• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: problem odpadne az zacnu vsetci vyrobcovia EV montovat baterie s teplotnym managementom a dobrym chladenim, napr. nissan z nejakeho nepochopitelneho dovodu toto nema ani v leaf2 a iba to ofukuju nejakymi vetrackami :)
    KEB
    KEB --- ---
    Asymetrickou teplotní modulací k rychlému nabíjení elektromobilů
    https://oenergetice.cz/...omobilita/asymetrickou-teplotni-modulaci-k-rychlemu-nabijeni-elektromobilu

    Ve městě zní jojo styl opravdu použitelně :-D
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    BOBASH: Výborný článek.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    navíc tolik vášní nad něčim, co se dá upravit OTA updatem a změnit tomu UI ... :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Charged EVs | Teijin and Applied EV develop polycarbonate solar roof for EVs - Charged EVs
    https://chargedevs.com/newswire/teijin-and-applied-ev-develop-polycarbonate-solar-roof-for-evs/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ok, tohle se i mě zdá špatný

    když už hodně chtěli, tak aspoň ten dotykový ovládací prvek mohl vypadat jak řadící páka s D/R místo šipeček u auta, ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jako, tyvole, to si dělaj prdel?

    New Tesla Gear Shift Touch Interface Really Sucks
    https://jalopnik.com/...acebook&fbclid=IwAR1T13KEl4TNd1i2CPxmAu7GbwLJxO5KGep1qf8h1iq7jaRSXv5Slz08DO4
    KEB
    KEB --- ---
    Škoda chce v Česku gigatovárnu, podle šéfa je to ideální lokace - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...rce=hp&seq_no=6&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: V konferenci o EV na facebooku máš ovace

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: moc dobrej článek
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: hezký.
    Co se týká vlivu, tak myslím, že konkrétní státy jako Německo, Norsko, Californie, maj přecijen vliv na transformaci skrz dotace, páč jinak by to automobilky neprodávaly tolik, a krvácely by dýl.
    Souhlas, že zákaz je jen PR.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Líbí se mi to. Jen k tomu doladění- bavíme se samozřejmě o mechanických částech auta. S IT v autě je to trochu jinak
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jak jsem říkal, že debaty na Nyxu můžou výst k článku, tak tady je. A aby to bylo správně meta, tak uvidíme, jakou vytvoří článek debatu na Nyxu.

    EU chce zakázat prodej spalovacích aut. Proč vám to může být buřt | Finmag.cz
    https://finmag.penize.cz/.../425328-eu-chce-zakazat-prodej-spalovacich-aut-proc-vam-to-muze-byt-burt

    Zároveň ho postuju i mezi petrolheady vedle:

    [ Fotky aut: vlastní, služební - V čem si NYXáci vozí p*del ]
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: tak jo ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Těžko, já na předváděčky moc nejezdím. Rozsekal jsem před osmi rokama jednoho Focuse, to byla docela populární historka, ale jinak vím o pár odbornících, co mají mnohem zajímavjěší skóre. Tuším že třeba videopořad Drajf měl jednou skóre asi tři auta za půl roku, další kolega zase zvládnul tři auta jednou ranou a tak :)
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    BOBASH: helet nebudeš ten novinář, na kterýho si každej importér dává pozor, abys mu nerozsekal auta na novinářské předváděčce :D:D:D..

    O jednom takovým jsem slyšel v kuloárech :D:D
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JYRKA: to mi nejak nevyhazi, kdyz tam na grafu ukazuji ten vyvoj ceny Battery Packu ($/1kWh), a prolozim si to exponencialni krivkou, vyjde mi s p<5 % (F-Test oboustranny) pro rok 2030 cena Baterypacku 10-20 $/1 kWh, coz je v rozprou s temi sloupcemi hned na zacatku, kde pocitaji s cenou, odhaduji, 70 $/1kWh. Ale hadam, ze si to nejak rozdelili na suroviny/cenu inovaci a pocitali zvlast.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Mýlíš se určitě, podle toho článku.

    Bude to na zmenšený platformě MEB s osekanou baterkou (max 45 kWh znamená, že dojezd 300 km WLTP když to hodně dobře půjde), protože větší se tam jednak nevejde rozměrově a druhak finančně.

    A i podle článku to má být ekvivalent Seatu Arona, čili u nás Škody Kamiq (alias vyšší Scala). Takže ještě o něco větší než Fabia, která je o třídu větší než Citigo.

    To by znamenalo, že to auto bude při ceně 520 tisíc korun bylo cca o 100 tisíc dražší než benzínová Arona nebo Kamiq, při dnešních cenách. V cenách roku 2025 už to bude nejspíš tak o 50 tisíc, protože cenu spalovacích aut zvýší ekopokuty a Euro 7, který tou dobou už tuším začne platit.

    Ale je pořád otázka, jestli to bude za tu cenu mít těch 45 kWh, podle mě nebude a základ bude třeba 33 kWh nebo tak něco. Což z toho dělá auto čistě do města...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam