji dozit a toho se bojim. A to rikam jako velky fanda a propagator elektromobilu. To ze ten proces bude mit nejaky zlom. Zlom je bezna vec (normalni mobil vs. smartphone), nebo analogovy fotak vs. digitalni. Ale u aut je mnohem vic limitujici kapacita vyroby, likvidace, zivotni cyklus obecne. Limitujici z pohledu nejakych globalnich i jen Evropskych dopadu.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JIMIQ: Jasne, ale oni to udelaji:
    1] Pres dane. V Nemecku ma diesel vetsi dan nez stejny benzin a to i u EURO 6d-TEMP ktery ma lokalni emise uplne vyresene a globalni ma nizsi nez srovnatelny benzin.
    2] Pres zakazy vjezdu do mest, s tim ze bude vyjimka pro elekroauta
    3] Pres socialni tlak. Socialne inzenyrsky. Coz uz ted jede normalne na urovni treba studentu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PETER_PAN: vsude se mluvi jen o zakazu novych aut. Mozna zavedou srotovne ale zakazu primo bych se hodne divil
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam