MINER: Tak ještě jednou, protože očividně máme nejasnosti v tom, jak funguje auto.
Když u moderního auta zařadíš P, tak mu tím dáváš najevo, že se nemá hejbat. Proto kromě zařazení P v převodovce i automaticky zatáhne ručku. Tlačítko ručky existuje pro případ, že bys jí z nějakýho důvodu potřeboval uvolnit v P nebo naopak třeba zatáhnout v N. Viz myčka.
To pochopí i člověk, kterej by neměl mít řidičák, jako je tvoje matka nebo ty (sorry, ale tohle je elementární pochopení fungování auta).
Elektrický auto k tomu ani nepotřebuje tlačítko Start/Stop, protože neexistuje situace, kdy potřebuje bejt "nastartovaný" když nejede.
Auto se spalovacím motorem to tlačítko potřebuje velmi, protože je naopak mnoho situací, kdy chceš, aby bylo nastartovaný, ale nikam nejelo (bez nastartovanýho motoru nefungujou věci jako topení nebo klimatizace).
I pro elektromobil je ale nezbytný mít P i N, protože v P se auto nehejbe aktivně ani pasivně (je zabržděný), v N se nehejbe aktivně, ale může s ním být pohybováno pasivně.