• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: já P v živote nepoužil.
    Naopak jsem do něj párkrát zapomněl přepnout při zhasnutí motoru.

    Některý převodovky už snad P nemaj, ne?
    Nedělá třeba BMW Péčko samo? Nebo Japonci? Hybridy?
    Nevím, někde jsem to už viděl, ale nepamatuji si u koho.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: dummy dotaz, co byl hříbeček? :D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: kvůli start/stop?
    Ale třeba v průtažný myčce chceš mít zhasnutej motor a zapnutej neutrál.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Na P může běžet motor na volnoběh, auto stojí (je zabržděný, u klasických automatů mechanicky v převodovce, u DSG a podobně to tuším bývá normálně brzdama).

    N je totéž, ale kola se volně pohybují.

    Bez P to fakt nejde, bez neutrálu v normálním provozu jo a můžeš ho mít třeba na tlačítko někde stranou.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: já třeba nechápu, proč u elektronických převodovek dávno nezrušili P.
    Zhasnu motor, začne Péčko, ne?
    Asi to bude tím, že automobilky nechtějí měnit něco, co jakž takž funguje, ani když pro to přestane existovat důvod. Jinak si to nedokážu vysvětlit.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: na Citroën mi nesahejte, borci:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Tohle už se dostává do levelu Citroënu a věcí jako "hříbeček" místo pedálu brzd. A možná i za něj.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Vzpomínáte na přepínač blinkrů u Opelu Vectra? Jak byl pevný, jen reagoval na tlak? Taky se neujal
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ony jsou voliče problém i u tradičních automobilek, který taky začaly vymejšlet kraviny.

    Ještě relativně rozumná varianta jsou tlačítka PRND, to už se poprvé objevilo v 50. letech a je to relativně "blbuzdorný".

    Horší jsou voliče ve formě páky, která se někam pohne a pak se vrátí, takže nevíš, v jaký je poloze – a navíc ne u všech automobilek to má stejnou logiku, třeba u Volva musíš pro D nebo R cvaknout dvakrát, u většiny ostatních jednou.

    Už i takovýhle věci docela dost lidí zabily – takový ty nehody kdy tě přejede vlastní auto, protože sis nevšiml, v jaký poloze máš volič.

    Ale auto, ve kterým rozhoduje AI a ty máš na nepřehledným displeji override?

    Jako já fakt nevím, nevylučuju, že je to PR stunt a dodávat to začnou normálně s kulatým volantem a voličem nebo tlačítkama, ale u Muska bych se ani nedivil tomu, kdyby to myslel vážně...
    MINER
    MINER --- ---
    Buď jim nedochází, že nejde jen o volbu D/R, ale, že člověk musí mít i důvěru, jistotu, co auto udělá.
    Dost možná je páka prostě nejlepší, protože člověk to má automatizovaný, a nechce nic kontrolovat. Prostě vždycky posune páku, a nepřemýšlí o tom.

    Ale dovedu si představit, že udělaj i nějaký příčetný bezpákový řešení. Třeba že R změní displej schema na dark a zobrazí couvací kameru přes většinu displeje, aby to bylo zřejmý na první pohled. A gesto přes obří volič na obrazovce D/R bude sloužit jako páka.
    Musí to být zjevné a automatizovatelné.

    Trošku si začínám myslet, že lidi zase jen provokujou, aby měli zase publicitu, a pak tam daj nějakej příčetnej volič D/R.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Nebo by to aspoň mohlo bejt větší. Nebo by to nemuselo fungovat na posunutí, ale na zmáčknutí.

    Nebo by nemusel bejt neutrál v nějakým podmenu (!).

    A nebo by prostě Tesla nemusela šetřit a mohla tam dát normální ovladač.

    Tohle si obhajujou tím, že to auto bude samo vědět kam chceš jet, ale to je celý kravina a vymýšlení vymyšlenýho.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: nj a občas už máš někde tlačítka (třeba Honda E)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: problem odpadne az zacnu vsetci vyrobcovia EV montovat baterie s teplotnym managementom a dobrym chladenim, napr. nissan z nejakeho nepochopitelneho dovodu toto nema ani v leaf2 a iba to ofukuju nejakymi vetrackami :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JIMIQ: Řadící páka je blbost. V dnešní době nemá žádný rozeznatelný tvar a za chvíli by s ní byl stejný problém, jako s ikonou diskety pro "ulož" :)
    KEB
    KEB --- ---
    Asymetrickou teplotní modulací k rychlému nabíjení elektromobilů
    https://oenergetice.cz/...omobilita/asymetrickou-teplotni-modulaci-k-rychlemu-nabijeni-elektromobilu

    Ve městě zní jojo styl opravdu použitelně :-D
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    BOBASH: Výborný článek.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    navíc tolik vášní nad něčim, co se dá upravit OTA updatem a změnit tomu UI ... :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Charged EVs | Teijin and Applied EV develop polycarbonate solar roof for EVs - Charged EVs
    https://chargedevs.com/newswire/teijin-and-applied-ev-develop-polycarbonate-solar-roof-for-evs/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ok, tohle se i mě zdá špatný

    když už hodně chtěli, tak aspoň ten dotykový ovládací prvek mohl vypadat jak řadící páka s D/R místo šipeček u auta, ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam