• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: tak jo ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Těžko, já na předváděčky moc nejezdím. Rozsekal jsem před osmi rokama jednoho Focuse, to byla docela populární historka, ale jinak vím o pár odbornících, co mají mnohem zajímavjěší skóre. Tuším že třeba videopořad Drajf měl jednou skóre asi tři auta za půl roku, další kolega zase zvládnul tři auta jednou ranou a tak :)
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: helet nebudeš ten novinář, na kterýho si každej importér dává pozor, abys mu nerozsekal auta na novinářské předváděčce :D:D:D..

    O jednom takovým jsem slyšel v kuloárech :D:D
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JYRKA: to mi nejak nevyhazi, kdyz tam na grafu ukazuji ten vyvoj ceny Battery Packu ($/1kWh), a prolozim si to exponencialni krivkou, vyjde mi s p<5 % (F-Test oboustranny) pro rok 2030 cena Baterypacku 10-20 $/1 kWh, coz je v rozprou s temi sloupcemi hned na zacatku, kde pocitaji s cenou, odhaduji, 70 $/1kWh. Ale hadam, ze si to nejak rozdelili na suroviny/cenu inovaci a pocitali zvlast.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Mýlíš se určitě, podle toho článku.

    Bude to na zmenšený platformě MEB s osekanou baterkou (max 45 kWh znamená, že dojezd 300 km WLTP když to hodně dobře půjde), protože větší se tam jednak nevejde rozměrově a druhak finančně.

    A i podle článku to má být ekvivalent Seatu Arona, čili u nás Škody Kamiq (alias vyšší Scala). Takže ještě o něco větší než Fabia, která je o třídu větší než Citigo.

    To by znamenalo, že to auto bude při ceně 520 tisíc korun bylo cca o 100 tisíc dražší než benzínová Arona nebo Kamiq, při dnešních cenách. V cenách roku 2025 už to bude nejspíš tak o 50 tisíc, protože cenu spalovacích aut zvýší ekopokuty a Euro 7, který tou dobou už tuším začne platit.

    Ale je pořád otázka, jestli to bude za tu cenu mít těch 45 kWh, podle mě nebude a základ bude třeba 33 kWh nebo tak něco. Což z toho dělá auto čistě do města...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Včera jsem odevzdal do Finmagu jeden, kterej částečně vzniknul po inspiraci elektroskeptikama ve "Fotky aut: vlastní, služební", dám sem pak link.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Seat chystá levný elektromobil, má dorazit do čtyř let - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/seat-chysta-levny-elektromobil-ma-dorazit-do-ctyr-let-40354725

    A zase z toho vyleze citigo :D rad bych se mylil
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ale docela by mě zajímala ta vazba hejt -> článek. Nemáš nějaký příklad prosím? Například něco o tlačítkách nebo tak :D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: ja si myslel, ze ty nervy co tu mas musej bejt nejak kompenzovany :))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To už jsem vedle zkoušel, nepřišli.

    A já navíc hádky o hejtech potřebuju, mě z toho pak vždycky napadne nápad na článek co prodám do časopisu :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    musis tych hejterov odkazat sem, aby sme sa pohejtovali navzajom a nemuseli hejtovat teba :)))

    ako tu boli tie ebusy v moskve, mozno ze tam nejake aj budu jazdit, zaujimave je pouzitie LTO, nizsia hustota ale zas rychlejsie nabijanie a co sa tyka bezpecnosti tak este lepsie jak LFP (vzhladom na to ze v tom bude sediet napr. 80 ludi)

    Kamaz Shows Off The First Russian Electric Articulated Bus
    https://insideevs.com/news/495014/kamaz-first-russian-electric-articulated-bus/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Ne, ono je to spíš o tom, že já řeknu, že nedává smysl X, kde X je nějaká šílená elektronadšenecká vize typu "ve 2030" budou na světě jenom elektrický auta a nikdo nebude jezdit na benzín.

    Druhá strana si z toho vezme: "Bobash nevěří na elektromobilitu", i když jsem ve skutečnosti napsal, že podle mě je z důvodů A, B a C realističtější časovej horizont třeba 2035-2040 na konec výroby ICE a 2050 na konec jejich provozu.

    Pak to dopadne tak, že mě v jednu chvíli hejtujou v jednom klubu za to, že jsem elektronadšenec a v druhým že jsem elektroskeptik.
    MINER
    MINER --- ---
    Ještě k minusování: já osobně mínusuju jenom konkrétní útoky, kde někdo někomu nadává do idiotů nebo používá argumentační fauly.

    Jediná nadávka, kterou v tomto klubu toleruji, je „autista“, protože ta tady má určitou tradici:)
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: tohle je přesně to mlácení prázdný slámy, který myslim všechny vysiluje.

    Vezmem si úplně nejbezvýznamnější detail, kterej ať je nebo neni pravda, vůbec nemění nic na podstatě toho, co tu řešíme.
    Ano, je moje chyba, že jsem toto uvedl jako příklad, když to není důležité pro to, o čem jsme se tu bavili.

    Ano, je možnost, že můj kámoš naletěl dýlerovi, který mu tvrdil něco, co není pravda, byť z historky, jak jsem to s nim tenkrát řešil, tomu já osobně věřim, a já osobně takhle koupil kolo.

    Je úplně jedno, jestli kámoš naletěl dýlerovi, pojďme zkusit nemlátit prázdnou slámu. Zkusím to také dělat tak, že nebudu příště uvádět příklad, který je zbytečný.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    většina diskuzí tady funguje stylem
    Někdo: A v roce 2030
    Bobash: A nikdy
    blablabla
    Bobash: A mínus 20% v roce 2035, já nikdy neřekl že A nikdy

    atd atd
    KEB
    KEB --- ---
    JYRKA: při zdejší logice to vypadá, že jsi stejný vul, co o tom ví úplný hovno, jako bobash. On protože ho psaní o autech živí a ty proto, že jsi dělal nebo děláš ve škodovce. A proto mám tenhle klubík tak rád :-D
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ten dealer mu to přece řekl, co na tom nechápeš? :-D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: druhá strana při použití stejnejch pseudoargumentů dostane némlich stejný mínus... jako profiautorecenzista už bys měl vědět, jak udržovat čtenáře v napětí, a kdy přestat mlátit prázdnou slámu, a z týhle už nezbylo ani na brčko do shortdrinku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam