• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    Ještě k minusování: já osobně mínusuju jenom konkrétní útoky, kde někdo někomu nadává do idiotů nebo používá argumentační fauly.

    Jediná nadávka, kterou v tomto klubu toleruji, je „autista“, protože ta tady má určitou tradici:)
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: tohle je přesně to mlácení prázdný slámy, který myslim všechny vysiluje.

    Vezmem si úplně nejbezvýznamnější detail, kterej ať je nebo neni pravda, vůbec nemění nic na podstatě toho, co tu řešíme.
    Ano, je moje chyba, že jsem toto uvedl jako příklad, když to není důležité pro to, o čem jsme se tu bavili.

    Ano, je možnost, že můj kámoš naletěl dýlerovi, který mu tvrdil něco, co není pravda, byť z historky, jak jsem to s nim tenkrát řešil, tomu já osobně věřim, a já osobně takhle koupil kolo.

    Je úplně jedno, jestli kámoš naletěl dýlerovi, pojďme zkusit nemlátit prázdnou slámu. Zkusím to také dělat tak, že nebudu příště uvádět příklad, který je zbytečný.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    většina diskuzí tady funguje stylem
    Někdo: A v roce 2030
    Bobash: A nikdy
    blablabla
    Bobash: A mínus 20% v roce 2035, já nikdy neřekl že A nikdy

    atd atd
    KEB
    KEB --- ---
    JYRKA: při zdejší logice to vypadá, že jsi stejný vul, co o tom ví úplný hovno, jako bobash. On protože ho psaní o autech živí a ty proto, že jsi dělal nebo děláš ve škodovce. A proto mám tenhle klubík tak rád :-D
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ten dealer mu to přece řekl, co na tom nechápeš? :-D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: druhá strana při použití stejnejch pseudoargumentů dostane némlich stejný mínus... jako profiautorecenzista už bys měl vědět, jak udržovat čtenáře v napětí, a kdy přestat mlátit prázdnou slámu, a z týhle už nezbylo ani na brčko do shortdrinku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Ne že by druhá strana obvykle používala nějaký rozmanitější argumenty. Já mám občas pocit, že tu mluvím do dubu :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JYRKA: to je pěkný, ale číst si po 123x dokola, o tom, že Tesla prodává bez dealerů, nebo autopilot není autopilot a nemá licenci už je taky dost vyčerpávající.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jen mi teda povězte, proč tady někdo vytrvale mínuskuje to, co píše BOBASH.
    Může vás lidsky srát, ale na novináře je překvapivě svéprávný a za sebe, který se protočil automotive, jsou jeho názory svéprávné. Včetně těch na náklady a tlačítka :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: U toho VW ti tam prostě hapruje to, že i když si to auto kupuješ v baráku s velkým logem VW, ten barák není Volkswagenu, a majitel toho baráku to auto kupuje výrazně levnějc než ti ho prodá, aby měl na ten barák a lidi v něm.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ale já se bavím o ID.3 a Golfu, který jsou v tom grafu taky a u kterých to musí být jak říkám já, protože tam už na overhead není místo.

    Takže z toho vychází, že ten graf je prostě divnej a vůbec nepočítá třeba s diametrálně odlišným obchodním modelem těch dvou automobilek.

    A že minimálně v případě VW tam musí být ten "overhead" (cokoliv od vývoje přes fabriku až po úředníky ve Wolfsburgu) zahrnutý v jedný z těch částí.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: proto jsem to spočítal na Tesle a porovnal s overhead u Munroa...

    Mícháš dvě různé neporovnatelné analýzy do sebe.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER:
    Mimochodem, "že jste to vy, tak vám to prodám pod cenou kterou za to platíme my, protože jsme poslední auto od splnění kvóty" je v řeči prodejců nových aut něco jako "mám tady jednu voňavku po dědovi, ročník 1927, co s tím jezdil jenom do kostela, mám na ní ženicha, ale když se rozhodnete hned, tak vám jí nechám".

    Odhaduju, že ten dealer těch Audin co byly "poslední do splnění kvóty za rok" prodal ten rok tak padesát.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Protože je zákazník natvrdlej.

    Tys pořád nepochopil, že ceníková cena auta není cena, za kterou automobilka to auto prodá, a to ani když na to auto nebude sleva.

    Automobilka neprodává auto zákazníkovi!

    Automobilka prodává auto dealerovi (případně importérovi), kterej na něm bude mít někde od 5% za socka model po třeba 20-30% za něco drahýho.

    Jestli ti tedy vychází v tom grafu mezi výrobní cenou a ceníkovou cenou 17%, nejsou to žádný overhead costs, ale marže prodejce.

    (opět, netýká se Tesly)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Pod jakou cenou? On věděl, kolik za to dealer zaplatil?
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: vidíš, a kámoš takhle koupil pod cenou A6 Allroad, přesně kvůli tomuhle důvodu, protože dealer byl přesně to auto od kvóty před koncem roku
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: připomněls mi paní u kasy, co neumí anglicky, a tak na cizince křičí víc a víc, a pomaleji stále tu svou:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: A ne, dealeři opravdu neprodávají pod cenou, za kterou to auto kupujou. Maximálně jdou na nulovej zisk a počítají s tím, že vydělají na financování (pokud zrovna nabízí nějaký normální a ne úvěry na RPSN 0,5%).

    Takže náklady na výrobu auta musí být pod cenou, kterou za něj platí dealer, a musí v nich být zahrnuty i všechny fixní náklady.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tak potřetí a ještě pomalejc a jednodušejc.

    Když z ceníkový ceny odečteš marži dealera/importéra, nezbude ti na žádný další náklady vůbec nic. Marketing, vývoj, výstavba továren, záruční servis, financování, homologace, administrativa – tohle všechno musí být někde v tom grafu, protože nad ním už to být nemůže.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: tak v principu takhle to funguje i v suprmarketech - zboží v akci (pokud je opravdu v akci a ne jak to dělá alza na black friday) je dotováno tím ostatním zbožím, které si koupíš k tomu (ve všeobecnosti)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam